Top 12 digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével Skip to content
Google kereső egy laptopon

Top 12 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

Egyre több időt töltünk digitális felületeken, ezért a cégek online kommunikációja is egyre aktívabb. Ezt a trendet a Covid-19 járvány csak még jobban felgyorsította, ezért egyre több cég szervezte ki digitális marketingjét. 

Azok a cégek, melyek megbíznának digitális marketingügynökséget, rendszerint már foglalkoznak online marketinggel, amit eddig belső erőforrásból oldottak meg. Egy idő után azonban ezek a cégek olyan szintre kerülnek, hogy már több szakértelem kell a sikerhez, így elkezdenek körbenézni a piacon, hogy milyen ügynökséghez fordulhatnának. 

Ezeknek a cégeknek szeretnék az alábbi poszttal segíteni! 

(Ha már korábban találkoztál hasonló listával, az nem véletlen. Mostani összeállításunk egy 2 évvel ezelőtti lista friss eredményekkel aktualizált változata.)

Egy beszállító kiválasztása mindig hosszú folyamat. A legfontosabb kérdés, hogy mennyire bízik meg az adott cég leendő partnerében. Ezt a kialakuló emberi kapcsolatok minősége nagyban befolyásolja. A keresési folyamat elején a rengeteg egyéb csatorna mellett a Google keresésnek is nagy szerep jut. Én éppen ezt az aspektust vizsgáltam: megnéztem, hogy a Google melyik ügynökségeket tekinti Magyarországon a leginkább ajánlható cégeknek. 

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni, hogy a Google szerint mely ügynökségek kerültek be a top 12–es listába az alább bemutatott ismérvek mentén, akkor itt letöltheted azt. 

Top 10 tábla

Módszertan

Kutatásomat 2022 augusztus elején végeztem el. A kutatás módszertanán nem változtattam.

Megvizsgáltam, hogy a Google “szemével” mely cégek jelennek meg az első találati oldalon a “digitális ügynökség”, a “digitális marketingügynökség” és ahogy sokan hibásan rákeresnek, a “digitális marketing ügynökség” keresőszavakra. Ehhez a Moz keresőszó-kutató alkalmazását hívtam segítségül, annak érdekében hogy legyen egy “független” eredmény, kiszűrjem a Google által “rám szabott” találati eredményeket (amúgy ennek a célnak a Google inkognitó módban történő keresése is megfelelhet). Mindhárom kulcsszónál az első találati oldal listáját néztem a 80-20-as szabálynak megfelelően. (Az első tíz organikus találat az átkattintások 80%-át elviszi.) A fizetett hirdetéseket és a local pack megjelenéseket (amely cégek az organikus találatok között is szerepeltek) nem vettem figyelembe. A három első oldalas találati lista így nézett ki a Googlen:

Top digitális ügynökségek a Google szemével
Top 10 digitális marketingügynökség a Google szemével
Top 10 digitális marketing ügynökség a Google szemével

A három listát összefésültem. Végül az átfedések miatt egy 12 darabos cégjegyzéket kaptam. Egy ügynökség, a Digitális Magyarország Ügynökség kikerült a listából, mivel az más területen tevékenykedik, nem marketingügynökség. A megmaradt 12 ügynökséget vizsgáltam a nyilvánosan elérhető adatok alapján. Az információkat a cégek weboldalairól és közösségi médiás oldalairól gyűjtöttem össze, valamint az elérhető vállalati alapadatokat is összehasonlítottam. A következő jellemzőket vizsgáltam:

  • cég irodáinak elhelyezkedése
  • ügynökség alapításának éve
  • cég 2021-es árbevétele
  • utolsó létszámadat
  • az ügynökség milyen típusú megbízókra fókuszál
  • a megbízók körét milyen cégek adják
  • az ügynökség hogyan pozicionálja magát
  • mi a cég szolgáltatásainak köre
  • az ügynökség közösségi médiás csatornáinak száma
  • a közösségi médiacsatornák követőinek száma
  • május hónapban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma.

Miért a Googlet választottam rangsorolási tényezőnek?

A Google 2015-ben, majd 2018 augusztusában frissítette irányelveit a keresésekben használt minőségi értékelési rendszeréről (Search Quality Evaluation Guidelines). Ez az útmutató összefoglalja, hogy lehet a Google keresésekben előrébb kerülni egy weboldalnak. Két szempontrendszert mutat be az útmutató: az egyik az EAT,a másik az YMYL (“your money your life” weboldalak minősítésének feltételei). Az ügynökségek esetén az EAT-s szempontrendszer a meghatározó.

