Emojimarketing: így használd az emojikat kommunikációdban

A cikk elolvas√°s√°hoz ennyi idŇĎre van sz√ľks√©g: 6 perc

Az emojik robban√°sszerŇĪen jelentek meg √©s v√°ltak mindennapi √©let√ľnk r√©sz√©v√©. Ma m√°r szinte nincs olyan k√∂z√∂ss√©gi csatorna, ahol ne haszn√°ln√°nk ŇĎket. M√°r van emoji vil√°gnap is, amit ma (07.17) tartanak. EbbŇĎl az alkalomb√≥l sz√ľletett ez a poszt, amiben n√©h√°ny tan√°csot szedtem √∂ssze az emojik k√ľl√∂nb√∂zŇĎ marketing-csatorn√°kban val√≥ haszn√°lat√°hoz. S ez m√©g nem minden! A posztb√≥l azt is megtudhatod, hogy mi a biztons√°gos szex emojija!

 

Mi√©rt olyan n√©pszerŇĪ az emoji?

Ennek megv√°laszol√°s√°hoz n√©h√°ny kutat√°st h√≠vn√©k seg√≠ts√©g√ľl:

Az Emoji √°ltal k√©sz√≠tett felm√©r√©s szerint az emberek az√©rt haszn√°lj√°k az emojikat, hogy min√©l jobban meg√©rtess√©k magukat. A megk√©rdezettek szerint az emojik seg√≠tik a m√°sik f√©llel t√∂rt√©nŇĎ jobb szem√©lyes kontaktus kialak√≠t√°s√°t.

Egy m√°sik felm√©r√©s szerint az emojikra az emberek √ļgy reag√°lnak, mintha embert l√°tn√°nak: non-verb√°lis kommunik√°ci√≥k√©nt tekintenek r√°juk. Ez√©rt is hatnak erŇĎsebben em√≥ci√≥inkra az emojikat tartalmaz√≥ sz√∂vegek. Seg√≠ts√©g√ľkkel az olvas√≥k hangulat√°t lehet befoly√°solni.

Tov√°bbi √©rdekess√©geket tudhatsz meg az emojik haszn√°lat√°r√≥l, t√∂rt√©net√©rŇĎl ebben a vide√≥ban:

 

 

√ögy gondolod, hogy az √ľzleti √©letben az emojiknak nincs l√©tjogosults√°ga? T√ļls√°gosan komolytalan haszn√°latuk? Egy√°ltal√°n nem √≠gy van!

A Missouri-St. Louis Egyetem kutat√≥i azt tal√°lt√°k, hogy egy emojit sokkal j√≥lesŇĎbb n√©zni, mint egy sz√≥t. Az √ľzleti e-mailekben t√∂rt√©nŇĎ haszn√°latuk pozit√≠van befoly√°solja a m√°sik felet. Sokkal bar√°ts√°gosabbnak, szem√©lyesebbnek √≠t√©lik meg kommunik√°ci√≥s partner√ľket, akik emojit tartalmaz√≥ levelet kaptak, m√≠g cs√∂ppet sem cs√∂kkent k√∂zben a m√°sik f√©l hiteless√©ge.

A Floridai Technol√≥giai Int√©zet is az emojik √ľzleti √©letben t√∂rt√©nŇĎ haszn√°lat√°t vizsg√°lta √©s arra a k√∂vetkeztet√©sre jutott, hogy emojival az e-mailek negat√≠v hangv√©tele tompul.

EzekbŇĎl a kutat√°sokb√≥l is l√°that√≥, hogy az emojik haszn√°lata az √ľzleti √©letben is megalapozott, pozit√≠v hat√°suk megk√©rdŇĎjelezhetetlen.

 

Haszn√°ljon-e a m√°rk√°d emojikat?

MielŇĎtt belevetn√©d magad emojis kamp√°ny kidolgoz√°s√°ba, a k√∂vetkezŇĎket gondold √°t:

  • C√©lcsoportom mennyire haszn√°lja az emojikat.

