TOP 3 B2B üzleti döntéshozó

Aaron Shapiro (amerikai marketinges) szerint az a cég, amelyik csak a meglévő, és leendő célcsoportjára koncentrál, hosszú távon biztosan tönkremegy. Elmondom miért. Tegyük fel, hogy mosóport árulsz, amit te is gyártasz. Hirdetsz mindenhol, célközönséged a 24-45 éves anyukák.. Az egyik vevőd elmeséli a szomszédjának (aki történesen egy apuka), mennyire elégedett a termékkel. Az apuka elmeséli […]

Top 12 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

Egyre több időt töltünk online, ezért a cégek kommunikációja is egyre aktívabb ezeken a felületeken és egyre többen szeretnék kiszervezni digitális marketingjüket. Azok a cégek, akik megbíznának digitális marketingügynökséget rendszerint már foglalkoznak online marketinggel, amit először belső erőforrásból oldanak meg. Egy idő után azonban olyan szintre kerülnek, hogy már több szakértelem kell a sikerhez, így […]

Minden, amit tudnod kell a marketingautomatizációról

Az online marketing sokszor igényel makacsul ismétlődő munkát a marketingesektől. Van aki ezt jobban bírja van aki kevésbé. Az viszont mindenkire igaz, hogy munkaideje véges, és szeretné azt minél jobban kihasználni. Ebben pedig óriási segítség lehet a marketingautomatizálás, ami nem csak az unalmasabb operatív munkákat válthatja ki, hanem a kiépülő big data adatbázisok és a […]

12 jel amire figyelned kell ha saleses vagy

Korábbi social selling írásaimban volt már mini-esettanulmány, a social selling advocacy megközelítése, és bemutattuk a social selling csatornáit is. Most – Pécsi Ferenc kollégám szavaival élve -, folytatom a B2B értékesítési népnevelő munkát, és megmutatom milyen jelekre kell mindenképpen figyelned, ha a social csatornákon keresztül is szeretnél eladni. Jöjjenek hát újabb B2B értékesítési tippjeim!   […]

Content hub – a tartalommarketing svájci bicskája

Na, már megint egy angol (amerikai) fogalom, aminek nincs magyar megfelelője. Nem baj, több szakkifejezés magyarítása (vagy legalábbis annak kísérlete) után leszek most is keresztapa: content hub = tudásközpont (tudásbázis, tudástár). A tudásközpont a közönséged számára fontos téma köré felépített márkamagazin. Itt nem a közvetlen eladás a cél, hanem hogy megválaszold a közönségedben felmerülő kérdéseket. […]

Így mérd tartalommarketinged megtérülését

A marketing mérése minden marketinges számára kihívás. Sokan szeretnek a régi mondással takarózni, hogy minden marketingre költött pénz fele úgyis elvész ráadásul nem lehet tudni melyik fele… ezért mérni sem érdemes. A digitális marketingben ugyanakkor ez a kifogás kevésbé állja meg a helyét, mert ha jól meghatároztad céljaid, a rendelkezésre álló analítikai eszközökkel kiváló kimutatásokat […]

Adj el tartalommal!

Sokan úgy gondolják, arról a legkönnyebb írni, amit mindennap csinálsz. Viszonylag hamar rájöttem, hogy ez téves elgondolás, ugyanis ez az egyik legnehezebb. Gondold el, úgy kell átadnod a tudásod, hogy közben azt kell feltételezned a veled szemben ülőkről, ők nem tudnak szinte semmit a témáról, hiszen azért hallgatnak téged.  Mi fér bele 15 percbe? Nehéz […]

Trendi SEO trükkök helyezéseid javítására 2019-ben

Mi köze a keresőoptimalizálásnak a tartalommarketinghez? Nagyon is sok! A legjobb tartalmak sem érnek semmit a megfelelő terjesztés nélkül, a Google pedig az egyik legfontosabb terjesztési csatorna. Ha jó helyen szerepelnek tartalmaid a Google keresési találatai között, félig már csatát is nyertél. Vendégszerzőnk, Tusnádi István a SEO legújabb trendjeit mutatja be.     A 2018-as […]