Eszerint ahhoz hogy egy weboldal minél jobban szerepeljen a keresőkben szakértőnek (Expertise), hitelesnek (Authoritative) és megbízhatónak (Trustworthy) kell lennie. Ezeket a következő jellemzők befolyásolhatják:

  • Az adott iparág információs igényének megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom megjelenítése, mely kellően kielégíti a látogatók igényeit.
  • Az oldal erős, pozitív reputációjú a témáit illetően.
  • Az oldalon megfelelő mennyiségű információ található. 
  • Az oldal kellő mennyiségű kiegészítő információt tartalmaz, ami támogatja az élvezeti értéket, növeli a felhasználói élményt.
  • A weboldal felépítése támogatja az információk minél könnyebb megtalálását. 
  • A weboldal folyamatosan frissül.

Minél inkább szakértő, hiteles és megbízható egy oldal, annál inkább minőségi, így annál inkább előrébb kerül a találati listán. Vagyis a Google által elvégzett minőségi rangsorolás alapján a kialakult  toplistán szereplő ügynökségek szakértők, megbízhatók, hitelesek iparágukban.

Ahhoz hogy egy ügynökség előrébb kerüljön a Google keresőjében nyilván keresőoptimalizáláshoz is értenie kell. Mivel digitális ügynökségekről beszélünk, ez alapkövetelmény, hogy ezek a cégek értsenek ehhez a területhez, amit utána partnereiknek is árulnak.

Ez a két, fentiekben vázolt érvrendszer alapján a keresési toplista valós képet mutat a digitális ügynökségekről.

A 2019-es top 12-es listából 3 ügynökség maradt bent a listában: a ContentPlus, Marketing21 és a Moringo, mig egyedül a ContentPlus szerepel a listában a 2017-es indulása óta.

Lássuk tehát ki került be a top 12-es új magyar digitális ügynökségi listába ABC sorrendben:

360 Marketing

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2018.
  • A cég 2021-es árbevétele: 34,5 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 3 fő
  • Megbízói fókusz: B2C és B2B iparág. Magyar márkák, egy-két nemzetközi cég mellett.
  • Megbízók köre: Magyar márkák, egy-két nemzetközi cég mellett.
  • Pozicionálás: Tervezés és végrehajtás egy kézből.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégiai marketing, webfejlesztés, SEO,  hirdetéskezelés, oktatás. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 192.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

Brandre Fel

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2022
  • A cég 2021-es árbevétele:  –
  • Utolsó létszámadat: –
  • Megbízói fókusz: Magyar cégek.
  • Megbízók köre: Magyar cégek, néhány kisebb nemzetközi megbízó.
  • Pozicionálás: Akik egyedi kommunikációt szeretnének.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Fotózás, videózás, webfejlesztés, SEO, online marketing, grafikai tervezés, PPC marketing. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 118.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 1.

ContentPlus

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2017
  • A cég 2021-es árbevétele: 43 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 5 fő
  • Megbízói fókusz: B2B multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák B2B és B2C iparágakból..
  • Pozicionálás: A nemzetközi BBN marketingügynökség magyarországi partnere. Márkaépítés és leadgenerálás nemzetközi hátérrel, helyi ismeretekkel elsősorban B2B iparágakban tevékenykedő cégek számára online és offline.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Pozícionálás, arculat, portfólióstratégia, hirdetésmenedzsment, szövegírás, eseménymarketing, UX dizájn, videó-, fotókészítés, webfejlesztés, martech választás, automatizálás, analítika, PR, inbound, tartalommarketing, ABM, márkanagykövet, influencer marketing, social marketing, social selling. A szolgáltatások részletes bemutatását itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Linkedin, Youtube, Pinterest).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1192.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 4.

Digital Kreativ

  • Irodáinak elhelyezkedése: Dunaszerdahely
  • Ügynökség alapításának éve: 2021
  • A cég 2021-es árbevétele:  –
  • Utolsó létszámadat: – 
  • Megbízói fókusz: KKV cégek
  • Megbízók köre: Szlovák KKV cégek.
  • Pozicionálás: Weboldalkészítésre specializálódó ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Weboldal, webáruház készítés, webdesign, SEO, honlapszövegírás, Google hirdetések. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 191.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

Digital Network Agency

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2019
  • A cég 2021-es árbevétele: 36 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 2 fő
  • Megbízói fókusz: Magyar médiacégek, műsorok.
  • Megbízók köre: Magyar márkák.
  • Pozicionálás: Olyan cégeknek, akiknek van víziójuk, s a végrehajtásban kell segítség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Közösségi média, fizetett hirdetések, SEO, stratégia, UX, dizájn-koncepció, márkaépítés, eseménymarketing. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 455.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 3.

Hellooo

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2012
  • A cég 2021-es árbevétele: 33,5  millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 1 fő
  • Megbízói fókusz: Elsősorban webshoppal rendelkező magyar KKV-k.
  • Megbízók köre: Magyar KKV-k.
  • Pozicionálás: Webfejlesztő, keresőoptimalizáló ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Webfejlesztés, SEO. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 339.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

Intren

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2008
  • A cég 2021-es árbevétele:  2,361 milliárd HUF
  • Utolsó létszámadat: 44 fő
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák.
  • Pozicionálás: Adatvezérelt digitális ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Hirdetésmenedzsment, SEO, webanalítika, tartalom és social média, webfejlesztés. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1748.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 8.