  • ErŇĎs√≠teni tudod-e a m√°rka√ľzeneted emojik haszn√°lat√°val?

  • Milyen t√≠pus√ļ emojikkal lehet t√°mogatni az √ľzenetet?

  • Milyen gyakran √©rdemes haszn√°lni emojikat?

  • √Črted-e a haszn√°lni k√≠v√°nt emojik jelent√©s√©t? Ehhez egy kis seg√≠ts√©get itt tal√°lsz.

Ha ezeket a k√©rd√©seket megv√°laszoltad, √°tgondoltad √©s √ļgy hat√°rozol, belev√°gsz egy ilyen kamp√°nyba a k√∂vetkezŇĎ feladatod a kommunik√°ci√≥s csatorna kiv√°laszt√°sa lesz.

 

Emojik hirdetésekben

Sok nagy m√°rka haszn√°lt emojikat hirdet√©seiben. Magyarorsz√°gon a CBA-Procter&Gamble prom√≥ci√≥ban tŇĪntek fel emojik:

 

 

Amerik√°ban a Dove g√∂nd√∂r haj elfogadtat√°s√°√©rt ind√≠tott kamp√°nya keret√©ben k√©sz√ľltek g√∂nd√∂r haj√ļ nŇĎket √°br√°zol√≥ emojik szemben az √°ltal√°nosan haszn√°lt egyenes haj√ļ emojikkal. Szint√©n Amerik√°ban futott a Pepsinek egy kamp√°nya, mely emoji-kommunik√°ci√≥ra √©p√ľlt: egy f√©rfi emojikkal k√©rte meg bar√°tnŇĎje kez√©t.

 

 

Emojik hirdet√©sekben t√∂rt√©nŇĎ haszn√°lat√°hoz nyilv√°n nagyon fontos egy kreat√≠v √∂tlet, ani rekl√°m√ľgyn√∂ks√©gedtŇĎl √©rkezhet. Ugyanakkor egy emojikra ki√©lezett brief kiad√°sa nagyon leszŇĪk√≠ti a kreat√≠v lehetŇĎs√©geket √≠gy nem javasoljuk. Ha ez nem j√∂n mag√°t√≥l √°ltal√°nos briefedre a kreat√≠v √ľgyn√∂ks√©gtŇĎl, kicsi az es√©lye, hogy egy egyedi emojis spotot siker√ľl k√©sz√≠teni.

 

Emojihasználat a közösségi médián

K√©t k√∂z√∂ss√©gi m√©di√°n futott emojis kamp√°nyt mutatn√©k be elŇĎsz√∂r is r√∂viden:

  1. WWF kamp√°nya, melyben √°llatok megment√©s√©√©rt gyŇĪjt√∂ttek p√©nzt: az √°llatok emojiait kellett haszn√°lni tweetekben.

  2. Durex emojis kampánya, melyben a biztonságos szex emojiát keresték, olyan emojit, ami az óvszer helyett használható, ugyanis az óvszeres emojit az Unicode nem fogadta el, mint hivatalosan használható emojit. Ezért indult ez a szavazásra, ötletelésre felhívó közösségi médiás kampány:

 

 

K√≠v√°ncsi vagy v√©g√ľl milyen emojira esett a v√°laszt√°s? A poszt v√©g√©n megtudhatod!

Amennyiben emojikat akarsz haszn√°lni a k√∂z√∂ss√©gi m√©di√°n, c√©lszerŇĪ azokat a kommentekben, a cselekv√©sre felh√≠v√≥ √ľzeneteidben √©s a profilodban megjelen√≠teni a legnagyobb hat√°s el√©r√©se √©rdek√©ben.

Az Instagramon ez a top 10 emoji engagement alapj√°n:

  1. ¬†‚̧ԳŹ

  2.  ✨

  3. ¬†ūüé®

  4. ¬†ūüé∂

  5. ¬†ūüôĆ

  6. ¬†ūüéÉ

  7. ¬†ūüíē

  8. ¬†¬ģ

  9. ¬†ūüď∑

  10. ¬†‚ĄĘ

2016-ban a Facebook bevezette √ļj reakci√≥gombjait. M√°r nem csak like-olni lehet egy posztot, hanem a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ √©rz√©sekkel is lehet reag√°lni egy-egy megoszt√°sra.