Körkérdés a tartalommarketingről

Hol tart a hazai tartalommarketing? Másfél évvel ezelőtt egy felmérést készítettünk, hogy választ kapjunk erre a kérdésre. Mivel akkor azt tapasztaltuk, hogy – valószínűleg a tartalommarketing fogalmának meglehetősen tág értelmezése miatt –  az önértékelés és a valóság helyenként igencsak eltér egymástól, ezúttal más módszerhez folyamodtunk: körkérdést intéztünk néhány olyan, ismert szakemberhez, akik a vállalati, vagy ügynökségi […]

Leadszerzés a LinkedInen

“Lehet leadeket szerezni a LinkedInen?” Gyakran teszik fel nekem ezt a kérdést a platformmal csak most ismerkedő üzleti szereplők. A válaszom “lehet, de…” A LinkedIn leginkább a kapcsolatépítésben verhetetlen, a kapcsolatok egy részéből pedig (a kapcsolatokat megfelelően kezelve)  idővel lead lesz. A céges oldal követői, de még a tartalmakat lájkoló, vagy azokhoz hozzászóló érdeklődő azonban […]

2019-es digitális marketingtrendek a ContentPlustól

Ahogy azt már megszokhattad, az idei évben is egy előrejelző poszttal indítjuk blogunkat..  Ebben elmondjuk, mi várható a digitális marketing területén 2019-ben, és elememezzük az előző évi előrejelzéseink teljesülését is. 2018 elején egy 4 pontból álló előrejelzést fogalmaztam meg. A következő bekezdésekből megtudhatod mennyire váltak azok be.   2018-as digitálismarketing-előrejelzések értékelése 1. Mesterséges intelligencia további […]

Pszichológia a tartalommarketingben

Nehéz helyzetbe kerültem, amikor arra kaptam felkérést a Márkamonitor konferenciaszervezőitől, hogy insightok a tartalommarketingben (vagy valami hasonló) témáról beszéljek. Az insight fogalma legalább olyan nehezen megragadható, mint a tartalommarketingé. A legismertebb szótárak valamilyen világos és gyors betekintésről beszélnek, amit a legtöbben valamilyen kutatással és adatokkal szoktak összekötni. Na, ilyen a hazai tartalommarketingben nem áll rendelkezésünkre, […]

A social selling legfontosabb csatornái

A social selling nem azonos a Sales Navigatorral, de még a LinkedInnel sem. Az online kapcsolatépítésen alapuló taktika több online csatornában is megvalósítható. Korábbi posztunkban bemutattuk, a hagyományos értékesítést folytató vállalatok miért kerülhetnek versenyhátrányba, ha nem igazodnak a megváltozott vásárlás igényeihez. Mostani írásunkban a social selling lehetséges csatornáit járjuk körbe.   Hol vanak a vásárlóim? […]

Hogyan finanszírozd tartalommarketinged hatékonyan külső forrásból?

Profit, pénzszerzés: ez minden cég elsődleges célja. Nem tudom te hogy vagy vele de én nagyon utálom a pénzt….   …még a gondolatát is, ha nincs. Ezzel a cégtulajdonosok, cégvezetők is így vannak. S azért, hogy  profitot termeljenek értékesítik a cég szolgáltatásait, termékeit. A marketingesek pedig elköltik a megtermelt pénzt – mondják általában az értékesítők…. […]

Hogyan érhet el domináns jelenlétet a közösségi médiában egy nagy ügynökhálózattal rendelkező cég?

