Mesterséges intelligencia a tartalomgyártásban Skip to content

Így használd a mesterséges intelligenciát a tartalomgyártásban

A ChatGPT megjelenésével a a mesterséges intelligencia berobbant a köztudatba. Ahogy sok szakmában, úgy a marketingben is elkezdték vizsgálni, hogy tudják használni ezt az eszközt munkájukban. A Metánál hirtelen a mesterséges intelligencia fejlesztések kerültek előtérbe, a metaverzum háttérbe szorult. A Google alapítói ismét megjelentek a vállalat napi munkájában és a cég piros riasztást is kiadott mivel a keresési szolgáltatása nagy versenytársat kapott az Open AI-Microsoft porondra lépésével.. 

Bevallom, először én is eléggé megijedtem: a keresőoptimalizálás halálát vizionáltam, aztán kicsit jobban beleásva a témába magam ma már azt gondolom, hogy a keresőoptimalizálás azért megmarad, de jelentősen átalakul. Remélem, hogy a mesterséges intelligencia (MI) által készített tartalmakban a forrásmegjelölés általános gyakorlat lesz, ha máshogy nem, jogi szabályozással. A Bard, a Google MI-ja ezt a gyakorlatot követi. Logikusan, hisz így is védi keresőszolgáltatását.

A mesterséges intelligencia nem egyenlő a Chat GPT-vel. Rengeteg mesterséges intelligencia alapú program áll már most is a marketingesek rendelkezésére, ami megkönnyíti, egyszerűsíti a tartalomkészítést a videós tartalmaktól a szövegírásig. Ebben a cikkben azokat a tartalomtípusokat mutatom be, amiket szerintem magyarul is elő lehet állítani mesterséges intelligencia segítségével. Mielőtt belekezdenénk, összeszedtem az ilyen tartalomkészítés előnyeit, hátrányait.

MI-vel támogatott tartalomgyártás előnyei

– Gyors: a kívánt tartalom szinte azonnal megjelenik.

– Költséghatékonyság: MI eszközökkel a tartalomgyártás költségei csökkenthetők, kevesebb emberi munkára van szükség használatukkal.

– Nincs fennakadás: az MI segít új tartalomötletek generálásában és egy adott témában vázlatot ad, elkészíti a tartalom 0. verzióját. 

– Egyszerű adatgyűjtés: segít benne, listázza a témában fontos tényadatokat, ezért kevesebb idő kell a kutatásra.

Az MI-vel támogatott tartalomgyártás hátrányai

– Fennáll a plagizálás veszélye: a jelenlegi szoftverek többsége nem adja meg a tartalom forrását, ezért nem tudható, milyen mértékű a tartalomátvétel és hogy az kitől származik.

– A kizárólag így készített tartalmat a Google hátrébb sorolja: a kulcs az új EEAT modellnek történő megfelelés, amiről ebben a cikkünkben olvashatsz.

– Hullámzó minőségú tartalom: attól függően, hogy mennyire nehéz, populáris a tartalom változhat a generált tartalom minősége: B2C területen jobban, B2B területen kevésbé jól használható.

– Több szerkesztést igényel: minél összetettebb a feladat, annál nagyobb emberi erőforrást igényel a tartalom kiigazítása (social poszt esetében kevesebb korrekció szükséges, míg egy blogcikk megírásánál, akár teljes átírás is szükséges, ami sokszor megkérdőjelezi hogy érdemes-e ilyenre használni).

Tartalomfajták, amik előállítására jól használható az MI

Szöveges tartalmak előállítása

-Tartalmi brief, vázlat készítése: Kérd meg az MI-t hogy készítsen az adott témára egy cikkvázlatot. Használhatot a ChatGPT-t vagy a Quora Sage AI-ját a Poe alkalmazásban erre a célra.

– Kész blogcikk összefoglalójának megírása: Másold be az elkészült blogcikket és kérd, hogy foglalja össze 3-4 mondatban miről szól a cikk. Használhatot a ChatGPT-t vagy a Quora Sage AI-ját erre a célra.

