Hogyan szerezz követőket LinkedIn céges oldaladra? Skip to content
LinkedIn céges oldal

Így szerezz több követőt LinkedIn oldaladra

Sok vállalati marketingesnek okoz fejfájást a LinkedIn céges oldal. A “multi” cégeknél “kintről” szólnak, itthon meg a főnök elégedetlenkedik: nincs elég követő. Tagadhatatlan, hogy rosszul néz ki, ha egy ismert, nagy cég LinkedIn oldalát csak 214-en vagy akár 328-an követik, de igazából nem ez a lényeg.

A nagy követőszám ugyan jól mutat, de nem jelent túl sokat. Amikor az ember egy LinkedIn céges oldal tetején rákattint a “+ Follow” gombra, inkább a szimpátiáját, támogatását fejezi ki, de általában eszébe sem jut, hogy rendszeresen visszatérjen és nézegesse az oldalt. Ritka viszont az olyan felhasználó, aki később “kiköveti” az oldalt. (Ezt a lehetőséget nem is olyan könnyű megtalálni, hiszen először a Following gombra kellene kattintanod, majd egy felugró ablakon az Unfollow gombra. Szerinted hányan teszik ezt meg?)

(Én a céges LinkedIn oldalakat “fordítva” szoktam nézegetni. Ha látom valakinek a személyes profiljában, hogy egy számomra ismeretlen cégnél dolgozik, rákattintok a cég logójára, majd a céges oldalon megnézem mennyien dolgoznak itt, ebből mennyien vannak a LinkedInen, van-e közöttük ismerősöm, hányan követik az oldalt, ha vannak, milyenek a posztjaik…)

Ha rendelkezel admin joggal, megnézheted a havi “Visitors” és “Followers” értékeket. Előre figyelmeztetlek: valószínűleg nagyon kiábrándító számokat fogsz itt találni. Még egy 1000 feletti követővel rendelkező oldal esetében is alacsony lesz a havi látogatószám, vagy a követőszám növekedése. 

Sovány vigaszul szolgálhat a Competitors menüpont: itt láthatod, hogy versenytársak Total followers és New followers számai sem jobbak. 

Hogyan szerezz követőket a Linkedin céges oldaladra?

Megértem, hogy nem tudod/mered elmagyarázni mindezt az itteni vagy külföldi főnökeidnek, vagyis továbbra is nagy a “követőszerzési nyomás”. Ne aggódj, adok néhány tippet.

1. LinkedIn céges oldal követők meghívása az admin felületről. Ha admin jogosultságod van, akkor LinkedIn céges oldal Admin tools legördülő menüjében az Invite connections menüpontra kell kattintanod. A LinkedIn nyilván el akarta kerülni, hogy idegeneket zaklass, ezért csak saját LinkedIn hálózatodból hívhatsz meg embereket. Közülük néhány alapvető kategória (lakhely, munkahely, ipargág) szerint szűrhetsz.

A LinkedIn 250-ben korlátozza a havi meghívások számát, ha tehát 5 százalékos konverzióval számolunk (pozitív várakozás), akkor havi 12-13 új követőre számíthatsz. Hány év alatt is jön így össze az első 1000 követő?
A legtöbb cégnél egy “junior” HR-es, vagy marketinges munkatárs kezeli a LinkedIn céges oldalt. Ők jellemzően kevesebb, mint 300 kapcsolattal rendelkeznek, ezek egy része nem releváns a cég számára. Ők tehát saját kapcsolataikkal még az egyhavi meghívás-kvótát sem tudják kitölteni.

Jó megoldás, ha néhány olyan munkatárs is admin jogot kap a céges oldalhoz, akinek nagyobb és relevánsabb LinkedIn hálózata van. Ilyenek általában a gyakorlott értékesítők, a kereskedelmi vezető, ügyvezető.  (Igen, van, ahol még az ügyvezető is szívesen vállalkozik arra, hogy hetente kiküldjön néhány tucat meghívót.)

