Mitől lesz a SEO-nak is kedves a szöveged?

A marketingesek 72 százaléka-a szerint a leghatékonyabb SEO taktika a szöveges tartalom készítése. Nézzük meg, mi kell ahhoz, hogy szöveged az elsők között szerepeljen a keresőkben!
Az elmúlt pár évben hazánkban is sok cég kóstolt bele a tartalommarketingbe. Ugyanakkor, meglátásom szerint a nagyobb cégek a saját szöveges tartalmak keresőoptimalizálásával kevésbé foglalkoznak még. (Ez inkább a kisebb cégek fegyvertárában található meg.) Kár ezt kihagyni, hiszen viszonylag kis befektetéssel szép sikereket lehet elérni ezen a területen. Könnyebbséget jelent, hogy csak a Google keresőjére kell optimalizáld tartalmaidat,  hiszen a Google kereső piaci részesedése Magyarországon 97százaláékos.

Amennyiben tartalommarketinged legfontosabb célja a leadgyűjtés, nem szabad elhanyagold a keresőoptimalizálást, hiszen statisztikailag ebből a csatornából érkezik egy weboldal látogatóinak fele.

Grafikon, mely mutatja, hogy egy weboldalra érkező forgalom 51%-a a keresőkből érkezik

 

Keresőoptimalizálni saját tartalmainkat tudjuk, ezek legnagyobb része pedig a saját weboldalunkon jelenik meg.Ezeknek a tartalmaknak a keresőoptimalizálását mutatom be ebben a posztban. Ha szöveges tartalmaidat keresőoptimalizálod, kiérdemled a keresők által a jó helyezést.

Paid, owned, earned média viszonya kördiagrammon ábrázolva: SEO és weboldal bemutatása ebben az ábrán

 

Vannak olyan legendák, hogy a Google 200 faktor szerint rangsorol. Bár ez a mesterséges intelligencia megjelenésével már idejét múlt feltételezés, de vannak olyan praktikák, technikák, amelyek alkalmazásával nagyobb esélyed lesz, hogy a keresőkben tartalmaid jó helyezést érjenek el. Ezeket az alaptechnikákat mutatom be a következőkben.

 

Nyújts kiváló felhasználói élményt, kösd magadhoz a felhasználóidat!

 

Az egyik legfontosabb szempont, hogy mindig olvasóidnak, felhasználóidnak, vevőkaraktereidnek akarj megfelelni. Nyújts kiemelkedő felhasználói élményt! Ezt ma már csak mobilra optimalizált weboldallal érheted el! A Google 2018-tól mobil first indexelést alkalmaz, így neked is ehhez kell alkalmazkodnod! Legyenek a szöveges tartalmaid mobilon is könnyen olvashatók: használj kellően nagy betűket, nagy kontrasztot a szöveg és háttér között, hagyj sok üres helyet, kellően tagold szöveged! A mobilon olvasók gyakran görgetik a szöveget, ezért úgy készítsd tartalmaidat, hogy azok gyorsan átfuthatók, szemmel “szkennelhetők”legyenek! Használj alcímeket, felsorolásokat! Amennyiben linkeket használsz, azok könnyen kattinthatók legyenek mobilon is!

Fontos, hogy weboldalad gyorsan töltődjön be! A Google ajánlása szerint 3G hálózaton is legfeljebb 3 másodperc alatt be kell töltődnie oldalnak. (Szerencsére Magyarországon egy kicsit megengedőbb lehetsz hiszen a 4G lefedettségünk nagyon jó.)  

Ahhoz, hogy kellően gyors legyen weboldalad  első körben a képeket kell optimalizálnod. Ehhez rengeteg eszköz áll rendelkezésre. Én a picresize és tinyjpg, tinypng alkalmazásokat szoktam használni. Kövesd a Google speed test javaslatait is az egyéb, weboldalbetöltést javító lépések implementálásához a gyorsabb oldalbetöltés érdekében!

Google test my site oldalán végzett lekérdezés eredménye

Fontos, hogy perszónáid igényeit minél jobban kiszolgáld! Minél jobbak weboldalaid, tartalmaid engagement (bevonódás) mutatói, annál előkelőbb helyezést tudsz elérni a keresőkben. A látogatók website-odon eltöltött átlagos ideje és a visszafordulási arány mind jól mutatják tartalmaid hasznosságát. Jó mutatók elérése érdekében használj vizuális tartalmakat: képeket, videókat szövegedben. Ezek nemcsak növelik az engagementet, a megértést, hanem segítik a szöveg továbbtagolását is.

