Erős közösségi média jelenlét ügynökhálózattal rendelkező cégeknek Skip to content
Social média ikonok söralátéten

Hogyan érhet el domináns jelenlétet a közösségi médiában egy nagy ügynökhálózattal rendelkező cég?

A biztosítók, az ingatlanügynökségek és az MLM rendszerben értékesítő cégek marketingesei is redszerint a szokásos modellel próbálkoznak a közösségi csatornákon: folyamatos posztolás a céges Facebook oldalon, esetleg Instagramon, vagy Linkedinen,  és a posztok támogatása szponzorált hirdetésekkel. Mindenki ugyanazokkal a lehetőségekkel él, így nehéz kitűnni, kiemelkedni a konkurencia közül.

Létezik azonban egy olcsóbb, a hirdetéseknél jóval nagyobb megtérüléssel kecsegtető módszer, amivel itthon még nagyon kevés cég próbálkozik: a social advocacy. Egy ilyen programmal ezek a cégek már rövidtávon is óriási versenyelőnyre tehetnek szert és dominálhatják a közösségi médiát az adott szegmensben.

 

Mi az employee és social advocacy?

Az employee advocacy lehetővé teszi, hogy a cégek vállalati kommunikációjukhoz a dolgozók személyes közösségi médiás hálózatait használják. Egy előre kidolgozott megjelenési terv alapján, a tartalommenedzser által előkészített posztokat osztják meg a dolgozók személyes hálózataikban. Ez a taktika sokkal jobb engagement és leadszerzési eredményeket produkál, mintha ugyanaz a tartalom a céges oldalakon jelent volna meg. Ráadásul az emberek sokkal jobban megbíznak ismerőseik ajánlásaiban, mintha azok cégektől érkeznének.

 

4 statisztika, az employee advocacy mellett

A social advocacy egy tágabb körre kiterjedő taktika, aminek segítségével nemcsak saját dolgozóinkat hanem alvállalkozóinkat (jelen esetben az ügynököket) és partnereinket (ebben az esetben influencereket) is be tudjuk vonni a céges kommunikációba.

 

Milyen előnye származik egy ügynökhálozattal értékesítő cégnek a social advocacy alkalmazásából?

Egy social advocacy program elindítása rengeteg előnnyel jár. A személyes meggyőzés erejét ezeknek a cégeknek nem kell elmagyarázni, hiszen üzleti modelljük erre épül, csak azt eddig az offline világban kamatoztatták. A modellt online térbe kell ezeknek a vállalatoknak átültetniük. Már eddig is sok olyan ügynökhálózattal működő cég lett sikeres, ahola közösségi médián történő kommunikációra alapozták értékesítésüket. A kozmetikai iparban tevékenykedő NuGirls üzleti modelljében például olyan emberek csatlakozhatnak az ügynökhálozathoz, akik aktívak a közösségi médián. A cég tartalmakat biztosít a termékek értékesítéséhez, megtanítja a tagokat, hogyan lehetnek influencerek, és a közösségi médiás eladások után visszatérítést biztosít számukra.

 

NuGirls Facebook csoport főimidzs

A modell tehát nagyon hasonlít a biztosítók és hagyományos MLM rendszerben értékesítő cégek üzleti modelljéhez.

Egy social advocacy program rengeteg előnyt hordoz ezeknek a cégeknek:

