Top 12 B2B marketingügynökség a Google, ChatGPT szemével Skip to content
Top 12 B2B marketingügynökség cikk főképe

Top 12 B2B marketingügynökség a Google és a ChatGPT szemével

2023-24-es időszakban a B2B szektor már a globális gazdaság 83%-át adta. A top 10 B2B márkák között csak elvétve találunk kizárólag fogyasztói márkát (2-3-t, a lista készítőjétől függően). A digitális marketing megjelenésével kinyílt a világ a B2B cégek számára: rengeteg új csatornát tudnak már használni kommunikációs mixükben. Ma már a B2B területen működő cégek elsősorban digitális marketingkommunikációjukra fókuszálnak, bár mellette még megtartották offline kommunikációs aktivitásaikat is. A hatékonyabb kommunikáció érdekében pedig egyre inkább B2B ügynökségek szolgáltatásait veszik igénybe.

A B2B marketingügynökség megtalálásához  Ezzel a poszttal ezeknek a cégeknek szeretnék segíteni! 

Egy beszállító kiválasztása mindig hosszú folyamat. A legfontosabb kérdés, hogy mennyire bízik meg az adott cég leendő partnerében. Ezt a kialakuló emberi kapcsolatok minősége nagyban befolyásolja. A keresési folyamat elején a rengeteg egyéb csatorna mellett a Google keresésnek is nagy szerep jut. Én éppen ezt az aspektust vizsgáltam: megnéztem, hogy a Google melyik B2B marketingügynökségeket ajánlja leginkább a cégeknek, majd a ChatGPT-t is megkérdeztem ugyanerről.

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni, hogy a Google és a ChatGPT szerint mely B2B ügynökségek kerültek be a top 12–es listába az alább bemutatott ismérvek mentén, akkor azt itt letöltheted azt. 

Módszertan

Kutatásom 2024 októberében készült. Megvizsgáltam, hogy a Google “szemével” mely cégek jelennek meg az első találati oldalon a “B2B ügynökség”, a “B2B marketingügynökség”  – és ahogy sokan hibásan írják – , a “B2B marketing ügynökség” keresőszavakra. Ehhez a Moz keresőszó-kutató alkalmazását hívtam segítségül, annak érdekében hogy legyen egy “független” eredmény, kiszűrjem a Google által “rám szabott” találati eredményeket (amúgy ennek a célnak a Google inkognitó módban történő keresése is megfelelhet). Mindhárom kulcsszónál az első találati oldal listáját néztem a 80-20-as szabálynak megfelelően. (Az első tíz organikus találat az átkattintások 80%-át elviszi.) A fizetett hirdetéseket és a local pack megjelenéseket (amely cégek az organikus találatok között is szerepeltek) nem vettem figyelembe. A három első oldalas találati lista így nézett ki a Googlen:

Top b2b ügynökség a Google szerint
Top b2b marketingügynökség a Google szerint
Top b2b marketing ügynökség a Google szerint

Ezután a ChatGPT-t is megkérdeztem ugyanerről. Az AI által adott javaslat a következő volt:

TOP B2B marketingügynökség ChatGPT szerint

A három Google találati listát és a ChatGPT által adott sorrendet összefésültem. Végül az átfedések miatt egy 12 tételből álló cégjegyzéket kaptam, melyet a nyilvánosan elérhető adatok alapján vizsgáltam. Az információkat a cégek weboldalairól és közösségi médiás oldalairól gyűjtöttem össze, valamint az elérhető vállalati alapadatokat is összehasonlítottam. A következő jellemzőket vizsgáltam:

  • cég irodáinak elhelyezkedése
  • ügynökség alapításának éve
  • cég 2023-as árbevétele
  • utolsó létszámadat
  • az ügynökség milyen típusú megbízókra fókuszál
  • van-e a cégnek irodája más országban, tehát van-e nemzetközi elérése
  • a megbízók körét milyen cégek adják
  • az ügynökség hogyan pozicionálja magát
  • mi a cég szolgáltatásainak köre
  • az ügynökség közösségi médiás csatornáinak száma
  • a közösségi médiacsatornák követőinek száma

Miért a Googlet választottam rangsorolási tényezőnek?

A Google 2018 augusztusában, majd 2023-ban az AI miatt frissítette irányelveit a keresésekben használt minőségi értékelési rendszeréről (Search Quality Evaluation Guidelines). Ez az útmutató összefoglalja, hogy lehet a Google keresésekben előrébb kerülnie egy weboldalnak. Két szempontrendszert mutat be az útmutató: az egyik az EEAT, a másik az YMYL (“your money your life” weboldalak minősítésének feltételei). Az ügynökségek esetén az EEAT-s szempontrendszer a meghatározó.

