Így sokszorozd meg a blogcímötletek számát!

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Nem kell kiemelkedő írógéniusznak lenned ahhoz, hogy olyan blogcímötleteket találj ki, amik aztán kattintásra buzdítják az olvasókat. Ha már bevált, bizonyítottan működő formulákkal operálsz, azokat tanulmányozod és teszteled, könnyen kiderítheted, melyek működnek leginkább a saját olvasóközönségednél.

Növeld a sikeredet és hatékonyságodat megfelelő címekkel! Használj bevált formulákat! Ehhez nyújt segítséget a Címötletelő, mellyel témádhoz 40 féle címötletet kaphatsz. Töltsd le itt ingyen a sablont!

Időről időre bizonyítást nyer, hogy az emberek nem olvassák végig a cikkeket, csupán a cím (esetleg a lead) elolvasása után osztják meg az adott hírt, bejegyzést. Mi több: pusztán ez alapján alkotnak véleményt egy-egy írásról, termékről, hírközlésről. (Ahogyan ezt például az Index tavalyi április 1-jei tréfája is alátámasztotta. )

David Ogilvy óta tudjuk: „Átlagosan ötször több ember olvassa el a címet, mint magát a szöveget. Amikor megírod a címet, már a pénzed 80%-át el is költötted!” A főcím az, ami legnagyobb részben meghatározza, hány kattintást, lájkot, megosztást kap majd a cikked, hányan szánják rá magukat vásárlásra.
Ezért mindenképpen fordíts elegendő időt ennek kitalálására, hiszen a legtöbb olvasó – függetlenül attól mennyire érdekesen írtál – csak a főcímet és az alcímeket fogja átfutni, majd ezek alapján ítél!

Amikor megírod a címet, már a pénzed 80%-át el is költötted" Ogilvy

A címadásnál semmiképpen se akard mindenki ízlését eltalálni. Fontos, hogy elsőként mindig azokhoz beszélj, akiket könnyen elérsz, és akik nagy valószínűséggel nyitottak a termékedre, szolgáltatásodra, véleményedre, tanácsaidra – sokkal inkább törekedj az olvasóid ezen 25-30 százalékát elérni. Ha hozzájuk szólsz egy tiszta üzenettel, náluk biztosan betalál és ez hosszú távon is sokkal nagyobb sikernek számít!

Hogy növeld a sikeredet és a hatékonyságodat, használj bevált formulákat! Számtalan működő verzió segítségével szerkesztheted saját blogcímötleteidet, a formulák elemeit pedig egymással is variálhatod. Ha megérted működésüket, könnyedén alkalmazod majd őket a saját tartalmadra, és magad is képes leszel formulát gyártani.

 

Példa blogcímötletek gyártására

Az alábbi adatok listázásával többféle blogcímötletet is gyárthatunk.

 

Adatok:

Téma: infografika készítése

Kívánt végeredmény: az olvasó képes legyen az infografika elkészítésére

Tippek, ötletek száma a tartalomban: 5

Tevékenység: saját készítés

Nem kívánt végeredmény: az olvasó ne legyen képes az infografika elkészítésére

 

Blogcímötletek:

5 módszer arra, hogy te is képes legyél infografikát készíteni

5 bevált (tesztelt, kipróbált) módszer infografika készítésére

5 hiba, amit infografika készítésekor leggyakrabban elkövetnek

Az infografika készítésének 5 titka

5 dolog, amit infografikakészítés közben (vagy az infografikakészítésről) tanultam

5 egyszerű mód infografika készítésére

5 fogás, amivel infografikát készíthetsz

Infografikakészítés 5 lépésben

5 magyarázat, hogy miért nem tudtál eddig infografikát készíteni

5 kevéssé ismert módszer arra, hogyan készíts infografikát

5 módszer arra, hogy te is képes legyél infografikát készíteni (A 2. a kedvencünk!)

 

Tehát, ha képes vagy meghatározni a témád, a címed elemeit, máris legalább tízféle címötletet találtál a cikkedhez! Ezeket bátran teszteld az olvasóidon, és figyeld, jegyezd, melyikre hogyan reagálnak, hiszen ez kijelölheti a további irányt a címválasztásodban.

Ugyanakkor azt se feledd, hogy kitalálhatod a világ legjobb főcímét, ha nem látják elegen, nem fog igazi sikert aratni!

Egy közösségi médián megosztott cikk sikerességének mérlegelésekor mindig vedd figyelembe, hogy a kapott megosztások száma elsősorban két tényezőtől függ:

– a potenciális célcsoportod nagyságától,

– hány ember látja az adott bejegyzést.

És még egy utolsó lényeges pont, amit szükséges megértened a címadással kapcsolatban: a cím a tartalmad reklámfelülete. Ha jó a címed, felkelti potenciális olvasóid érdeklődését, csak akkor érhetsz el jó kattintási arányt vele: akkor olvassák el a cikkedet. Végső soron neked ez kell, hogy legyen a fő célod címadáskor: a célközönséged figyelmének fölkeltése és a konverzió (elolvasás) elérése.

Ha még mindig velem vagy, tehát elolvastad idáig a cikket, remélem megteszed hogy megosztod ismerőseiddel! 🙂 Köszönöm.

 

Gyakorlati segítség blogcímíráshoz

A jó cím egy olyan csali, ami meghozza az étvágyat az átkattintáshoz, vagy a továbbolvasáshoz. Hogy növeld a sikeredet és a hatékonyságodat címadásban, használj bevált formulákat! Ehhez nyújt segítséget a Címötletelő sablon, melyet itt tölthetsz le ingyen.
  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Infografikát készít egy tableten valaki
Lenyűgöző infografika készítése 9 egyszerű lépésben

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.   Mi az infografika? Adat és információhalmaz képi megjelenítése,...

Close