A biztosítók, az ingatlanügynökségek és az MLM rendszerben értékesítő cégek marketingesei is redszerint a szokásos modellel próbálkoznak a közösségi csatornákon: folyamatos posztolás a céges Facebook oldalon, esetleg Instagramon, vagy Linkedinen,  és a posztok támogatása szponzorált hirdetésekkel. Mindenki ugyanazokkal a lehetőségekkel él, így nehéz kitűnni, kiemelkedni a konkurencia közül. Létezik azonban egy olcsóbb, a hirdetéseknél jóval […]

Az új LinkedIn csoportok – tartalommarketinges szemmel

Egyre több cég vágyik arra, hogy ne egyszerűen csak jelen legyen, de nagyobb közönséget is érjen el a LinkedInen. Csalódásként érik meg, mikor szembesülnek vele, hogy a LinkedIn céges oldalak leginkább csak cégbemutató felületként, egyfajta digitális brosúraként működnek. Ide embereket meghívni nehézkes, inkább csak azok jönnek, akiknek a figyelmét már valamilyen más módon sikerült felkelteni. […]

Jönnek a B2B influencerek

Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de értelmetlen tagadni, hogy az utóbbi évek egyik legerősebb marketinges trendje az influencer marketing térnyerése. Olyan emberek, akik véleményükkel, ajánlásukkal hatottak a többiekre mindig is voltak, ám tömeges, ugyanakkor tudatos, szervezett alkalmazásuk a marketingben csak néhány éve vált általánossá. Ez leginkább a következő okokra vezethető vissza: az elmúlt évtized csodakútja, [...]

Social selling – dolgozói megosztással

Egy átlagos B2B (vagyis cégek közötti) értékesítési folyamat során 9-14 olyan érintkezési pontunk van, ahol beavatkozhatunk a folyamatba, segíthetünk vásárlóvá „varázsolni” az értékesítésre késznek minősített vevőjelöltet (qualified leads). A legnagyobb hiba ezeket a lehetőségeket hideghívásokra, vagy kéretlen emailekre pazarolni. Sokkal inkább érdemes a vevők számára érdekes, fontos tartalmakra koncentrálni. A megváltozott vásárlói szokásokhoz , az […]

B2B marketing a digitális korban

A B2B (vállalatközi) marketing korábban mindig is a marketing mostohagyerekének számított. Itt a hagyományos, a B2C marketingben bevált  marketingeszközök használatával nem lehetett annyira látványos kampányokat futtatni, ráadásul sokkal kevesebb eszköz állt egy B2B marketinges rendelkezésére mint B2C kollégái számára. A digitális marketing megjelenésével ez az egyenlőtlenség megszűnt. Sok digitális marketingeszköz sokkal inkább, vagy egyenesen csak […]

6 lehetséges ok, miért nem működik a hagyományos sales a digitális korban

Vásárlási szokásaink megváltoztak , amióta az internet és az okostelefon életünk szerves részévé váltak. A hagyományos módszerek már nem működnek, hiszen azok nagyrészt még az “offline” világra építenek. Éppen ezért lesz egyre fontosabb a social selling , ami a B2B értékesítés egyik lehetséges újta lehet. Minden értékesítő rémálma, ha nincs meg a hónapra/évre betervezett értékesítési […]

Mitől lesz a SEO-nak is kedves a szöveged?

A marketingesek 72 százaléka-a szerint a leghatékonyabb SEO taktika a szöveges tartalom készítése. Nézzük meg, mi kell ahhoz, hogy szöveged az elsők között szerepeljen a keresőkben! Az elmúlt pár évben hazánkban is sok cég kóstolt bele a tartalommarketingbe. Ugyanakkor, meglátásom szerint a nagyobb cégek a saját szöveges tartalmak keresőoptimalizálásával kevésbé foglalkoznak még. (Ez inkább a […]

Legjobb magyar nyelvű tartalmak GDPR témában digitális marketing területéről

Sok cégnek sikerült adaptálnia május 25 -i határidőig az európai adatvédelmi rendeletet, a GDPR által előírt feltételeket, de sok helyen még mindig lázasan folyik a munka. Vannak olyanok, akik nem izgatják magukat, egyelőre nem foglalkoznak a témával, és vannak olyan cégek is ahol nem is hallottak a GDPR-ről. Ami biztos, a kkv-k fellélegezhetnek, hiszen ebben […]

Hogyan vonhatók be a dolgozók a tartalomterjesztésbe

Az elmúlt években elképesztően felpörgött az üzleti célú tartalomgyártás. Csupán wordpresses blogból naponta több, mint 4 millió készül. Ez a rengeteg tartalom csak azért nem temet maga alá minket, mert többségüket a készítőkön kívül nem látja senki.   Ahogy az ábrán is látható, a tartalmak többségét csak nagyon kevesen látják, kattintják, osztják tovább, és csak […]

SEO vagy PPC: Melyik a jobb cégem számára?

