Top 12 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

Egyre több időt töltünk online, ezért a cégek kommunikációja is egyre aktívabb ezeken a felületeken és egyre többen szeretnék kiszervezni digitális marketingjüket. Azok a cégek, akik megbíznának digitális marketingügynökséget rendszerint már foglalkoznak online marketinggel, amit először belső erőforrásból oldanak meg. Egy idő után azonban olyan szintre kerülnek, hogy már több szakértelem kell a sikerhez, így elkezdenek körbenézni a piacon, hogy milyen ügynökséghez fordulhatnának. 

Ezeknek a cégeknek szeretnék az alábbi poszttal segíteni. (Ha már korábban találkoztál hasonló listával, az nem véletlen. Mostani összeállításunk egy 2 évvel ezelőtti lista friss eredményekkel aktualizált változata.)

Egy beszállító kiválasztása mindig hosszú folyamat. A legfontosabb kérdés, hogy mennyire bízik meg az adott cég leendő partnerében. Ezt a kialakuló emberi kapcsolatok minősége nagyban befolyásolja. A keresési folyamat elején a rengeteg egyéb csatorna mellett a Google keresésnek is nagy szerep jut. Én éppen ezt az aspektust vizsgáltam: a Google melyik ügynökségeket tekinti Magyarországon a leginkább ajánlható cégeknek. 

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerint mely ügynökségek kerültek be a top 12–es listába az alább bemutatott ismérvek mentén, akkor itt letöltheted azt

Top 10 tábla

 

Módszertan

Kutatásomat szeptember elején végeztem el, éppen 2 évvel azután, hogy elkészült az első ilyen lista (2017. augusztus végén). A két kutatás metodikája ugyanaz volt.

Mindkétszer megvizsgáltam, hogy a Google szemével mely cégek jelennek meg az első találati oldalon a “digitális ügynökség”, a “digitális marketingügynökség” és ahogy sokan hibásan rákeresnek, a “digitális marketing ügynökség” keresőszavakra. Ehhez a Moz keresőszó-kutató applikációját hívtam segítségül, hogy legyen egy “független” eredmény, kiszűrjem a Google által “rám szabott” találati eredményeit (amúgy ennek a célnak a Google inkognitó módban történő keresése is megfelelhet). Mindhárom kulcsszónál az első találati oldal listáját néztem a 80-20-as szabálynak megfelelően. (Az első tíz organikus találat az átkattintások 80%-át elviszi.) A fizetett hirdetéseket és a local pack megjelenéseket (amely cégek az organikus találatok között is szerepeltek) nem vettem figyelembe. A három top 10-es találati eredmény így nézett ki a Google szerint:

 

Google találati lista "digitális marketingügynökség" keresőszóra

 

Google találati lista "digitális marketing ügynökség" keresőszóra

 

Google találati lista "digitális ügynökség" keresőszóra

 

A három listát összefésültem. Végül az átfedések miatt egy 12 darabos cégjegyzéket kaptam. Ezt a 12 ügynökséget vizsgáltam a nyilvánosan elérhető adatok alapján. Az információkat a cégek weboldalairól és közösségi médiás oldalairól gyűjtöttem össze, valamint az elérhető vállalati alapadatokat is összehasonlítottam. A következő jellemzőket vizsgáltam:

  • cég irodáinak elhelyezkedése
  • ügynökség alapításának éve
  • cég 2018-as árbevétele
  • az ügynökség milyen típusú megbízókra fókuszál
  • a megbízók körét milyen cégek adják
  • az ügynökség hogyan pozicionálja magát
  • mi a cég szolgáltatásainak köre
  • az ügynökség közösségi médiás csatornáinak száma
  • a közösségi médiacsatornák követőinek száma
  • május hónapban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma.

A lista ahogy írtam 2017-re is rendelkezésre állt. Akkor 14 ügynökség került fel rá. Ezt az ügynökségi listát itt letöltheted.