Eszerint ahhoz hogy egy weboldal minél jobban szerepeljen a keresőkben szakértőnek (Expertise), kellő tapasztalattal rendelkezőnek (Experience) hitelesnek (Authoritative) és megbízhatónak (Trustworthy) kell lennie. Ezeket a következő jellemzők befolyásolhatják:

  • Az adott iparág információs igényének megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom megjelenítése, mely kellően kielégíti a látogatók igényeit.
  • Az oldal erős, pozitív reputációjú a témáit illetően.
  • Az oldalon megfelelő mennyiségű információ található. 
  • Az oldal kellő mennyiségű kiegészítő információt tartalmaz, ami támogatja az élvezeti értéket, növeli a felhasználói élményt.
  • A weboldal felépítése támogatja az információk minél könnyebb megtalálását. 
  • A weboldal folyamatosan frissül.
  • Megfelelő tapasztalattal rendelkezik az adott szakterületen.

Minél inkább szakértő, tapasztalt, hiteles és megbízható egy oldal, annál inkább minőségi, így annál inkább előrébb kerül a találati listán. Vagyis a Google által elvégzett minőségi rangsorolás alapján a kialakult  toplistán szereplő ügynökségek tartalmaik alapján szakértők, tapasztalattal rendelkeznek, megbízhatók, hitelesek iparágukban.

Ahhoz hogy egy ügynökség előrébb kerüljön a Google keresőjében nyilván keresőoptimalizáláshoz is értenie kell. Mivel digitális tudással is rendelkező ügynökségekről beszélünk, alapkövetelmény, hogy ezek a cégek értsenek ehhez a területhez, amit aztán partnereiknek is árulnak. A két, fentiekben vázolt érvrendszer alapján a keresési toplista valós képet mutat a digitális ügynökségekről.

Lássuk tehát ki került be a top 12-es b2b marketingügynökségi listába ABC sorrendben:

360 Marketing

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2018.
  • A cég 2023-as árbevétele: 64,5 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 1 fő
  • Megbízói fókusz: Online marketing iparági fókusz nélkül.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek
  • Megbízók köre: Magyar és nemzetközi, inkább lakossági márkák.
  • Pozicionálás: Eredményfókuszú adatvezérelt marketing.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégiai marketing, webfejlesztés, SEO,  hirdetéskezelés, oktatás. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Instagram, Linkedin)
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 400+

7 Digits

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2016.
  • A cég 2023-as árbevétele: 327,5 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 20 fő
  • Megbízói fókusz: B2B, ecommerce és online marketing.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek
  • Megbízók köre: Magyar és nemzetközi cégek, erős márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Prémium digitális ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Performance, kreatív, social marketing, webfejlesztés, iPaaS, LMS, SEO, tartalomkészítés, videógyártás, marketingautomatizáció. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Instagram, Linkedin)
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 8300+

Chiro Marketing

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2007.
  • A cég 2023-as árbevétele: 200 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 11 fő
  • Megbízói fókusz: Online marketing iparági fókusz nélkül.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek
  • Megbízók köre: Magyar és nemzetközi cégek, erős márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Igényre szabott online marketing.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Online marketing stratégia, social media, audit, tanácsadás, PPC, employer branding, B2B marketing, videógyártás, podcast marketing, médiavásárlás. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube)
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 3100+

ContentPlus

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2017
  • A cég 2023-as árbevétele: 75 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 5 fő
  • Megbízói fókusz: B2B, offline és online full service marketing.
  • Nemzetközi irodák: 30 országban, a BBN globális B2B ügynökségi hálózat magyarországi partnere.
  • Megbízók köre: Nemzetközi márkák, erős magyar márkák.
  • Pozicionálás: B2B márkaépítés és leadgenerálás nemzetközi hátérrel, helyi ismeretekkel.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Pozícionálás, arculat, portfólió-, marketingstratégia, hirdetésmenedzsment, szövegírás, eseménymarketing, UX dizájn, videó-, fotókészítés, webfejlesztés, martech választás, automatizálás, analítika, PR, inbound, tartalommarketing, ABM, márkanagykövet, influencer marketing, social marketing, social selling. A szolgáltatások részletes bemutatását itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1300+

Ipari Marketing

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2020
  • A cég 2023-as árbevétele: 110 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 7 fő
  • Megbízói fókusz: Ipari marketing, online és offline full service marketing.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek
  • Megbízók köre: Elsősorban magyar és pár nemzetközi cég.
  • Pozicionálás: Kiszervezett marketing az ipari szektornak.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketingstratégia, branding, webfejlesztés, PPC, tartalommarketing, SEO, social media, emailmarketing, riportolás, fényképezés, videózás, offline marketing, műszaki render, ipari BI. A szolgáltatások részletes bemutatását itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 400+

Kanga Design

  • Irodáinak elhelyezkedése: Leányfalu
  • Ügynökség alapításának éve: 2000
  • A cég 2023-as árbevétele: 33 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 2 fő
  • Megbízói fókusz: Webfejlesztés, optimalizálás iparági fókusz nélkül.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek
  • Megbízók köre: kisvállalkozások.
  • Pozicionálás: Egyedi, profi honlapkészítés.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Honlapkészítés, SEO, szövegírás, webshop, szövegírás tanfolyam, Google Ads. A szolgáltatások részletes bemutatását a menü releváns fülében találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 100+