Oldalon töltött idő, látogatásonkénti oldalszám, visszafordulási arány fontossága: 3 ikonon bemutatva

Optimalizáld tartalmaidat szemantikus keresőszavakra!

Régen a cikkeket egy-egy keresőszóra optimalizálták, ma a szemantikus keresőszavak  a fontosak. Mit szeretne a látogató, mi a szándéka? Erre kell tartalmaddal választ adj. Ezen keresőszavak megtalálásában a Google keresője segíthet, ahol az “auto complete” funkcióval további javaslatokat kapsz a témában. Ezen túl a keresőoldal alján a Google megjeleníti azokat a keresőszavakat, amik szorosan kapcsolódnak az adott kereséshez. Nagyon jó segítség lehet az ilyen szemantikus keresőszavak megtalálásában az LSI Graph keyword generator is.

Ha például megnézzük a tartalommarketing, tartalommarketing jelentése, tartalommarketing definíciója, mi a tartalommarketing kifejezésekre a találati listákat, láthatjuk, hogy a top 5 találatból 3 ugyanaz a tartalom. Ebből is látszik, hogy a Google “érti”, hogy ezekre a kulcsszavakra ugyanaz a felhasználói szándék, ezért mutatja ugyanazokat az eredményeket.

Tartalommarketing kulcszó szemantikus keresőszavai a Google szerint

 

Írj hibátlan, masszív tartalmakat!

Közismert, hogy a keresési találatok első három helyezése elviszi az átkattintások 50 százalékát, az első 10 találat (az első találati oldal) pedig az átkattintások 70 százalékát. Ezért kell a Google második találati oldalát megcélozd, ha valamiért tartalmadat el szeretnéd dugni! 🙂

Fontos, hogy tartalmaid legyenek egyediek, masszívak és relevánsak! A “tartalommarketing jelentése” kulcsszóra például az első 5 találat között található olyan tartalom ami 15 A4-es oldalnyi szöveg, van olyan, ami videót, van, ami infografikát tartalmaz, és van olyan tartalom, ami egy 300 szavas marketinges szakszótár egy szójegyzéke. Ezeknek a tartalmaknak az előállítása nem pár órás munka volt egyik esetben sem…

Top 5 találat a tartalommarketing jelentése kulcsszóra: ezen tartalmak erősségét mutatja az ábra

 

Írj helyesen! Bár a Google még magyarul inkább csak általános iskolás szinten tud (ld. a tartalommarketing-stratégia kulcsszóra az első 10 találatból 4-ben a kifejezés rossz helyesírással szerepel, ami angol nyelvterületen nem fordulhatna elő), nagyon fontos, hogy szöveges tartalmaid helyesírása megfelelő legyen! Csak így lesz esélyed a jövőben, hogy jó helyezést érj el a keresőkben.

MTA helyesírás oldalának képernyőfotója

 

Állítsd be tartalmaid technikai SEO-ját!

Ahhoz, hogy tartalmaid jó helyezéseket érjenek el, fontos a technikai SEO beállítása.

Állítsd be tartalmad “title tag”-jét, aminek tartalmaznia kell a keresőszavadat. Legyen az URL-ed tiszta, a felhasználó számára könnyen értelmezhető, és a meta leírást is add meg! Célszerű, ha ez a leírás ugyanúgy tartalmazza keresőszavad és kb 150 karakter hosszú. Érdekességként említeném, hogy 2018-ban volt egy átmeneti állapot, amikor 300 karakteres meta leírások is megjelentek a keresőkben. Emiatt a SEO szakértők azt gondolták, hogy  a Google kitolta a meta leírások hosszát, de aztán kiderült, csak egy átmeneti időszakról volt szó.

A felhasználó érdekeit kell itt is követned. Értse meg a felhasználó a cikk leírásából,  miről szól az. Ebben az esetben a Google meg fogja jeleníteni a teljes leírásod. Ha nem, akkor ő készít metaleírást tartalmadhoz, bár erre magyar nyelvterületen azért még várni kell.

A title tagre és a metaleírásra úgy tekints, mint cikked reklámjára a keresőkben. A cikk címe legyen figyelemfelhívó, használj varázsszavakat!

Cimkézd fel cikked képeit is: állítsd be az “alt text” leírásokat, képeid címében jelenjenek meg a szemantikus kulcsszavak. Ezek mind javítják szöveges tartalmad keresőoptimalizáltságát!

Tiitle tag, meta description és URL megjelenése a Google keresőjében

 

Szerezz linkeket és linkelj te is!