 

Miért a Googlet választottam rangsorolási tényezőnek?

A Google 2015-ben, majd 2018 augusztusában frissítette irányelveit a keresésekben használt minőségi értékelési rendszeréről (Search Quality Evaluation Guidelines). Ez az útmutató összefoglalja, hogy lehet a Google keresésekben előrébb kerülni egy weboldalnak. Két szempontrendszert mutat be az útmutató: az egyik az EAT a másik az YMYL (“your money your life” weboldalak minősítésének feltételei). Az ügynökségek esetén az EAT-s szempontrendszer a meghatározó.

Eszerint ahhoz hogy egy weboldal minél jobban szerepeljen a keresőkben szakértőnek (Expertise), hitelesnek (Authoritative) és megbízhatónak (Trustworthy) kell lennie. Ezeket a következő jellemzők befolyásolhatják:

  • Az adott iparág információs igényének megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom megjelenítése, mely kellően kielégíti a látogatók igényeit.
  • Az oldal erős, pozitív reputációjú a témáit illetően.
  • Az oldalon megfelelő mennyiségű információ található. 
  • Az oldal kellő mennyiségű kiegészítő információt tartalmaz, ami támogatja az élvezeti értéket, növeli a felhasználói élményt.
  • A weboldal felépítése támogatja az információk minél könnyebb megtalálását. 
  • A weboldal folyamatosan frissül.

Minél inkább szakértő, hiteles és megbízható egy oldal, annál inkább minőségi, így annál inkább előrébb kerül a találati listán. Vagyis a Google által elvégzett minőségi rangsorolás alapján a kialakult  toplistán szereplő ügynökségek szakértők, megbízhatók, hitelesek iparágukban.

Ahhoz hogy egy ügynökség előrébb kerüljön a Google keresőjében nyilván keresőoptimalizáláshoz is értenie kell. Mivel digitális ügynökségekről beszélünk, ez alapkövetelmény, hogy ezek a cégek értsenek ehhez a területhez, amit utána partnereiknek is árulnak.

Ez a két, fentiekben vázolt érvrendszer alapján a keresési toplista valós képet mutat a digitális ügynökségekről.

A 2017-es top 14-es listából 5 ügynökség maradt bent a listában: a Bemind, ContentPlus, Doppio, Face Media, VNDesign. Az akkori listát itt tudod letölteni.

Lássuk tehát ki került be a top 12-es új magyar digitális ügynökségi listába ABC sorrendben:

 

7 Digits

Nagyvárosi fények - 7 Digits nyitóoldala

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2016.
  • A cég 2018-as árbevétele: 95 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Inkább startup jellegű cégek, akik nem magyar piacra dolgoznak, sok B2B partner.
  • Megbízók köre: Magyar cégek, erős márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Adatfókuszú full service digitális ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégiakészítés, versenytárselemzés, kreatív, konverzióoptimalizálás, PPC hirdetés, marketingautomatizáció. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Instagram, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 6581
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

Bemind

Digitális marketing és kommunikációs megoldások felirat a Bemind nyitóoldalán

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Veszprém
  • Ügynökség alapításának éve: 2010.
  • A cég 2018-as árbevétele:  64 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: online marketingügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégia / marketingstratégia, online marketing / digitális marketing, közösségi marketing, tartalomgyártás / content marketing / videó marketing, design és felhasználói élmény tervezés, webfejlesztés / e-commerce. Bővebben itt tájékozódhatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 811.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 1.

 

ContentPlus

Lead feliratú monitor mellette a tartalomalapú digitális ügynökség vagyunk felirat

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2017
  • A cég 2018-as árbevétele:  33,5 millió HUF
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák inkább B2B iparágból.
  • Pozicionálás: Tartalomalapú, sales és leadfókuszú digitális ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: B2B marketing, B2B influencer marketing, social advocacy, tartalommarketing, közösségi médiakezelés, PPC, keresőoptimalizálás, marketingautomatizáció, online analítika, social selling. A lista részletezését itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 551.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 7.