Maon

  • Irodáinak elhelyezkedése: Mátészalka
  • Ügynökség alapításának éve: 2022
  • A cég 2023-as árbevétele: 24,5 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 1 fő
  • Megbízói fókusz: Online marketing egészségügy, építőipar, szolgáltatás, B2B területeken..
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: Kkv-k.
  • Pozicionálás: Online marketing szakértő kezekben.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Hirdetéskezelés, hírlevélküldés, social media, weboldalkészítés, grafika A szolgáltatások részletes leírását itt találod
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Linkedin, Instagram, TikTok).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 3300+

Marketing21

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2018.
  • A cég 2023-as árbevétele: 326 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 15 fő
  • Megbízói fókusz: Online marketing: leadgenerálás, webshop marketing B2B, HR, turizmus, egészségügy, építőipar, ingatlan iparágakban.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: Kisebb, nagyobb magyar márkák és pár nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: We love performance.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Hirdetéskezelés, tartalom és SEO, web és dizájn, egyéb marketing.  A szolgáltatások teljes listáját a megfelelő menüben találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, LinkedIn, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1300+

Marketing Consulting

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2022.
  • A cég 2023-as árbevétele: 26 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 2 fő
  • Megbízói fókusz: Online marketing iparági fókusz nélkül.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: kkv-k.
  • Pozicionálás: Segítünk láthatóvá válni.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing stratégia, SEO, Google hirdetéskezelés, linképítés, Meta-Business hirdetéskezelés, B2B marketing, webshop marketing, TikTok hirdetéskezelés, márkaépítés.   A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, LinkedIn, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 300+

Optivo Digital

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2024.
  • A cég 2023-as árbevétele: 0 HUF.
  • Utolsó létszámadat: n.a.
  • Megbízói fókusz: B2B 360 fokos marketingszolgáltatás.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: Hajápolási nemzetközi márkák.
  • Pozicionálás: B2B marketing rendszereket építünk eredményorientált vállalkozásoknak.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégiatervezés, folyamat-optimalizálás, lead generálás, weboldalfejlesztés, közösségi média, SEO, PR, szövegírás.   A szolgáltatások teljes listáját a megfelelő menüben találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, LinkedIn, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 0+

Pro Business Consulting

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2015.
  • A cég 2023-as árbevétele: 32 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 2
  • Megbízói fókusz: B2B marketing-tanácsadás.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: Elsősorban jogi és B2B szolgáltató cégek.
  • Pozicionálás: B2B kommunikációs tanácsadó cég.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Kommunikációs stratégia,  B2B, üzleti kommunikáció, online megoldások, sajtókapcsolatok, tartalommarketing, válságkommunikáció, közösségi média, arculat-branding, rendezvények, képzések-tréningek, CSR.   A szolgáltatások teljes listáját a megfelelő menüben találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, LinkedIn).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 200+

Teahouse Consulting

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2013.
  • A cég 2023-as árbevétele: 8 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 2
  • Megbízói fókusz: Online marketing B2B fókusz.
  • Nemzetközi irodák: nincsenek.
  • Megbízók köre: kkv-k
  • Pozicionálás: B2B marketingügynükség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Ipari marketing, B2B marketing, SEO, AIO szolgáltatások.   A szolgáltatások teljes listáját a megfelelő menüben találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, LinkedIn).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 100+

Használati útmutató

A kialakult listát mindenki saját igényei alapján szűrheti meg, aszerint például, hogy multinacionális céget képvisel, erős magyar márkát, vagy kis, közepes céget. Van akinek fontos lehet az alapítás éve, a pénzügyi stabilitása a cégnek, az hogy vannak-e irodái külföldön. Az ügynökségek pozícionálásából olyan értékeket kereshetsz, ami fontos céged számára egy ügynökség kiválasztásakor. A szolgáltatási körből láthatod, melyik cég mire fókuszál inkább, mely digitális szolgáltatásai az erősek. A  közösségi médiás statisztikák pedig jó indikációt adhatnak milyen erős az adott ügynökség ezeken a kommunikációs csatornákon.

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerinti top 12 B2B marketingügynökséget a bemutatott ismérvek mentén, akkor itt letöltheted a listát. 

Összefoglalás

Az eredményekből látható, hogy sok olyan cég is bekerült a listába, melyek nyilvánosan elérhető eredményei nem olyan erősek. Lehet ugyanakkor, hogy ezek a cégek más cégnév alatt is számláznak, s az is lehet, hogy a Google és ChatGPT toplistájába olyan ügynökségek is bekerültek, amelyek üzletileg kevésbé, de SEO, GEO és felhasználói élmény szempontjából erősek.

Azt is tudni kell, hogy a Google keresője és a ChatGPT ajánlása állandóan változik. Megvannak tehát a korlátai ennek a toplistának is, ugyanakkor az eredményeket helyén kezelve egy jó összehasonlító képet kaphatsz erről a 12 toplistás cégről. 

Neked ajánljuk