Így készítsd el tartalomnaptárad egyszerűen

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc

Ahhoz, hogy sikeres legyen tartalommarketinged, egy mini kiadói tevékenységbe kell kezdjél, szerkesztőséget kell működtessél. Ez a csapat állhat vegyesen külsős és belsős emberekből, vagy akár csak belsősből is. Nézd meg az ezen a területen sikeres vállalatokat (például Red Bull, Coca Cola), mind önálló szerkesztőséggel rendelkeznek.

Mint minden szerkesztőségben, a megjelenések tervezéséhez, koordinálásához nélkülözhetetlen egy tartalomnaptár vezetése. Célszerű egy évre előre lefektetnetek az alapokat, s a rendszeres szerkesztőségi értekezleteken pontosítani benne a megjelenéseket.

De miket is kell tartalmaznia egy ilyen tartalomnaptárnak?

Tartalomnaptár elemei

A tervezés során, a buyer personákat is figyelembe véve kialakulnak a témáid, ezután kell eldöntened, hogy milyen tartalomtípust készítesz az adott témára. Amennyiben fontos szempont a keresőoptimalizálás, mostanra már tudod, mely témákhoz milyen kulcsszavakat célozz meg. Ezek mind meg kell, hogy jelenjenek egy tartalomnaptárban. Ezt vezetheted egy Excel fájlban, vagy online.

Munkádhoz töltsd le ingyenes Excel alapú tartalomnaptár-sablonunkat itt, s nem kell bíbelődj elkészítésével!

Nézzük hát a fontosabb mezőket, melyeket naptáradnak tartalmaznia kell!

Megjelenés dátuma: Mikor kell az adott tartalomnak megjelennie az elsődleges csatornán?

Tartalom típusa: Milyen formában jelenik meg az adott tartalom: blogcikk, natív cikk, videó, infografika, prezentáció, podcast, webinar, e-könyv, quiz stb.

Tartalom jellege (opcionális): A vásárlói út mely szakaszát célzod meg az adott tartalommal?

Megcélzott perszóna: Kinek készül a tartalom, mely ügyfélkarakterednek?

Cím: Ebben a fázisban egy tervezetről beszélhetünk. A tartalomelőállítás során alakul ki mindig a végső cím.

Cél: Mi a célod az adott tartalommal? Edukálni szeretnél, vagy megismertetni egy terméket? Jelöld ezt!

Mire kéred a látogatót: Rögzítsd, mit szeretnél elérni az adott tartalommal: szeretnéd, hogy látogatód feliratkozzon hírleveledre, jelentkezzen webinárodra, kommentelésre sarkallod vagy esetleg közösségi megosztásra?

Megcélzott keresőszó: Mi a fő keresőszó, s mik a rokon értelmű szavak, amiket megcélzol?

Megjelenések: Milyen csatornákon szeretnéd megjelentetni az adott tartalmat. Megoszthatod tartalmaid különböző közösségi csatornákon, vagy fel is töltheted azokat oda (pl. videót YouTube-ra, Facebookra). Milyen közösségi médiás csoportokban szeretnéd megosztani esetleg milyen fórumon. Tervezd ezeket meg!

Tartalom elkészítésének felelőse: Ki felel a tartalom-előállításért?

Tartalom ellenőrzése, szerkesztése: Kinek és meddig kell ellenőriznie az adott tartalmat?

Az itt felsoroltak természetesen nem kőbe vésett szabályok. Mindenkinek magának kell kialakítania a cége számára ideális tartalomnaptárat.

Tartalomnaptár online program segítségével

Amennyiben tartalomnaptáradat nem Excel fájlban szeretnéd vezetni, használhatod például a Trello alkalmazást. Vezethetők benne a tartalmakhoz tartozó fent említett főbb jellemzők, s vizuálisan is jól látható milyen fázisban van egy-egy tartalom előállítása. A program rövid bemutatását egy magyar nyelvű videóban megnézheted itt.

Ha kész tartalomnaptárad, következhet az érdemi munka, vagyis annak feltöltése.

Szerkesztőségi értekezletek

Szervezés nélkül nem fog működni a tartalommarketinged. Feltétlenül szükséges egy, a tartalomelőállításért felelős szűk csapat felállítása, támogatók, vezetők bevonása a teljes folyamatba.

Az olajozott működés érdekében az operatív munka támogatására rendszeres értekezleteket érdemes szervezni. A szerkesztőségi értekezleten a szűk tartalommarketinges csapatnak mindig jelen kell lenni, s ad-hoc bevonhatók olyan kollégák, akik egy-egy aktuális témában releváns tudással rendelkeznek.

Egy ilyen szerkesztőségi értekezleten érdemes elemezni a múltban megjelent tartalmakat, mennyire érték el azok a kitűzött célokat, milyen következtetések, korrekciók szükségesek a stratégiában, az operatív megvalósításban. Ezeken a találkozókon kell megbeszélni a következő időszak megjelenésit, felelőseit, vagyis pontosítani a tartalomnaptárat. Ekkor jöhet a brainstorming is, az ötletek sora. Mindig hagyj időt erre! Alkalmazd a marketingaktivitás ciklusaidnál használt technikákat, meeting módszereket ezeken a megbeszéléseken!

Partenerink szerkesztőségi értekezketein mindig van a megbeszélésnek egy felelőse, levezetője. Ezt a szerepet hol ügynökségünk képviselője, hol a megbízó tartalomfelelőse látja el. Ez lehetővé teszi, hogy változatos maradjon ez a megbeszéléssorozat. Minden meetingnek van egy időfelelőse is, aki biztosítja a fókuszáltságot és van egy minutes felelőse, aki a teendőket rögzíti és küldi el a résztvevőknek.

Összefoglalás

A tartalommarketing-stratégia a tartalomnaptár kialakításával lesz teljes. Ez tulajdonképpen egy útmutató a mindennapi operatív tevékenységhez. A tartalomelőállítás gördülékenységét pedig előre meghatározott felelősök, számon kérhető emberek kijelölésével és átgondolt meetingstruktúrával tudod elérni. Próbáld ezeket úgy kialakítani, mint egy mini szerkesztőséget! Legyen ez a csapat céged kiadója!

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Tartalommarketing a LinkedInen poszt lead képe: Linkedin ikonok
Hogyan használhatod tartalommarketingre a LinkedInt?

Sokkoló, de sokan még ma is úgy gondolják, hogy LinkedIn csak álláskeresésre, esetleg a régi kollégák felderítésére jó. A valóság...

Close