 

Digitalneuron, Digitalpixel 

Digitalneuron marketingügynökség nyitóoldalén található felirat

Hatékony jól teljesítő weboldalakat készítünk felirat a Digitlpixel nyitóképén

 

A két márka egy céghez tartozik.

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2019
  • A cég 2018-as árbevétele:  –
  • Megbízói fókusz: Elsősorban magyar KKV cégek.
  • Megbízók köre: Kisebb magyar cégek kevésbé ismert magyar és nemzetközi márkák.
  • Pozicionálás: Digitalneuron: Pszichológia alapú digitális marketingügynökség. Digitalpixel: Weboldalkészítésre, szövegírásra fókuszáló ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Tartalommarketing inkább szövegírási fókusszal, weboldalkészítés, reklámpszichológia, PPC hirdetéskezelés, weboldal-szövegírás. A szolgáltatásokról bövebben itt és itt olvashatsz
  • Közösségi médiás csatornák száma: 1 (Digitalpixel Facebook oldala, Digitalneuron márkának nincs)
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 0
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

Doppio

Doppio digitális ügynökség nyitóképének felirata

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2015.
  • A cég 2018-as árbevétele: 34,5 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Magyar cégek, sok munkáltatói márkafókuszú munka.
  • Megbízók köre: Elsősorban magyar cégek.
  • Pozicionálás: Megtérülés és konverzió fokuszú online marketingügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Piackutatás, versenytárselemzés, marketingstratégia, online marketing képzések, arculattervezés, webdesign, grafika, WordPress webfejlesztés, szövegírás, tartalomgyártás, közösségi média, PPC, employer branding. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 5 (Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 514.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 4.

 

Face Média

Egy férfi dolgozik egy számítógépen

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest, Debrecen
  • Ügynökség alapításának éve: 2010.
  • A cég 2016-os árbevétele: 50 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: Elsősorban KKV cégek, magyar és néhány nemzetközi márka többféle iparágból.
  • Pozicionálás: Digitális reklámügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Google, Facebook és egyéb közösségi médiás felületek kezelése, hírlevélkezelés, hírlevélfejlesztés. A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 1 (Facebook).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 248.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 4.

 

HD Marketing

Üdvözöljük a HD marketing digitális, full marketing ügynökségnél! feliratú nyitókép

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2011.
  • A cég 2018-as árbevétele: 172,5 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: KKV cégek többféle iparágból.
  • Pozicionálás: Full service digitális marketingügynökség. 
  • A cég szolgáltatásainak köre: PPC hirdetéskezelés, social, webanalítika, CRO, keresőoptimalizálás, hirlevél, automatizálás, full marketing. A szolgáltatások teljes körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 6 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 2663.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 5.

 

Marketing21

21. századi online marketingmegoldások felirat a Marketing21 nyitóoldalán

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2018.
  • A cég 2018-as árbevétele: 18,5 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: Magyar KKV cégek, pár nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: A jövő, 21. század online marketingügynöksége.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing-tanácsadás, weboldalkészítés, keresőoptimalizálás, Google hirdetés, PPC kampánykezelés, közösségi média marketing, arculattervezés, webshopkészítés, webanalítika, szövegírás és content marketing, Wazehirdetés, grafikai tervezés.  A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Twitter).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 416.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 1.

 

Moringo

Moringo online marketingügynökség grafikus nyitóképe

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Szeged
  • Ügynökség alapításának éve: 2008.
  • A cég 2018-as árbevétele: 32 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: Regionális KKV cégek.
  • Pozicionálás: Kreatív reklámügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing, szoftver, webfejlesztés, design. A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 197.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 20.