  • Növelhető az elérés: Az ügynöki modellel működő cégek rengeteg értékesítővel dolgoznak, az ő személyes közösségi hálózataik bevonása óriási versenyelőnyhöz juttathatja azokat a cégeket, amelyek először lépnek ezen a területen. Ha csak 500 követővel számolunk egyetlen ügynök bevonása esetén, egy 1000 fős social advocacy programba bevont ügynökkör 500 000 ember elérését jelenti. Ezek óriási számok, s nagyon nagy dominanciát jelenthetnek egy ilyen cég számára. Fontos azt is szem előtt tartanunk, hogy bármilyen nagy is ezeknek a cégeknek a Facebook követőszáma, a Facebook Zero algoritmusnak köszönhetően nagyon kicsi az elérésük (reach), ellentétben a személyes profilokkal.
  • Növelhető a cégbe vetett bizalom: A vevők 33%-a bízik a cégekben, míg 84%-uk hisz az ismerősök ajánlásainak. A bizalom az ingatlanügynököknek és biztosítási szakmában dolgozóknak hatványozottan fontos. A szakmai tartalmak megosztása által még autentikusabbak tudnak lenni leendő ügyfeleik számára.
  • Növelhető a cég tartalmai iránti elköteleződés (engagement): Egy személyes profilból indított megosztás 8-szor nagyobb engagement mutatót ér el, mint a céges profilból történt megosztás.
  • Növelhető a konverzió: A személyes profilok közösségi marketinggel szerzett leadjei 7x jobban konvertálnak (válnak üzletté), mint más leadek.
  • Növelhető az értékesítés: Az advocacy programban résztvevők 64%-a szerint új üzleti lehetőségeket teremt egy ilyen programban való részvétel és 45%-uk szerint plussz forgalom is realizálódik ezeknek a programoknak köszönhetően.
  • Segíti a kommunikációt az ügynökökkel: Az ügynökökkel történő kommunikáció még a belső kommunikációnál is nehézkesebb, hisz ezek az emberek nem saját dolgozók. Egy social advocacy applikációval támogatott program nagyon leegyszerűsíti a kommunikációt, növeli az interakciószámot, a mobilapplikációnak köszönhetően felgyorsul az információátadás ideje is.

 

Milyen előnye származik az ügynököknek, hogy csatlakozzanak egy ilyen social advocacy programhoz?

Az ügynökök meggyőzése, hogy csatlakozzanak egy ilyen programhoz komoly erőfeszítést igényel, ugyanakkor nagyon erős érvek szólnak a belépés mellett.

  1. Azoknak az ügynököknek, akik csatlakoznak a programhoz, a cég ingyenesen bocsájt a rendelkezésükre tartalmakat, amiket ismerettségi körükben felhasználhatnak. Mivel az ügynökök bérezése forgalomalapú, érdekükben áll a részvétel, hisz általa nagyobb forgalmat tudnak realizálni, így nő a bevételük.
  2. A közösségi médián folytatott kommunikáció sokkal gyorsabb, kényelmesebb, sok emberhez eljuthat üzenetük, ezáltal nem kell annyit az “offline” értékesítéssel foglalkozniuk. Csökken a munkával töltött idejük, nő a hatékonyságuk.
  3. Amennyiben egy social advocacy programot célokhoz kötött ajándékokkal, vagy belső versenyek kiírásával is támogatsz még erősebb lesz a motiváció, gyorsabban megtörténhet a program bevezetése: a közzöségi csatornák értékesítésbe történő beemelése. A gamification csodákra képes. Ráadásul ezt a támogatást ezek az applikációk szinte mind tudják, tehát könnyen menedzselhetők.

 

Hogyan indíts el egy social advocacy programot ügynökhálózatodnak?

Mint minden újdonság bevezetésekor, már az első pár hónapban eldől, hogy mennyire lesz sikeres hosszabb távon a program. Ezért is fontos, hogy megfelelően készítsd elő az indulást!

 

1. Határozd meg a social advocacy program célját.

A célok legyenek SMART (specifikus, mérhető, akcióorientált, reális és határidőhöz kötött) célok, mint például:
– A céges közösségi oldalak követőszámának növelése (külön-külön csatornánként)
– EEMV (estimated earned media value) növelése: az EEMV egy összefoglaló szám, mely megmutatja, hogy az adott csatornán a megosztott tartalmakra történő klikkelésekért mennyi PPC budgetot kellett volna fizetni. Méréséhez speciális social advocacy platformra lesz szükséged.

– Közösségi médiáról származó leadek (vásárlás iránt érdeklődők) száma.

 

2. Indíts egy kísérleti programot: határozd meg a résztvevők körét 

Határozd meg, hogy az ügynökhálózaton belül kik a leginkább alkalmasak egy ilyen programban történő részvételre. Kik azok akik eleve aktívak a közösségi médián, kik azok akiknek nagy a követőszáma, kik azok, akiknek a szavára adnak piacodon. Ök lesznek ennek a programnak az elindítói.

 

3. Mutasd be a programot a kiválasztott ügynököknek

Értesd meg a résztvevők körével miért van erre szükség, milyen hasznuk származik a programból. Mutasd be egy részletes felhasználói tréning keretében a bevezetésre kerülő applikációt.

 

Fiatal munkatársak mobilon és laptopon közösségi médián osztanak meg tartalmakat

Edukáld őket, hogyan válhatnak microinfluencerekké a közösségi médián, milyen napi rutin tevékenységeket (kapcsolatépítés, kommunikáció a social médián) kell elvégezni, hogy sikeresek legyenek ezen a csatornán.