Gyakran visszatérő kérdés, hogy a SEO vagy a Google Adwords a hatékonyabb és jobb csatorna egy cég számára. A leggyakrabban visszatérő válasz pedig az, hogy: “attól függ.” Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor mégis mitől?   SEO vagy PPC: az alapok A SEM, mint Search Engine Marketing 2 részből áll: SEO: keresőptimalizálás SEA / […]

Munkáltatói márkaépítés – dolgozói segítséggel

10 éve még alig tudta errefelé valaki mi is az a munkáltatói márkaépítés, ma meg mindenki erről beszél. Érthető, hiszen két, hasonló pozíciót kínáló munkahely közül jó eséllyel azt választja a jelölt, amelyiknek erősebb, szimpatikusabb a munkáltatói márkája. Hiába áldoz azonban pénzt, időt energiát egy vállalat a munkáltatói értékeinek felfedésére, megfogalmazására, ha ezt nem tudja […]

Közösségi taktikák a LinkedInen

A fenti címen tartottam előadást az Evolution 2018. konferencián, 2018. február 28-án.  A rendelkezésemre álló 15 percben a lehetséges taktikák közül a szponzorált tartalommal és a dolgozói közösségi megosztással (employee advocacy) foglalkoztam. Az itt olvasható szöveg az elhangzott előadás bővített, szerkesztett változata. Az iskolában azt tanították nekünk, hogy a körtét az almával nem lehet összeadni. […]

Hogyan segíthetik a munkatársak a közösségi toborzást?

Nincs ember. Ez ma a hazai vállalatok talán legsúlyosabb problémája. Ráadásul „sok az eszkimó – kevés a fóka”, vagyis az alkalmas jelöltekre rengeteg cég vadászik. A hiányzó emberek megszerzéséhez már nem elegendő egy egyszerű álláshirdetés feladása valamelyik népszerű állásportálokon, és egyre ritkábban bukkan fel komoly érdeklődő a vállalati karrieroldalon is. A vágyott szakemberek – különösen […]

Egy sikeres social advocacy, márkatámogató program elindításának feltételei

Az influencer marketing az elmúlt időszakban az egyik  legfelkapottabb marketing-kifejezéssé vált. Hazánkban is egyre több márka használja ezt a taktikát kommunikációjában: 2017-ben a Sakkom ügynökség által készített influencer kutatás  szerint a cégek 64%-a. Sok márka a régi marketinges beidegződések szerint minél több emberhez akarja eljuttatni üzenetét, ezért celebeket, […]

Dolgozók, mint márkanagykövetek (employee advocacy)

A legtöbb cég számára gondot okoz üzeneteinek eljuttatása célcsoportjához. A céges honlapok látogatottsága a legnagyobb vállalatok kivételével általában alacsony. A Facebookon szerzett organikus forgalom minimális. A LinkedIn oldalakra csak a legismertebb globális cégek képesek nagyobb számú látogatót vonzani. A blogposztok az egyre növekvő „tartalomzajban” nehezen találnak utat a […]

Digitális marketingtrendek: erre figyelj 2018-ban

Az év végén és a következő év elején sok előrejelzést, trendet bemutató cikket olvashatunk. Nincs ez másképp a digitális marketinggel foglalkozó blogokkal sem. Mindenki próbálja megjósolni, milyen újdonságokkal érdemes a marketingeseknek foglalkozniuk, hogy versenyelőnyre tegyenek szert. Ebben a blogban nemcsak előrejelzéseket olvashatsz minden év elején, hanem az előző […]