6 emoji, amit Facebokban posztok minŇĎs√≠t√©s√©re haszn√°lhatsz

Ezek az √ļj hangulatjelek r√°ad√°sul kicsivel erŇĎsebben sz√°m√≠tanak egy-egy poszt erŇĎss√©g√©nek a m√©r√©s√©ben a Facebook szerint. Ez√©rt is √©rdemes ‚ÄúgyŇĪjteni‚ÄĚ egy m√°rkaoldalnak ezeket az √ļj reakci√≥kat.

A Facebookon az emojikat tartalmazó posztoknak 33%-kal nagyobb a megosztási és komment rátája, és 57%-kal magasabb a like rátája.

Legv√©g√ľl √©rdemes megn√©zd ezt az oldalt, ami val√≥s idŇĎben, l√°tv√°nyosan mutatja Twitteren haszn√°lt emojikat.

K√∂z√∂ss√©gi m√©di√°s kommunik√°ci√≥idban haszn√°ld a fentebb bemutatott emojikat, ha azok a kontextusba √©s m√°rk√°d imidzs√©hez illenek, s ezzel is n√∂velheted k√∂vetŇĎiddel az interakci√≥k sz√°m√°t.

 

Emojik e-mail marketingben

Az e-mailek tárgyában használt emojik akár 66%-kal is megnövelhetik a levelek megnyitási arányát.

A Mailchimp felm√©r√©se alapj√°n a t√°rgymezŇĎben a k√∂vetkezŇĎ emojik jelennek meg a legt√∂bbet:

  1. ¬†¬ģ

  2. ¬†ūüėÉ

  3. ¬†ūüėć

  4. ¬†‚̧ԳŹ

  5. ¬†ūüėÄ

  6. ¬†‚ėÄÔłŹ

  7. ¬†‚úąÔłŹ

  8. ¬†ūüĎć

  9. ¬†ūüėä

  10. ¬†‚ĄĘ

  11. ¬†‚ô•ÔłŹ

  12. ¬†ūüėĄ

  13. ¬†ūüėČ

  14. ¬†ūüĆü

  15. ¬†ūüéĀ

Nyilvánvaló ezen a csatornán is fontos, hogy relevánsan használd a kiszemelt emojikat a szöveg kontextusában.

Az emojik haszn√°lata ellen sz√≥l az a t√©ny, hogy nem mindegyik e-mailkezelŇĎ jelen√≠ti meg megfelelŇĎen az emojikat a t√°rgymezŇĎben. N√©melyik furcsa karakterk√©nt, n√©melyik fekete feh√©rben mutatja a c√≠mzettnek az adott emojit. C√©lszerŇĪ ez√©rt egy kicsit tanulm√°nyozni a feliratkoz√≥idat. Ha sok gmailes e-mailc√≠med van, azokn√°l nem lesz gond p√©ld√°ul a megjelen√≠t√©ssel. Javaslom, ha biztosra akarsz menni, teszteld leveled a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ e-mail platformokra, mielŇĎtt kik√ľld√∂d kamp√°nyod!

Ha Maichimpet haszn√°lsz e-mail marketingedhez, a programban automatikusan besz√ļrhatod a haszn√°lni k√≠v√°nt emojit a t√°rgymezŇĎ sor v√©g√©n megjelenŇĎ emojira klikkelve. Ha m√°s e-mailprogramot haszn√°lsz, be kell m√°sold a t√°rgymezŇĎbe a kiv√°lasztott jelet. Emojikat itt √©s itt, anim√°lt emojikat pedig itt tal√°lsz. Ez ut√≥bbit ink√°bb csak gmailes e-mailc√≠mekre k√ľldd √©s ne mag√°t a karaktert, hanem a felette l√©vŇĎ n√©gyzetet m√°sold ki. Az anim√°lt emojik csak a c√≠mzettn√©l jelennek meg, teh√°t az e-mailmarketinges programodban csak a n√©gyzetet fogod l√°tni.