A kiválasztott ügynökök közül nevezz ki olyan embereket, akik majd a kapcsolatot tartják a menedzsment és a résztvevők között. Nekik jó kommunikációs képességgel és mediátor szerepkörrel kell rendelkezniük, hogy mindkét irányba eljussanak az igények és az információk.

 

4. Válaszd ki a program tartalommenedzserét

Egy sikeres social advocacy programhoz kell egy folyamatosan frissített tartalomnaptár és a tartalmakat is folyamatosan gondozni kell. Ennek egy felelőse kell legyen a szervezetben, vagy akár külsős céget is megbízhatsz vele. A tartalommenedzsernek értékesítési szemlélettel kell rendelkeznie, akinek egyik fő feladata lesz, hogy olyan tartalmakat gyűjtsön össze és időzítsen, amiket az ügynökök megoszthatnak. Egy social advocacy platform segítségével ez a tevékenység nagyon könnyen menedzselhető.

 

5. Indítsd el a kísérleti programot

Próbálj ki különböző fajta tartalmakat, határozd meg, mikor a legjobb posztolni, azonosítsd be a legmegfelelőbb hangvételt.

Tartsd fenn az érdeklődést: alakíts ki ösztönző programot! Mindenki szeret játszani, így érdemes gamificationt is beépíened a programba a siker érdekében. Tűzz ki hosszabb távú, a megállapított célokhoz kötött nyereményeket, és alakíts ki negyedéves versenyeket is, amikor kisebb ajándékokat nyerhetnek a résztvevő ügynökök. Ezzel a program belső elfogadását is javíthatod, így egyre több ügynök akar majd csatlakozni a programhoz, mikor erre lehetőség lesz.

 

6. Mérd az eredményeket

Folyamatosan mérd a kitűzött célok elérését. Ez történhet havonta vagy negyedévente. Ellenőrizd a követőszám növekedéseket! Social advocacy programod mérésére egy nagyon transzparens és kiváló mutatószám az EEMV mutató. Ennek mérése speciális social advocacy platform keretein belül valósulhat csak meg. Egy ilyen program méri a megosztásokat a hozzászólásokat, átkattintásokat, s ezekből kiszámítja milyen médiaértéket értek el külön-külön vagy együtt a tagok. Ez az érték nagyon jól összehasonlítható PPC hirdetéseid eredményeivel, s kimutatja mennyivel jobban megéri egy ilyen program bevezetése, mint PPC budget nagyságának folyamatos növelése.

Készüljön külön jelentés arról is, hogy hetente ki-hány vevőt köszönhet a programnak. Ezzel a program megtérülése még pontosabban mérhető.

 

7. Skálázd, terjeszd ki a programot

Ha megfelelően végrehajtottad az első hat lépést, akkor a siker sem marad el. A mért mutatók alapján érdemes lesz kiterjesztened a programot. Valószínű ekkor már sok ügynök szeretne magától is minél hamarabb csatlakozni. Javaslom, hogy ne minden ügynököt vonj be a projektbe: sok ember nem szeret a közösségi médián kommunikálni, őket érdemes kihagyni. Azokra az emberekre terjeszd ki a programot, akik motiváltak, maguk is csatlakozni szeretnének. Mindig mérd a projekt sikerességét, s változtasd a résztvevők körét. Biztos lesz olyan munkatárs, akiknek kevésbé fog menni ez a fajta értékesítés, helyettük érdemes másokat bevonni a programba.

 

Zárszó

A vásárlói döntési utak az internet és mobil megjelenésével megváltoztak. Ma már az online csatornák jelentős befolyással bírnak a vásárlói döntésekben. Érdemes ezt kihasználni a nagy ügynökhálózattal rendelkező cégeknek is. Sok sikeres példa van arra, hogy cégek ügynökei a közösségi csatornákat használják az értékesítésre, így lesznek sikeresek. Ez egy új üzleti modell, amit az offline értékesítő szervezetek is könnyen adaptálhatnak. Érdemes kövesd az ilyen cégek taktikáit! Ha kell cégünk is szívesen segít egy ilyen kultúraváltásban, és a social advocacy program IT támogatását is biztosítja európa piacvezető social advocacy rendszerével. Fordulj hozzánk bizalommal!

Neked ajánljuk