– Kész tartalom közösségi médiás posztjának megírása: Másold be az elkészült cikk szövegét és kérd meg, hogy készítsen egy posztot az adott csatornára. Használhatot a ChatGPT-t vagy a Quora Sage AI-ját erre a célra.

– Videós, podcast tartalom összefogalalójának (Youtube, podcast leírás) social posztjának megírása: Ez a feladat picit összetettebb, de rengeteg idő takarítható meg vele, hisz nem kell végighalgasd az adott videót, podcastot. Használd az alrite.io alkalmazást, hogy elkészítsd az anyag leiratát, majd az elkészült szöveget másold be a ChatGPT-be vagy Sageba és kövesd az előző pontokat.

– Címötletek készítése: kérj ötletek egy témára, hogy minél többen kattintsanak jövőbeli cikkedre. Használhatod a ChatGPT-t vagy a Quora Sage AI-ját erre a célra.

– Hírlevél szövegezésére: Itt fontos, hogy megadd a célcsoportodat, mi a célod a hírlevéllel, milyen terméket szeretnél promotálni és a stílust, amiben szeretnéd, hogy az email elkészüljön. Használhatod a ChatGPT-t vagy a Quora Sage AI-ját erre a célra.

-Email tárgyának megírása: az előbbiekhez hasonlóan kérhetsz több email tárgy javaslatot hírleveleidhez. 

– Google hirdetési szöveg írása: a karakterlimiteket is meg kell adnod, ha használható hirdetési szövegeket szeretnél, a célcsoportot, és a terméket, amit hirdetni szeretnél.

Képi tartalom előállítása

– Egyedi képek készítése: használd a Midjourneyt egyedi képi tartalmak előállítására.A Canvaban is van ilyen alkalmazás már. A prompt felépítése a következő kell legyen egy példán illusztrálva:

– Meglévő képekről tárgyak eltávolítása: Ha egy képen szeretnél egy tárgyat, személyt eltüntetni erre is van lehetőség. Már a Canvának is van ilyen funkciója és ebben segít a Cleanup.pictures alkalmazás is.

SEO címkék készítése

– Title tag, meta description megírása: a kulcsszó és a cikk témája megadásával generálhatsz title tageket és meta leírásokat MI segítségével. Példa: Generálj X egyedi, legfeljebb 60 karakteres title taget a következő szöveghez. Ezeknek leíró jellegűnek kell lenniük, amire szívesen kattintanak az emberek és tartalmazniuk kell a “kulcsszó” kifejezést

Generálj Z egyedi, legfeljebb 150 karakteres meta leírást a következő szöveghez. Ezeknek cselekvésre kell felhívniuk, és tartalmazniuk kell a „Fő kulcsszó” kifejezést: ….”

– Heading írása: a szöveg megadásával kérhetsz H2 alcímkéket. Példa: Javasolj H2 alcímeket az alábbi tartalomhoz.

Prompt finomhangolása

A fenti példákból is látható, hogy nem mindegyik szövegjavaslat használható. A finomhangoláshoz ezeket a szempontokat gondold át, fogalmazd meg, hogy használható javaslatokat kapj:

– Tudd mit szeretnél az MI-től: mit csináljon meg

– Fogalmazd meg mi az MI szerepe: pld. Közösségi média menedzserként 

– Írd le milyen legyen a hangétele: pld közvetlen, hivatalos

– Ha kell pontosítsd a feladatot: legyél minél konkrétabb

– Kérj alternatívákat: adjon még több javaslatot

– Pontosítsd a karakterlimiteket.

Összefoglalás

A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák a felhasználható kisebb minták miatt magyarul még nem tart ott hogy teljesen lecserélje a szövegírók munkáját, azonban kis feladatokra, különösen populáris témákban jól használható részfeladatok egyszerűbb szövegek megírására. Aki kicsit is ért az íráshoz, az egyelőre könnyen rájön, melyik szöveg készült mesterséges intelligencia segítségével.. A technológia ugyanakkor hihetetlenül gyorsan fejlődik, így valószínű nem fog sok idő eltelni, hogy ezeken a területeken javuljon az MI, akkor már használható lesz komplexebb szövegek megírására is. Izgalmas időszaknak néz elébe a szövegíró, marketing szakma… 

Neked ajánljuk