Marketing21

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2018.
  • A cég 2018-as árbevétele: 200,5 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 12 fő
  • Megbízói fókusz: Kisebb, nagyobb magyar márkák.
  • Megbízók köre: Kisebb, nagyobb magyar márkák és pár nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: A 21. század online marketingügynöksége.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing-tanácsadás, weboldalkészítés, dizájn, online hirdetés, webshop marketing, keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, webanalítika, tartalommarketing, Wazehirdetés, B2B marketing.  A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, LinkedIn).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 831.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 8.

Meraki

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2016
  • A cég 2021-es árbevétele: 301  millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 20 fő
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek és magyar márkák.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek és magyar márkák.
  • Pozicionálás: Digitális úttörők, akik digitális marketing-szolgáltatásokat nyújtanak a startupoktól a nagyvállalatokig mindenkinek és akár segítik a külföldi piacra lépést is.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Audit, stratégia, weboldalkészítés, grafika, tartalommarketing, SEo, digitális kampányok, videómarketing. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1056.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 9.

Moringo

  • Irodáinak elhelyezkedése: Szeged
  • Ügynökség alapításának éve: 2008.
  • A cég 2018-as árbevétele: 156,5 millió HUF.
  • Utolsó létszámadat: 2 fő
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: Regionális KKV cégek.
  • Pozicionálás: Kreatív reklámügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing, szoftver, webfejlesztés, design. A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 406.
  • Júliuusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

Selector

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2010
  • A cég 2021-es árbevétele: 99  millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 5 fő
  • Megbízói fókusz: Magyar cégek.
  • Megbízók köre: Magyar cégek, egy-két nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: Gondosan válogatott digitális megoldások.
  • A cég szolgáltatásainak köre: UX kutatás, design, weboldalkészítés, közösségi média, PPC kampánykezelés, lead generálás, keresőoptimalizálás, konverzióoptimalizálás, marketing automatizáció, webanalitika.  A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 1846.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 11.

Vantgard Digital

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2021 
  • A cég 2021-es árbevétele: 7 millió HUF
  • Utolsó létszámadat: 1
  • Megbízói fókusz: Magyar cégek.
  • Megbízók köre: Kisebb magyar cégek, egy-két nemzetközi márka.
  • Pozicionálás: Mérhetően eredményes online marketing megoldások
  • A cég szolgáltatásainak köre: Marketing tanácsadás, tréningek, webfejlesztés, weboldal készítés, arculat- és grafikai tervezés, SEO, szövegírás, tartalomkészítés, termék- és imázsfotózás, kampánytervezés, PPC menedzsment, webshop mentoring, Facebook, Instagram kommunikáció, influencer marketing. A szolgáltatások körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma:4 (Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 474.
  • Júliusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 9.

Használati útmutató

A kialakult listát mindenki saját igényei alapján szűrheti meg, aszerint például, hogy multinacionális céget képvisel, erős magyar márkát, vagy kis, közepes céget. Van akinek fontos lehet az alapítás éve, a pénzügyi stabilitása a cégnek. Az ügynökségek pozícionálásából olyan értékeket kereshetsz, ami fontos céged számára egy ügynökség kiválasztásakor. A szolgáltatási körből láthatod, melyik cég mire fókuszál inkább, mely digitális szolgáltatásai az erősek. A  közösségi médiás statisztikák pedig jó indikációt adhatnak milyen erős az adott ügynökség ezeken a kommunikációs csatornákon.

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerinti top 12 ügynökséget a bemutatott ismérvek mentén, akkor itt letöltheted a listát. 

Top 10 tábla

Összefoglalás

Az eredményekből látható, hogy sok olyan cég is bekerült a listába, melyek nyilvánosan elérhető eredményei nem olyan erősek. Lehet ugyanakkor, hogy ezek a cégek más cégnév alatt is számláznak, s az is lehet, hogy a Google toplistájába olyan ügynökségek is bekerültek, amelyek üzletileg kevésbé, de seo és felhasználói élmény szempontjából erősek. A nagyobb, állandó klientúrával rendelkező cégek kevesebb figyelmet fordítanak a keresőmarketingre. Azt se szabad elfelejteni, hogy azok a cégek is kimaradtak a toplistából, akiknek magyar nyelven nem elérhető az oldala, hiszen magyar keresőszavakat használtam a sorrend kialakításakor.

Azt is tudni kell, hogy a Google keresője állandóan változik, így könnyen lehet hogy 1-2 héttel később már más találati eredmények jöttek volna ki a három keresőszóra.

Megvannak tehát a korlátai ennek a toplistának is, ugyanakkor az eredményeket helyén kezelve egy jó összehasonlító képet kaphatsz erről a 12 toplistás cégről.  

Neked ajánljuk