Tippek a LinkedIn üzleti célú használatához

Éppen egy hónap múlva, december 28-án lesz a LinkedIn alapításának 15. évfordulója. Megmagyarázhatatlan okból a hazai üzleti szereplők egy része még ma sem érti, miért fontos a LinkedIn, miért érdemes használni. Én naponta használom a LinkedInt, rendszeresen tartok vállalati tréningeket marketingeseknek HR-eseknek és értékesítőknek. Fontosnak tartom, hogy az […]

Vásárlói út a digitális korban: felejtsd el az értékesítési tölcsért

2017. szeptember 21-én a SalesTech konferencián tartottam előadást. Az alább olvasható szöveg ennek a bővített, szerkesztett változata. (A zárójelbe tett számok a prezentáció megfelelő diáira utalnak.) Az atalakulo vasarloi ut from Ferenc Pécsi Vásárlói út egy hűtőszekrény vásárlásakor Júliusban, a legnagyobb kánikula közepén végleg megadta magát a hűtőszekrényünk. […]

Top 14 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

Sok cég kerül abba a helyzetbe, hogy digitális marketingjét szeretné kiszervezni. Általában ezek a cégek már foglalkoznak online marketinggel, amit először belső erőforrásból oldanak meg. Egy idő után azonban olyan szintre kerülnek, hogy már több szakértelem, több erőforrás kell a sikerhez, így elkezdenek körbenézni a piacon, hogy milyen […]

Emojimarketing: így használd az emojikat kommunikációdban

Az emojik robbanásszerűen jelentek meg és váltak mindennapi életünk részévé. Ma már szinte nincs olyan közösségi csatorna, ahol ne használnánk őket. Már van emoji világnap is, amit ma (07.17) tartanak. Ebből az alkalomból született ez a poszt, amiben néhány tanácsot szedtem össze az emojik különböző marketing-csatornákban való használatához. […]

Milyen a hazai vállalatok tartalommarketing-érettsége?

Az elmúlt években több, a cégek digitális érettségével foglalkozó tanulmányt, elemzést, kutatási jelentést olvashattunk. Miközben hasznosnak és tanulságosnak tartottuk ezeket az írásokat, mindig maradt bennünk valami hiányérzet. Ennek oka, hogy ezek az anyagok kivétel nélkül valamelyik, a mienknél jóval fejlettebb piaccal– jellemzően az Egyesült Államokkal – foglalkoztak, ezért […]

Így készítsd el tartalomnaptárad egyszerűen

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc Ahhoz, hogy sikeres legyen tartalommarketinged, egy mini kiadói tevékenységbe kell kezdjél, szerkesztőséget kell működtessél. Ez a csapat állhat vegyesen külsős és belsős emberekből, vagy akár csak belsősből is. Nézd meg az ezen a területen sikeres vállalatokat (például Red Bull, Coca Cola), mind önálló szerkesztőséggel rendelkeznek. Mint [...]

Hogyan használhatod tartalommarketingre a LinkedInt?

Sokkoló, de sokan még ma is úgy gondolják, hogy LinkedIn csak álláskeresésre, esetleg a régi kollégák felderítésére jó. A valóság viszont az, hogy a LinkedIn a legerősebb üzleti közösségi platform. A 800.000 hazai (és 450 millió globális) felhasználó többsége jól képzett, diplomás, több éves szakmai tapasztalattal rendelkező szakember. […]

Érettek-e a vállalatok a tartalommarketingre?

Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. A téma megjelent a jelentősebb szakmai konferenciákon, egyes szakmai szervezeteken belül önálló tartalommarketing szakosztály alakult, szinte naponta jelennek meg tartalommarketinggel foglalkozó cikkek, blogposztok. Sajátos ellentmondás, hogy a tartalommarketing iránt tanúsított felfokozott érdeklődés még alig mutatkozik meg […]

Influencer marketing tervezése, véleményvezérek felkutatása 5 lépésben

Melyik marketinges ne szeretné, hogy cége kommunikációjába besegítsenek olyanok, akik nagy hatással vannak mikroközösségekre. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a perszonalizált kommunikáció egyre fontosabb. A vásárlók döntéseit az online értékelések befolyásolják , a véleményvezérek kincset érnek egy marketingesnek. Ugyanakkor sajnos semmi […]