2. Az előző pontban leírt módszer alacsony konverziójának egyik oka, hogy ezek a meghívók személytelenek. A címzett My network menüje alatt megjelenő “XY meghív, hogy kövesd a ZW oldalt” típusú szöveg csak keveseket hoz izgalomba. További probléma, hogy itt a csoport- és hírlevélmeghívókkal is versenyezni kell. Az eredményt (gyenge konverzió) az előző pontban már láthattuk.

“Kedves Béla, tudom, hogy téged is izgat a téma, ezért javaslom, hogy kövesd a Nagy Kalap Kft. gombatermesztéssel foglalkozó LinkedIn oldalát, ahol rendszeresen foglalkozunk a legújabb táptalajokkal, a kártevők elleni védekezéssel és a gombatermesztés robotizációjával“ – utána a céges LinkedIn oldalra mutató link.

Nem jobb így? Ilyen üzenetet az Admin felületről nem lehet küldeni, viszont vannak más, jobb megoldások. A a cég nagyobb kapcsolati hálóval (300+) rendelkező munkatársai 1. szintű kapcsolataiknak a LinkedIn üzenőfelületén keresztül, személyes megszólítással  küldik ki az üzenetet.

3. Fizetett hirdetésben is lehetne követőket toborozni, csak kissé (?) magas lenne az egy követőre jutó megszerzési költség. Sokkal jobb ötletem van: Győzd meg a nagyobb (500+) eléréssel rendelkező kollégákat, hogy saját profiljukból küldjenek ki egy, a céges oldal követésére buzdító posztot. (Esetleg meg is írhatod nekik a poszt  szövegét – persze nem kötelező használatra.)

Ne várj csodákat, ezek a posztok sem hoznak tömegesen követőket a céges oldalnak, de biztos lesznek néhányan, akiknek sikerül felkelteni az érdeklődését. Természetesen ehhez az kell, hogy 1) legyenek értékes tartalmak az oldalon (ne csak céges önreklám) 2) a posztban legyen leírva, miért is érdemes követni az oldalt. 

Céges oldalak támogatása véleményvezérekkel

Tudjuk jól, hogy a legtöbb ember számára a szakértők, szakemberek, szakmai véleményvezérek hitelesebbek, mint a cégek. Ha ilyen véleményvezérek osztják meg a LinkedIn céges oldal posztjait, azok több emberhez fognak eljutni, mint ha csak az organikus látogatásokra várnánk. 

Ha egy cégnél csak tíz munkatárs vállalkozik rá, hogy véleményvezérként megosztja a céges oldal posztjait, szerény 300 kapcsolat / fővel számolva máris 3000 fős (elméleti) eléréshez jutottunk. Ha ezek a posztok csak a véleményvezérek kapcsolati hálójának 10 százalékát érik el, akkor is nagyobb lesz az elérésük, mint egy átlagos céges oldalé, és hitelesebb információként fogadja el a közönség a tartalmat.

Megosztásra alkalmas tartalom kell

Sok cég követi el azt a hibát, hogy csak céges híreket posztol. (Kiállítás, díjak, eredmények stb.) Ez az a fajta tartalom, amivel nagyon gyorsan el lehet riasztani a követőket.

Ha a posztok az iparágról, szakmai újdonságokról, érdekességekről szólnak, a véleményvezérek örömmel vállalják fel a posztokat, a követők pedig szaporodni fognak. Ha minden harmadik-negyedik poszt után kerül be egy kiállítás, kitüntetés, azzal senkinek sem lesz baja. (Igen, ez a tartalommarketing egyik alapszabálya.)

Sokan nem fognak örülni annak, amit itt leírtam. Nincs csodamódszer a követőszám azonnali növelésére. A céges LinkedIn oldal egy-két céges hírtől nem fog működni. Dolgozni kell vele, talán nem is a junior szinten. Aki viszont megfogadja a tanácsaimat, messze meg fogja előzni a versenytársait!

A LinkedIn céges oldalról írt e-könyvünket már letöltötted?

Neked ajánljuk