Legegyszerűbben kivitelezhető megoldás a tartalmaid saját weboldaladon történő belső keresztlinkelése megfelelő linkstratégia mentén (stratégiailag fontos tartalmakra linkelés és onnan visszalinkelés) Tartalmaid keresőoptimalizáltságát ugyanakkor nagyban befolyásolja a kifele mutató linkek minősége, és a cikkre mutató külső linkek mennyisége, minősége is. Ha egyedi, masszív tartalmakat írsz, akkor sokan hivatkoznak majd rád, amit értékel a Google, így egyre előrébb kerülsz a keresőkben. Külső linkeket organikusan is lehet szerezni, de célszerű ezt aktív linképítési munkával is megtámogatni. Fontos, hogy megbízható, erős tartalmakkal rendelkező oldalakról szerezz linkeket: vedd fel velük a kapcsolatot, barátkozz meg velük, s kérd később egy-egy releváns cikkből a linkelést. A linkeltség javításában nagy segítség lehet vendégposztok írása (guest blogging) is. Létező technika még a témában hibás (broken) linkeket tartalmazó cikkek keresése. Keresd meg az íróit, tulajdonosait ezeknek a  tartalmaknak és kérd meg, hogy cseréljék a hivatkozást a te cikkedre!

Mi a tartalommarketing kulcsszóra top 3 és top 4-6 tartalom linkszáma: 225 vs. 4 link

 

Írj virális tartalmakat!

Tartalmaid keresőoptimalizáltságát azok közösségi médiás sikere is befolyásolja. Azok a tartalmak, amik sikeresek ezeken a csatornákon, sokan osztják meg őket, lájkolják, nagy valószínűséggel előrébb végeznek a keresőkben! Állíts elő olyan tartalmakat, melyet olvasóid imádnak!

Mi a tartalommarketing kulcsszóra a top 3 és top 4-6 helyezések közösségi médiás megosztásainak száma: 15 vs 8 db

 

Gondolkozz klasztertartalmakban!

Szövegeid keresőoptimalizáltságát a Hubspot által kifejlesztett technikával is javíthatod. Hozz létre nagyobb résztémákat azon a területen, amiben blogot vezetsz. A résztémákon belül építs fel egy nagyon erős pillár tartalmat, mely az adott témát minden oldalról kifejti. Az adott pillár tartalmat pedig támogasd meg klasztertartalmakkal, amik a fő téma résztémáit fejtik ki részletesen. Linkeld ezeket a tartalmakat egymáshoz kölcsönösen! A siker nem marad el! Itthon pedig garantáltan hosszú időre bebetonozod jó helyezésedet a Google keresőjében, hisz a verseny hazánkban egyelőre nem olyan erős. Így egy ilyen technika bevetésével jelentős versenyelőnyre tehetsz szert!

Pillar és klasztertaralmak közötti linkeltségi viszony

 

Írj perszonáidnak!

Legvégül pedig ne feledd, amire már korábban is többször utaltam: mindig célcsoportodnak, ügyfélkarakterednek írj! Adj választ az ő igényeire, frusztrációira! Akkor lesz sikeres tartalommarketinged, ha ennek a minimális követelménynek megfelelsz! Ez azért is fontos, mert a Google keresőalgoritmusa, és a felhasználó között létezik egy gépi tanulás alapú algoritmus is, s a végén az dönt, hogy milyen tartalmakat ajánl fel a felhasználó igényeinek legjobb kielégítése érdekében. Ahhoz hogy potenciális felhasználóidnak írj, őket kell ismerd. Ebben segít ügyfélkarakter sablonunk. Ha még nem dolgoztad ki céged ügyfélkaraktereid, sablonunk segítségével könnyen megteheted azt.

Hölgy perszóna szemüvegben

 

Zárszó

Amennyiben a korábban felsorolt SEO alapfeltételeknek megfelel tartalmad, nem fog elmaradni jó helyezésed a keresőkben. Alkalmazd a javaslatokat minden egyes szöveges tartalmadra és weboldalad előkelő helyen szerepel majd, így több mint 50 százalékoss látogatóaránnyal is számolhatsz a keresőkből weboldaladra! Ha pedig kiváncsi lennél mennyire jól adaptáltad a leírtakat végezd el weboldalad SEO auditját!

 

A cikk a májusi Média Hungary konferencián elhangzott előadás bővített változata.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
EU-s zászlon digitális marketinges kifejezések, s egy kéz, ami mobilt tart
Legjobb magyar nyelvű tartalmak GDPR témában digitális marketing területéről

Sok cégnek sikerült adaptálnia május 25 -i határidőig az európai adatvédelmi rendeletet, a GDPR által előírt feltételeket, de sok helyen...

Close