Employee advocacy, avagy legyenek a dolgozóid a szószólóid

Tartalommarketingesként gyakori feladat, hogy közösségi hálózatokon keresztül érjük el a kiválasztott közönséget. Egy népszerű termék, márka esetében ez – leginkább a Facebook segítségével – viszonylag egyszerűen megoldható, de mit tehetsz, ha nagy(obb) cégeknek dolgozol? Logikusnak tűnhet ilyenkor a céges LinkedIn oldal használata, de a számokat látva általában mindenki gyorsan […]

Content mapping kalauz: így készíts tartalomtérképet

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 5 perc Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. A tartalomnaptár elkészítésének előszobáját, a content mapping folyamatát szeretném e posztban bemutatni. Egy szisztematikus tartalommarketing tevékenységhez a tartalmak összes vetületét figyelembe kell vegyed: - a perszónáid igényeire, frusztrációira kell választ adj, - a vásárlói útjaik [...]

Így növeld versenyképességed 2017-ben tartalommarketinggel

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. A digitális marketingesek mindig szeretnek újdonságokkal dobálózni, s szívesen ki is próbálják azokat. Az online világ nagyon gyorsan változik, ezért fontos, hogy az ember képben legyen az újdonságokkal, hisz így versenyelőnyre tehet szert. Ezért is szedtem össze […]

Részletes segítség landingoldal készítéséhez

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 7 perc Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Biztos ezerszer hallottad mennyire fontos, hogy különböző ajánlataidra megfelelő landingoldalaid legyenek. Mégis valahogy soha nem jut időd, vagy nincs rá pénzed, hogy el is készítsd azokat. Így sokszor meglévő főoldaladra vagy aloldaladra érkeznek látogatóid, akiknek [...]

Hogyan készíts cégednek egyedi ígéretet (USP-t) és határozd meg tartalommarketinged tematikáját?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Tartalomstratégia készítését leíró cikksorozatunk hatodik lépéséhez érkeztünk. Potenciális vásárlóink számára meg kell tudjuk fogalmazni, hogy miben vagyunk mások, többek, mint versenytársaink. Ezen egyedi ígéret (angolul USP) kialakításához nyújtanék e cikkben segítséget. Ha sikerül ezt megfogalmazd, abból már […]

Erre a 9+5 dologra figyelj, ha külsős tartalommarketing-segítségre van szükséged!

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Tudom, nehéz megtalálni a piacon a legmegfelelőbb tanácsadót, ügynökséget, aki tartalommarketing-tevékenységedben segítségedre lehet. Ha megnézed ezt az infografika-videót, segítséget kapsz abban, hogy mik a tartalommarketing kiszervezésének előnyei és hátrányai. Öt érvet is találsz benne a kiszervezés mellett […]

Minden, amit egy profi perszóna elkészítéséhez tudnod kell

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 6 perc Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Mennyire használod online, tartalommarketinges aktivitásaidban a perszóna alapú kommunikációt? Gondolom a célcsoportod körével teljesen tisztában vagy, de miért van szükséged ilyen szemléletű megközelítésre? Ha tovább olvasod ezt a cikket megtudhatod! A perszónák összeállítása a tartalommarketing-stratégia [...]

7 tipp, hogy legyél sikeres közösségi média használatával

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Ha megismersz, állásinterjúra hívsz, vagy csak kíváncsi vagy valakire, felmész az általad preferált közösségi oldalra és „lecsekkolod” az illetőt, ugye? Előzetes ítéletet hozol a képei, videói, adatlapja, ismerősei és az általa megosztott és kedvelt oldalak, posztok alapján. […]

Az igazán jó stíluskalauz ismérvei

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. A stíluskalauz egy olyan kézikönyv, útmutató, apró szabályok gyűjteménye, amiben előre lefektetjük azt az egységes szabályrendszert a blogunk indításakor, ami segít majd a későbbiekben egységes tartalmat biztosítani, és a mondanivaló lényegét mindinkább kiemelni. Ez garantálja a követőidnek […]