 

net-Position

net-Position keresőmarketing-ügynökség nyitóképének felirata

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2004.
  • A cég 2018-as árbevétele: 199 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: KKV cégek, pár nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: Keresőmarketing-ügynökség. 
  • A cég szolgáltatásainak köre: Keresőoptimalizálás, Adwords, Facebook, marketing-szövegírás. A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Youtube, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1294.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 2.

 

Sunsolutions

Egy hegymászó segít csúcsra jutni a másiknak

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2009.
  • A cég 2018-as árbevétele: 47 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Erősebb márkával rendelkező cégek.
  • Megbízók köre: Magyar és nemzetközi márkák.
  • Pozicionálás: Digitális kreatív marketingügynökség. 
  • A cég szolgáltatásainak köre: Tervezés, kivitelezés, kommunikáció, utókövetés.  A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 51.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

VNDesign

Felhasználói élmény: a design eladást generál felirat a VNDesign nyitóoldalán

 

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2014.
  • A cég 2018-as árbevétele: 22 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Magyar és külföldi piac.
  • Megbízók köre: Magyar és nemzetközi cégek, márkák.
  • Pozicionálás: UX fókuszú webdizájn ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Webdesign, webfejlesztés, POS, BTL, marketing és stratégia, kreatív, UX, technológia. A szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 5 (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Tumblir).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 3207.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 3.

 

Használati útmutató a marketingügynökségi listához

A kialakult listát mindenki saját igényei alapján szűrheti meg, aszerint például, hogy multinacionális céget képvisel, erős magyar márkát, vagy kis, közepes céget. Van akinek fontos lehet az alapítás éve, a pénzügyi stabilitása a cégnek. Az ügynökségek pozícionálásából olyan értékeket kereshetsz, ami fontos céged számára egy ügynökség kiválasztásakor. A szolgáltatási körből láthatod, melyik cég mire fókuszál inkább, mely digitális szolgáltatásai az erősek. A  közösségi médiás statisztikák pedig jó indikációt adhatnak milyen erős az adott ügynökség ezeken a kommunikációs csatornákon.

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerinti top 12 ügynökséget a bemutatott ismérvek mentén, akkor itt letöltheted a listát. 

Top 10 tábla

 

Összefoglalás

Az eredményekből látható, hogy sok olyan cég is bekerült a listába, melyek nyilvánosan elérhető eredményei nem olyan erősek. Lehet ugyanakkor, hogy ezek a cégek más cégnév alatt is számláznak, s az is lehet, hogy a Google toplistájába olyan ügynökségek is bekerültek, amelyek üzletileg kevésbé, de seo és felhasználói élmény szempontjából erősek. A nagyobb, állandó klientúrával rendelkező cégek kevesebb figyelmet fordítanak a keresőmarketingre, s általában ezek a nagyobb cégek egy idő után “kinövik” a digitális marketingügynökségi szerepüket, s kiterjesztik szolgáltatásukat az offline marketingre is, full service ügynökséggé válnak. Azt se szabad elfelejteni, hogy azok a cégek is kimaradtak a toplistából, akiknek magyar nyelven nem elérhető az oldala, hiszen magyar keresőszavakat használtam a sorrend kialakításakor.

A listából kimaradtak az online marketingügynökségek is. Amennyiben ezeket is vizsgáltam volna, a toplista további 7 céggel bővült volna.

Azt is tudni kell, hogy a Google keresője állandóan változik, így könnyen lehet hogy 1-2 héttel később már más találati eredmények jöttek volna ki a három keresőszóra.

Megvan tehát a limitációja ennek a toplistának, ugyanakkor az eredményeket helyén kezelve egy jó összehasonlító képet kaphatsz erről a 12 toplistás cégről.  

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Automatizációs gombot nyom egy öltönyös úr
Minden, amit tudnod kell a marketingautomatizációról

Az online marketing sokszor igényel makacsul ismétlődő munkát a marketingesektől. Van aki ezt jobban bírja van aki kevésbé. Az viszont...

Close