Az elmúlt másfél év a ChatGPT-ről (és versenytársairól) szólt. A mesterséges intelligencia hirtelen közel került hozzánk, felhasználókhoz – naponta merülnek fel az AI-alapú chatbot és a virtuális asszisztens programok újabb és újabb alkalmazási területei. (Az egyszerűség kedvéért a továbbiakban ezeket a nagy nyelvi modelleken (LLM) alapuló alkalmazásokat itt AI néven fogom említeni. Mindenki helyettesítse be […]
TovábbB2B marketingtrendek – a szakemberek szemével
B2B marketinges vagy? Akkor ez a terület biztosan számodra is leginkább a napi feladatokat, kihívásokat jelenti. Gyakran nehéz eltávolodni ezektől és kicsit tágabb perspektívából vizsgálni a B2B marketing helyzetét, az azt alakító legfontosabb trendeket. A témára vonatkozó Információk vannak bőven (néha úgy érezzük, hogy túl sok is). Ezek többsége azonban az Egyesült Államokból vagy a […]
Tovább2024 marketingtrendjei
Idei első posztunk – hagyományainkhoz híven – az előttünk álló év várható trendjeit mutatja be úgy, hogy közben a 2023-as évre is visszatekint. A szokásoknak megfelelően most is kíméletlenül elemeztem a tavalyi előrejelzéseimet, megvizsgáltam, mennyire valósultak azok meg. A 2023-as digitális marketing-előrejelzések értékelése 1. TikTok és az ahhoz hasonló közösségi médiás tartalmak (Reels, Shorts) szerepe […]
TovábbKét szabály, amit B2B marketingstratégia készítésekor figyelembe kell vegyél
Az online kommunikációs csatornákat mára már minden B2B marketinges rutinosan használja – többnyire leadszerzésre. A márkaépítés fontosságát ugyanakkor csak kevés B2B cég ismeri fel, pedig hosszú távon erre kellene a marketingeseknek fókuszálniuk. Marketingstratégia készítésekor mindössze 2 szabályt kell szem előtt tarts, hogy hatékony legyen kommunikációd. Potenciális piacod mindössze 5%-a van most a vásárlás fázisában John […]
TovábbMi kell egy erős B2B márkához: B2B márkaépítés
Kérdezz meg 100 B2B piacon tevékenykedő céget és 90 biztosan azt fogja mondani, hogy a marketing lényege a vevőjelöltek (lead) szerzése. Igen, ez a B2B marketing közvetlen, szabad szemmel is jól látható eredménye, de a márkaépítést sem szabad elhanyagolni. Ha két, nagyon hasonló termék, vagy szolgáltatás között kell dönteni, tudatosan (“biztos lóra tenni”), vagy tudat […]
TovábbB2B marketingstratégia, ami megalapozza B2B marketinged
A stratégia gyakran használt fogalom. Talán túl gyakran is, ezért eléggé elkopott a jelentése. A stratégia egy hosszútávú terv megvalósítása érdekében készített terv. A posztban marketingstratégia alatt marketingkommunikációs stratégiát értek. A marketing egyéb területeivel, mint a termék, ajánlat, árazás, disztribúciós stratégia nem foglalkozom. Mi a B2B marketing? A hagyományos megközelítés szerint B2C (fogyasztóknak történő értékesítés) és […]
TovábbÍgy használd a mesterséges intelligenciát a tartalomgyártásban
A ChatGPT megjelenésével a a mesterséges intelligencia berobbant a köztudatba. Ahogy sok szakmában, úgy a marketingben is elkezdték vizsgálni, hogy tudják használni ezt az eszközt munkájukban. A Metánál hirtelen a mesterséges intelligencia fejlesztések kerültek előtérbe, a metaverzum háttérbe szorult. A Google alapítói ismét megjelentek a vállalat napi munkájában és a cég piros riasztást is kiadott […]
TovábbChatGPT a marketingben – csodaszer, vagy porhintés?
Mindenhol, mindenki a ChatGPT-ről beszél. Hirtelen sok milliónyi AI-szakértő került elő a semmiből. Az emberek egymásra licitálva sorolják, mekkora lehetőségek rejlenek az újfajta, bárki által használható mesterséges intelligenciában. Sokunkat persze most nem az izgat, hogy lehet-e szonettet írni, vagy húsvéti tojást festeni, hanem hogy mi lesz ezután, működik-e a ChatGPT a marketingben? A hirtelen ránk […]
Tovább2023 marketingtrendjei
Idei első posztunk – hagyományainkhoz híven – az előttünk álló év várható trendjeit mutatja be úgy, hogy közben visszatekint a 2022-es évre. A szokásoknak megfelelően most is kíméletlenül elemeztem a tavalyi előrejelzéseimet, megvizsgáltam, mennyire valósultak azok meg. Idén első alkalommal a B2B marketinges trendekre is kitekintünk. A 2022-es marketing-előrejelzések értékelése 1. Egyre több hazai cég […]
TovábbMiért nem működik a kizárólagos leadszemlélet a B2B marketingben?
Azt minden B2B marketinges tudja, hogy a vásárlói utak sokkal hosszabbak ezekben az iparágakban, mint a B2C vásárlói utak. Abba ugyanakkor már kevesen gondolnak bele, hogy mit jelent ez a kommunikációjuk szempontjából. Gyors leadszerzés kényszere B2B megbízóink általában kétfajta célt fogalmaznak meg felénk mielőtt elkezdünk együtt dolgozni: Aztán miután elkezdődik a közös munka a második […]
TovábbKeresés
ROVATAINK
- audio tartalom (1)
- B2B marketing (11)
- belső kommunikáció (2)
- blogírás (6)
- definíció (2)
- digitális marketing (12)
- digitális marketing-stratégia (1)
- egyéb (1)
- eszközök (3)
- inbound marketing (4)
- keresőoptimalizálás (4)
- közösségi média (10)
- márkaépítés (2)
- marketing (4)
- PPC hirdetés (4)
- PR (1)
- SEO (5)
- social advocacy (11)
- social selling (9)
- stratégia (10)
- tanácsadás (4)
- tartalommarketing (16)
- trend (3)
- vizuális tartalommarketing (5)