 

Emoji használat tudásközpontban, webes tartalmakban

A sort egy komplexebb lehetŇĎs√©ggel z√°rom. Weboldaladra is kidolgozhatsz emojikra √©p√ľlŇĎ tartalmat. K√©t p√©ld√°t mutatn√©k be erre:

  1. A GE emojikat tudom√°nyokkal √∂sszek√∂tŇĎ nagyon kreat√≠v content hub oldal√°t, mely egy√©rtelmŇĪen jav√≠totta a GE innovat√≠v, tudom√°nyos imidzs√©t.

  2. Valamint egy egyszerŇĪ quizt, ami emojikra √©p√ľl: emojik alapj√°n kell filmc√≠meket kital√°lni. Ez az √∂tlet nyilv√°n ipar√°gadra is adapt√°lhat√≥ m√°s t√©ma haszn√°lat√°val.

Weboldal tartalmak l√©trehoz√°sa elŇĎtt fontos le√≠rni, mi az a USP, m√°rkaimidzs, amit az adott tartalommal erŇĎs√≠teni szeretn√©l. Ha van tartalomstrat√©gi√°d ilyen tartalom√∂tletek k√∂nnyen kialakulhatnak a szerkesztŇĎs√©gi √©rtekezletek alatt, amivel m√©g nagyobb versenyelŇĎnyre tehetsz szert konkurenci√°ddal szemben.

Emojik a SEO-ban

√Čv eleje √≥ta a Google √ļjra engedi emojik megjelen√©s√©t a title tagekben √©s meta le√≠r√°sokban. Ez lehetŇĎv√© teszi a keresŇĎoptimaliz√°l√°sban j√°rtasak sz√°m√°ra, hogy relev√°ns emojik haszn√°lat√°val kiemelj√©k egy-egy oldal megjelen√©s√©t a keres√©s√©i tal√°latokban.

Ehhez nem kell m√°st tenned, csak haszn√°ld az iemoji oldal√°t √©s a kiv√°lasztott emojira kattintva az oldal title tagj√©be √©s meta le√≠r√°s√°ba be√≠rd a “Decimal HTML Entity” k√≥dot, amennyiben Yoast SEO-t (ami j√≥l kezeli az emojikat) haszn√°lsz WordPresses oldaladhoz. N√©ha lehet, hogy az admin fel√ľleten nem jelenik meg a kiv√°lasztott emoji, de a keres√©si list√°ban att√≥l m√©g nem lehet probl√©ma vele. √Črdemes prop√°lgatnod!

 

√Ėsszefoglal√°s

Az emojik haszn√°lat√°val v√≠russzerŇĪen terjedŇĎ tartalmak is sz√ľlethetnek. Ez√©rt is √©rdemes ilyen tartalmak l√©trehoz√°s√°n gondolkodni. Vond be l√°togat√≥idat, k√∂vetŇĎidet emojis j√°t√©kokkal, egyedi m√°rk√°dhoz k√∂thetŇĎ emojikkal, emojis quizekkel, szavaz√°sokkal. Az eredm√©ny nem marad el!

Legyen sz√≠vecsk√©kkel √©s mosolyg√≥ emojikkal teli Emoji Napod √©s egy felejthetetlen est√©d szerelmeddel √≠gy: ‚ėĒ, de csak ha nem szeretn√©tek kisbab√°tūüėČūüėĄ!

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked aj√°nljuk
Read previous post:
K√ľl√∂nb√∂zŇĎ nagys√°g√ļ irodah√°zak
Milyen a hazai vállalatok tartalommarketing-érettsége?

Az elm√ļlt √©vekben t√∂bb, a c√©gek digit√°lis √©retts√©g√©vel foglalkoz√≥ tanulm√°nyt, elemz√©st, kutat√°si jelent√©st olvashattunk. Mik√∂zben hasznosnak √©s tanuls√°gosnak tartottuk ezeket...

Close