A profi tartalommarketing-tanácsadó választásának 5 kritériuma

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc

Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Külső tartalommarketing-ügynökség bevonásán gondolkozol? Akkor ez a cikk neked szól! Összegyűjtöttem, hogy amikor én ügyfél oldalon dolgoztam, milyen tényezőket vettem figyelembe külső tanácsadók kiválasztásakor.

Itt letölthetsz egy ingyenes csekklistát is, ami alapján minősítheted leendő partnered, így könnyebb lesz a döntés, kit bízzál meg e feladattal. Öt kritériumot mutatok be neked ehhez.

1. Bizalom

Úgy gondolom ez a legfontosabb szempont, amit mérlegelned kell döntésedkor, melyik az a cég, amelyikben legjobban megbízol eddigi ismereteid alapján.

A mindennapi életben is nagyon fontos tényező a másik iránti bizalom. Amikor gyermeked még kicsi és bevásárolsz vele, előfordulhat, hogy már mindent megvettél, beálltatok a sorba, s akkor jut eszedbe, hogy egy valamit elfelejtettél megvenni. Rögtön arra gondolsz, hogy gyermekedet kellene visszaküldeni az adott termékért, hogy ne veszíts időt az újabb sorbaállással. Elgondolkodsz, hogy vajon meg tudja-e találni egyedül a kicsi az adott terméket, s ha meg is találja, a sok márka közül ki tudja-e választani a számotokra megfelelőt és utána visszatalál-e hozzád a sorba a nagy áruházban. Ez is egy döntési helyzet, akkor döntesz úgy, hogy igen, ha már kellően nagy, tapasztalt, ezért megbízol benne.

Egy tanácsadó ügynökséggel szembeni bizalom szerintem a következő tényezők együttes hatásával alakul ki benned (fontossági sorrendben).

 

2. Attitűd, hozzáállás

Ezt a szempontot legjobban a személyes találkozóitok alkalmával tudod lemérni. Mérd fel, hogy körbenézett-e a digitális csatornákon piacodon lehetőségeihez mérten, mit tud a cégedről, versenytársaidról. Mennyire akarja a megbízást? Ezt a lendületéből, magabiztosságából érezni fogod.

Érdemes felmérd, hogy mennyire kész a tartalommarketinges céljaidat, vagy a közösen kialakított célokat mérni, követni és ellenőrizni.

 

3. Szimpátia

Fontos szempont lesz döntésednél (ha nem is tudatosan), hogy mennyire beszéltek a tanácsadóval közös nyelvet, mennyire gondolkodtok hasonlóan, személyes találkozásotokkor mennyire kerültök közös hullámhosszra.

Biztos, hogy közrejátszik döntésed meghozatalakor az a szempont is, hogy etikai kérdésekben hogy látod, mennyire gondolkoztok hasonlóan. Ezt egy személyes találkozás alkalmával is érdemes lemérjed, mennyire használ a cég hivatkozásokat a megjelenített tartalmakban, milyen szabályokat használ a cég a plagizálás elkerülése érdekében.

 

4. Képességek

Azt is mérlegelned kell, képes-e az ügynökség a szükséges munka sikeres elvégzésére. Milyen területen vannak az ő erősségei és melyik területek fontosak a te számodra stratégiai céljaid eléréséhez. Stratégiai gondolkodás bevonására van szükséged, vagy inkább analitikai képességekre, vagy operatív feladatokat kell végrehajtani és azokkal minél jobb eredményeket elérni.

Érdemes megnézni az ügynökség eddigi munkáit, referenciáit, amiből egy körülbelüli képet kaphatsz, hogy ő hogy gondolkozik, egyezik-e az a te elképzeléseiddel.

Érdemes megtudd, hogy használ-e a tanácsadó bármilyen bevált metodológiát, ami segítheti a gördülékenyebb munkát, a gyorsabb haladást.

Javaslom, kérdezz utána találkozásotokkor, hogy ő milyen tartalommarketinges eszközöket használ a saját cége népszerűsítésére. Nézz utána, milyen a cég weboldala, közösségi médiás jelenléte. Ezek az információk mind hozzájárulnak egy teljesebb kép kialakításához.

Nem elhanyagolandó szempont, hogy mennyire érti meg a cég elvárásaidat, a kiírt briefet úgy értelmezte-e, ahogy te is gondolod, esetleg továbbvitte-e gondolatmenetedet.

5. Költségek

Számomra mindig is ez a szempont volt a legutolsó a választásban. Én mindig minőségi munkát kerestem, s utána próbáltam a képviselt cégem számára a legmegfelelőbb céggel egy mindkettőnk számára nyereséges megállapodást elérni. Ugyanakkor sose szabad elfelejteni, hogy a költségkeretek mindig végesek, de inkább csinálj kevesebbet tökéletesen, mint sokat csak jól.

Fontos, hogy tisztába légy azzal, hogy mi az ügynökség díjazásának a számítási módja. Milyen fix díjak vannak, vannak-e mozgó költségek, s ha igen milyen mutatószámokhoz kötitek ezeket a juttatásokat. Érdemes felmérd, hogy kész-e az ügynökség elért eredményhez kötötten is dolgozni ahol van erre lehetőség.

 

Összefoglalás

Ebben a cikkben a tartalommarketing kiszervezésének kérdésében próbáltam segítséget nyújtani, mely szempontok segítenek és azon belül milyen kérdések merülnek fel a döntéskor. A kritériumrendszer a következő 5 tényezőre épül:

5 kritérium: bizalom, attitűd, szimpátia, képességek, költségek

 

Mennyire hasznos szerinted ez a kritériumrendszer? Kérlek, oszd meg tapasztalataid a lap alján!

Ahhoz, hogy a cikkben leírtakat azonnal alkalmazni tudd a munkád során töltsd le a tartalommarketing-tanácsadó választás kritériumrendszerét. Használd azt projektjeidbe bevont ügynökségek minősítésére, hogy a számodra legmegfelelőbb céget tudd bevonni munkádba!

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Férfi sétál a járdán
A hatékony tartalommarketing-stratégia készítés 9 lépése

Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg. „Megint egy új stratégia, amit el kell készíteni”, gondolhatja...

Close