B2B értékesítés koronavírus alatt, home office-ban Skip to content
B2B értékesítő koronavírus alatt, home office-ban dolgozik

6 tipp hogyan értékesíts koronavírus-járvány idején, home office-ban

A B2B értékesítés a koronavírus-járvány miatt itthon is átalakul, az online csatornáknak még nagyobb szerepe lesz, mint eddig volt. Aki most erre felkészül versenyelőnyre tehet szert.

Válságok jönnek-mennek, bár a 2008-as gazdasági váság sincs még messze, de a mostani koronavírus-járvány következtében egy újabb, jó eséllyel még a korábbinál is nagyobb globális válság felé haladunk – gyorsabban mint gondoltuk volna. Már látható, hogy egész iparágak húzták be a kéziféket, és ez hatással lesz bizony a B2B értékesítésre is, többek között a következők miatt:

  • nem tudsz tárgyalni menni, mert nem fogadnak, 
  • takarékosságra hivatkozva nehezebben, vagy egyáltalán nem veszik meg a terméked vagy szolgáltatásod,
  • sokan maradnak otthon, ezért erőforráshiányra hivatkozva utasítják el az ajánlatodat,
  • alkatrészellátási problémák miatt nem lesz szükség arra amit árulsz.
  • Stb.

Nehéz idők jönnek, ez vitathatatlan. Az online világ viszont páratlan lehetőségeket biztosít az időben eszmélő cégeknek, és nem kérdés, hogy ez most a túlélés kulcsa. Íme pár tipp, melyek ismeretében ha nem is rekord gyorsasággal, de egy kényszerű otthon tartózkodás alatt is építheted üzleted. 

 

 

B2B értékesítés koronavírus alatt, home office-ban

Lépj kapcsolatba minél több közösségi médián aktív, célcsoportodba eső emberrel online – mert most mindenki elérhető az interneten keresztül!

Értékesítés home office-ban? Miért is ne! Ügyfeleidnek az új helyzetben is nagy valószínűséggel ugyanúgy szüksége van a termékedre ahogy eddig. A social selling módszertannal sikeresen építhetsz kapcsolatotokat online. Ehhez használd elsősorban a LinkedIn-t, és egy aduász is van a kezedben: MOST BIZTOS ELÉRHETED ŐKET ONLINE! Hogy honnan tudom? Olvasom a híreket… 🙂

 

B2B értékesítés online, a social selling 6 lépése

 

Építsd a szakmai márkád minőségi tartalommal

A social selling módszertan egyik alappillére a minőségi tartalom. Használd! Most van időd ezeket gyűjtened, rendszerezni és persze készíteni, hiszen nem tudsz ügyfeleket látogatni. Nálam a Feedly és a Pocket vált be leginkább, ezekkel az applikációkkal témák szerint struktúrálva tudsz releváns tartalmakat gyűjteni, amiket később megoszthatsz személyes profilodban. Próbáld ki őket! Ha még csak ismerkedsz a tartalmon keresztüli értékesítés témájával ajánlom korábbi posztomat amiből a social selling alapjait sajátíthatod el.

 

Sales triggerek

Ha elkezdted felépíteni a social selling rendszered, fontos hogy monitorozd a kapcsolataid online ténykedését, hiszen ezekből az adatokból hasznos dolgokat fogsz megtudni. Azt kell figyeld, mikor van a legjobb pillanat arra, hogy beszélj az adott vevőjelölttel, mert nyitott az új megoldásokra. Iparágtól függ, ezek mik lehetnek. Itt korábban bővebben írtam már erről a technikáról.

 

Tanulj azoktól akik régóta csinálják a social sellinget! Most van rá időd!

 Néhány kitűnő megbecsült szakember és céges oldal, ahol rengeteget tanulhatsz social selling témában: 

Top Dog Social Media

A sales guy

David Meerman Scott

Everyone social

LinkedSelling

Hubspot

Business 2 Community

LinkedInsights.com

Sales Hacker

Rendkívül büszke vagyok saját blogoldalunkra; olvasd el itt is social selling témában írt tartalmainkat!

 

Használj videókonferenciát személyes találkozó helyett

Jól tudom (és vallom), hogy az értékesítésben a személyes kapcsolatok a legfontosabbak, hiszen üzletek nem cégek, hanem emberek között köttetnek. Azt viszont senki nem mondta, hogy nem lehet megalapozni ezeket a személyes kapcsolatokat egy online találkozóval. Az általam használt és kedvelt szolgáltatások a következők:

Google Hangouts Meet: ha Google platformon dolgozol (ahogy mi is a ContentPlusnál), az egyik legkézenfekvőbb a Google vállalati csomagjában (Gsuite) lévő program használata. Sőt, a Google olyan “jó fej”, hogy a koronavírus miatt kialakult krízishelyzetben július 1-ig minden G Suite felhasználónak rendelkezésére bocsátja a nagyobb (és drágább) Enterprise csomagot.

Microsoft Teams: ha nem Google, akkor nagy valószínűséggel Microsoft környezetben dolgozol. Nagyszerű, akkor használd a Teams-t, ami a vállalati Office 365 része. Szerethető program, és jól kollaborál (véletlen?) a Microsoft egyéb termékeivel is. Július 1-ig a Teams is ingyenes.

Fontos! Mindkettő programot tudod úgy használni, hogy az ügyfeleidnek nem kell telepíteni egyik programot sem. Elég csak a program által létrehozott link elküldése akár egy naptárbejegyzésben, és máris használhatod is ezeket a programokat online tárgyaláshoz.

Az online megbeszélésre ugyanúgy öltözz fel, mintha személyesen mennél az ügyfélhez, és viselkedj ugyanúgy, mint személyesen.  Nagyon fontos, hogy megőrizd a “rutint” arra az időre is, amikor majd személyesen is mehetsz hozzájuk.

 

Ismerd meg jobban, és használd is a napi munkádat segítő online sales eszközöket

Ilyenek lehetnek:

  • email követő programok, 
  • sablon gyűjtő- és építő Chrome alkalmazások, 
  • személyiségleíró szoftverek. 

Viszonylag sok applikáció létezik, melyek a segítségedre lehetnek az értékesítésben. Mikor próbáld ki őket, ha nem most?

 

A B2B értékesítés koronavírus alatt sem állhat le és ne feledd, egyszer vége lesz ennek az egésznek, akkor majd találkozhatsz azokkal, akiknél online felépítetted a legfontosabbat az üzletben: a bizalmat. Kezdd el most, nem lesz ennél jobb pillanat! Mondok még valamit: március 16-tól,  július 1-ig alkalmanként 1 órás, ingyenes konzultációt nyújtunk social selling témában értékesítési vezetőknek! Itt tudsz egy ilyen konzultációra jelentkezni! Értékesítési csapatoddal akár már két hét alatt is ráállhatsz az online értékesítésre, s erősebben jöhetsz ki konkurenciádnál az átmeneti leállásból!

Neked ajánljuk