Hogyan készíts profi tartalomauditot?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Voltak már eddig is tartalommarketinges megjelenéseid, s szeretnéd megtudni mennyire jártak sikkerrel? Egy jó tartalommarketing-stratégia elkészítéséhez nélkülözhetetlen eddig megjelent tartalmaink elemzése: a tartalomaudit, amikből következtetéseket tudsz levonni stratégiádra vonatkozóan. Amennyiben még nem voltak tartalom megjelenéseid, javaslom, hogy […]

A vizuális tartalom ereje: így tedd blogod ellenállhatatlanná

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. A vizuális tartalmak fontossága és előretörése megkérdőjelezhetetlen. Egy csomó praktika van, amivel feldobhatod szöveges tartalmadat, ezáltal növelheted látogatóid számát, s a velük történő interakciót.   Tartalom-előállítás során kihasználod a vizualitás minden lehetséges formáját? Ha úgy érzed, van […]

Blogírás még hatékonyabban varázsszavak használatával

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Alapvető kommunikációs tétel, hogy a mondandódat úgy kell „csomagold”, hogy azt a célközönséged megértse. Azaz bármit is akarsz mondani, ahhoz, hogy a kommunikációs csatornád megfelelően működjön, meg kell találnod a megfelelő kifejezésmódot. Növeld a blogírás [...]

Hogyan indítsd el piaci szegmensed legolvasottabb blogját?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Interjú a The Pitch onlinemarketing-blog egyik alapítójával, Papp Gáborral A The Pitch az év elején indult online marketinges szakmai portál, mely egy korábbi startupereknek szóló híroldalból alakult át. Az alapítók célul tűzték ki, hogy blogukkal és marketingképzéseikkel […]

Hasznos segítség ingyenes, online infografika készítéséhez

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Ha online infografikát szeretnél készíteni blogodhoz magyarul, el kell döntsd, hogy saját magad állsz neki a munkának, inkább kiadod egy grafikusnak a vizuális megvalósítást, vagy a teljes elkészítést külső szakértőkre bízod. Az utóbbi esetben a teljes munkafolyamat […]

1×1: Mi a content marketing jelentése?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Egyszerűen megfogalmazva: tartalommarketing. Bővebben leírva, ezeket az instrukciókat kövesd content marketing aktivitásod során: 1. Készítsd el tartalommarketing terved. 2. Hozz létre releváns tartalmat előre definiált hallgatóságnak, célcsoportod személyiségeinek (perszónáinak) döntési utuk különböző szakaszaira. 3. Terjeszd ezt a […]

Így sokszorozd meg a blogcímötletek számát!

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Nem kell kiemelkedő írógéniusznak lenned ahhoz, hogy olyan blogcímötleteket találj ki, amik aztán kattintásra buzdítják az olvasókat. Ha már bevált, bizonyítottan működő formulákkal operálsz, azokat tanulmányozod és teszteled, könnyen kiderítheted, melyek működnek leginkább a saját [...]

Lenyűgöző infografika készítése 9 egyszerű lépésben

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.   Mi az infografika? Adat és információhalmaz képi megjelenítése, egy történetté összeálló grafikában. Egy manapság elég trendi, szívemhez különösen közel álló tartalommarketinges eszközt szeretnék neked ebben a cikkben bemutatni. Miért is vált ilyen népszerűvé, mire használható, kit […]

Hogyan határozd meg egyszerűen tartalommarketinges céljaid a BELINKEL technika segítségével?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. A cikksorozat korábbi részeiben versenytársak aktivitásait, valamint a vásárlói döntési út lépéseit vizsgáltuk. Stratégiaalkotáshoz egy tartalomauditot is el kell végezzél, melyet egy később cikkben mutatok majd be. Most azonban elérkezett a jövő fele tekintés. Meg kell határoznod, […]

Miért annyira fontos, hogy megismerd vásárlóid döntési útját?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Emlékszel még hogyan vásároltál tizenöt évvel ezelőtt? Gondolom nem sokat nézegetted vásárlás előtt az internetet! Arról pedig nem is álmodtál, hogy az ország több boltjában előforduló árakat is csekkolni tudod majd bármikor a vásárlás helyszínén. Nem fordult meg […]

