Skip to content

Mi kell egy erős B2B márkához: B2B márkaépítés

Kérdezz meg 100 B2B piacon tevékenykedő céget és 90 biztosan azt fogja mondani, hogy a marketing lényege a vevőjelöltek (lead) szerzése. Igen, ez a B2B marketing közvetlen, szabad szemmel is jól látható eredménye, de a márkaépítést sem szabad elhanyagolni. Ha két, nagyon hasonló termék, vagy szolgáltatás között kell dönteni, tudatosan (“biztos lóra tenni”), vagy tudat […]

Tovább

B2B marketingstratégia, ami megalapozza B2B marketinged 

A stratégia gyakran használt fogalom. Talán túl gyakran is, ezért eléggé elkopott a jelentése. A stratégia egy hosszútávú terv megvalósítása érdekében készített terv. A posztban marketingstratégia alatt marketingkommunikációs stratégiát értek. A marketing egyéb területeivel, mint a termék, ajánlat, árazás, disztribúciós stratégia nem foglalkozom. Mi a B2B marketing? A hagyományos megközelítés szerint B2C (fogyasztóknak történő értékesítés) és […]

Tovább

Így használd a mesterséges intelligenciát a tartalomgyártásban

A ChatGPT megjelenésével a a mesterséges intelligencia berobbant a köztudatba. Ahogy sok szakmában, úgy a marketingben is elkezdték vizsgálni, hogy tudják használni ezt az eszközt munkájukban. A Metánál hirtelen a mesterséges intelligencia fejlesztések kerültek előtérbe, a metaverzum háttérbe szorult. A Google alapítói ismét megjelentek a vállalat napi munkájában és a cég piros riasztást is kiadott […]

Tovább
ChatGPT marketingben

ChatGPT a marketingben – csodaszer, vagy porhintés?

Mindenhol, mindenki a ChatGPT-ről beszél. Hirtelen sok milliónyi AI-szakértő került elő a semmiből. Az emberek egymásra licitálva sorolják, mekkora lehetőségek rejlenek az újfajta, bárki által használható mesterséges intelligenciában. Sokunkat persze most nem az izgat, hogy lehet-e szonettet írni, vagy húsvéti tojást festeni, hanem hogy mi lesz ezután, működik-e a ChatGPT a marketingben? A hirtelen ránk […]

Tovább
2023 marketing és B2B marketingtrendek

2023 marketingtrendjei

Idei első posztunk –  hagyományainkhoz híven – az előttünk álló év várható  trendjeit mutatja be úgy, hogy közben visszatekint a 2022-es évre. A szokásoknak megfelelően most is kíméletlenül elemeztem a tavalyi előrejelzéseimet, megvizsgáltam, mennyire valósultak azok meg. Idén első alkalommal a B2B marketinges trendekre is kitekintünk. A 2022-es marketing-előrejelzések értékelése 1. Egyre több hazai cég […]

Tovább
márkaimidzs - leadszemlélet

Miért nem működik a kizárólagos leadszemlélet a B2B marketingben?

Azt minden B2B marketinges tudja, hogy a vásárlói utak sokkal hosszabbak ezekben az iparágakban, mint a B2C vásárlói utak. Abba ugyanakkor már kevesen gondolnak bele, hogy mit jelent ez a kommunikációjuk szempontjából. Gyors leadszerzés kényszere B2B megbízóink általában kétfajta célt fogalmaznak meg felénk mielőtt elkezdünk együtt dolgozni: Aztán miután elkezdődik a közös munka a második […]

Tovább
LinkedIn céges oldal

Így szerezz több követőt LinkedIn oldaladra

Sok vállalati marketingesnek okoz fejfájást a LinkedIn céges oldal. A “multi” cégeknél “kintről” szólnak, itthon meg a főnök elégedetlenkedik: nincs elég követő. Tagadhatatlan, hogy rosszul néz ki, ha egy ismert, nagy cég LinkedIn oldalát csak 214-en vagy akár 328-an követik, de igazából nem ez a lényeg. A nagy követőszám ugyan jól mutat, de nem jelent […]

Tovább
lány ceruzával

Miért fontos a pszichomarketing?

Bevezető Az elmúlt évtizedekben elképesztően sokat fejlődött a pszichológia. Komoly eredmények születtek a döntéshozatal lélektani hátteréről, a meggyőzésről a befolyásolásról. Ezzel párhuzamosan új vizsgálati módszerek tették lehetővé, hogy megtudjuk milyen folyamatok zajlanak az agyban a gondolkodás, az információk eltárolása és azok előhívása során. A kutatások során szerzett újfajta tudás megváltoztatta a marketingről való gondolkodást is. […]

Tovább
Inbound marketingügynökség cikk főképe

Inbound marketing – B2B cégeknek is

Ha szoktál horgászni, könnyen megérted hogy működik az inbound marketing. A horgász beszór a vízbe egy nagy adag etetőanyagot. Mikor erre odagyűlnek a halak, szépen közéjük dobja a horgát (lehetőleg az etetőanyagnál is vonzőbb csalival), majd vár a kapásra.  A sok hal közül könnyebb kifogni egyet, mintha csak vaktában próbálkozna a tóban. Azokat a halakat, […]

Tovább
Google kereső egy laptopon

Top 12 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

Egyre több időt töltünk digitális felületeken, ezért a cégek online kommunikációja is egyre aktívabb. Ezt a trendet a Covid-19 járvány csak még jobban felgyorsította, ezért egyre több cég szervezte ki digitális marketingjét.  Azok a cégek, melyek megbíznának digitális marketingügynökséget, rendszerint már foglalkoznak online marketinggel, amit eddig belső erőforrásból oldottak meg. Egy idő után azonban ezek […]

Tovább