Keresőoptimalizálás: hogyan készítsd el első SEO auditod?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Egy cég online jelenlétének egyik fontos mutatója, milyen a weboldalának keresőoptimalizáltsága. Ahhoz, hogy tisztán láss és céljaidat elérd, célszerű negyed-, félévente elvégezned egy elemzést, hogy lásd, miken kell javíts. Készülj fel arra is, hogy a keresőoptimalizálás folyamatos […]

13 mentőötlet blogíráshoz ötlethiányos időszakokra

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Jack London amerikai író egyszer azt mondta: az ihletre nem szabad várni, furkósbottal kell utána eredni! Na, de merre induljunk a furkósbotunkkal egy-egy terméketlenebb periódusban, illetve hogyan gyártsunk tartalmat blogunkhoz ötlettelen időkben? Nincsen olyan író ember a földön, […]

5 tartalommarketing-trend, amiket kihasználva versenyképesebb leszel 2016-ban

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Remélem, minden új trendet figyelembe vettél 2016-os tartalommarketinges aktivitásaid megtervezésekor! Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat az újdonságokat, főbb irányvonalakat, amelyeket fontosnak tartok, hisz rövidebb vagy hosszabb távon hatással lesznek a tartalommarketingre. Amennyiben elkerülte figyelmedet valamelyik, s nem […]

Hogyan lehet sikeres tartalommarketing tevékenységed kiszervezése?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Hezitálsz, hogy kiszervezd-e tartalommarketinges tevékenységed? Ha igen érdemes megnézd az alábbi infografikát, mely segítséget adhat a minél jobb döntés meghozatalához. Az infografikából a következőket tudhatod meg: A cégek életében a kiszervezett munkák 14%-a köthető marketinges feladatokhoz világviszonylatban. Öt […]

Így tervezz, hogy blogbejegyzésed sikeres legyen!

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 8 perc Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Ha van egy ötleted, vagy belefutsz egy olyan témába, amiről szerinted lehetne bővebben is írni, vannak hozzá saját szempontjaid, netán épp nem értesz egyet itt leírt gondolataimmal, érdemes tollat ragadnod! Az alábbi elvek mentén haladva optimalizálhatod [...]

7 lépéses versenytárselemzés a tökéletes tartalommarketing-stratégia érdekében

Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Szoktad vizsgálni versenytársaid online tartalommarketinges aktivitását? Ha nem, javaslom, hogy szektorodtól, forgalmadtól függően tedd ezt meg bizonyos időközönként! Mivel tartalommarketinges tervet egy évre célszerű készíteni, évente alaposabban is megvizsgálhatod konkurenciáid online tartalommarketinges tevékenységét. Ez az elemzés fontos muníciót adhat […]

A profi tartalommarketing-tanácsadó választásának 5 kritériuma

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Külső tartalommarketing-ügynökség bevonásán gondolkozol? Akkor ez a cikk neked szól! Összegyűjtöttem, hogy amikor én ügyfél oldalon dolgoztam, milyen tényezőket vettem figyelembe külső tanácsadók kiválasztásakor. Itt letölthetsz egy ingyenes csekklistát is, ami alapján minősítheted leendő partnered, így könnyebb [...]

A hatékony tartalommarketing-stratégia készítés 9 lépése

Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. „Megint egy új stratégia, amit el kell készíteni”, gondolhatja az ember, érzékelve az új trendet, a tartalommarketing térnyerését a digitális világban. Hol helyezkedik el egyáltalán a tartalommarketing-stratégia, az elkészítésének mik a lépései és miért fontos hogy legyen […]

Mi a tartalommarketing?

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. Mikor elmondtam egyik legjobb barátomnak, hogy milyen területen szeretném kamatoztatni eddigi marketing tudásomat, akkor rákérdezett, hogy én mit értek tartalommarketing alatt. Annak ellenére, hogy ő az internet szakmában nagyon elismert személyiség, mondhatni mindennel képben van, ami digitális. Akkor megfogadtam, […]