A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 4 perc
Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.
Tartalomstratégia készítését leíró cikksorozatunk hatodik lépéséhez érkeztünk. Potenciális vásárlóink számára meg kell tudjuk fogalmazni, hogy miben vagyunk mások, többek, mint versenytársaink. Ezen egyedi ígéret (angolul USP) kialakításához nyújtanék e cikkben segítséget. Ha sikerül ezt megfogalmazd, abból már könnyen meghatározhatod tartalommarketinged tematikáját: milyen témákkal szeretnéd felépíteni, alátámasztani egyedi ígéreted.
Egyedi ígéreted kialakítása nemcsak tartalommarketing, hanem minden egyéb kommunikációd alapja is, ezt használhatod például weboldalad nyitóképén, közösségi médiás oldalaidon.
Céged, márkád egyedi ígéretének kialakítása
Mire stratégiakészítésed ezen lépéséhez érsz, már minimum 2-3 kész perszónád megvan, amikhez összegyűjtötted, hogy milyen problémáik, megoldandó feladataik vannak az adott területen, mik az igényeik, félelmeik/aggodalmaik. Érdemes lehet az igényeket kettéoszd racionális igényekre és emocionális szükségletekre. Gyűjtsd össze összes perszónádra ezeket a jellemzőket, vagy minden perszónára is külön elkészítheted ezt az elemzést. Az alábbi kérdésekre adj választ:
1. Vásárló számra megoldandó feladat meghatározása: Mit szeretne elérni, megoldani a vásárló?
2. Vásárlók félelmeinek, aggodalmainak megfogalmazása: Mitől fél, ami miatt nem vált át a te termékedre?
3. Perszóna racionális igényeinek meghatározása: Milyen ésszerű indokai vannak a vásárlásra?
4. Emocionális szükségletek összegyűjtése: Milyen emocionális szükségletet szeretne kielégíteni a vásárlással?
Ha ezek megvannak, meghatározhatod a terméked, szolgáltatásod, márkád vásárlóid számára fontos értékajánlatát.
5. Listázd a termékelőnyöket: Hogy működik terméked, szolgáltatásod?
6. Gyűjtsd össze, milyen hasznot húz vásárlód termékeddel: Hogyan oldja meg terméked vásárlód félelmeit? Mit old meg ajánlatod?
7. Fogalmazd meg a terméked vásárló igényeinek kielégítésében játszott hasznát: Hogy elégíti ki a vásárlód igényeit a termék? Milyen igényre ad választ?
8. Végül listázd a vásárlói élményeket, amit terméked nyújt: Milyen a termék használata a vásárlód számára?
Ez a 8 pont a következőképp néz ki:
Ha ezeket összegyűjtötted, már egyszerű lesz megfogalmaznod az egyedi ígéretet, melynek világosnak és egyedinek kell lenni, annyira, hogy az a termékedet nem ismerőt is potenciális vásárlóvá változtassa. Legyen nehezen másolható és nem „megvásárolható” az ígéret! Mi a legfontosabb haszna vásárlóidnak termékedből? A cég küldetése is köszönjön vissza ígéretedben!
Ha kész vagy elkészítheted egyedi ígéreted alapján tartalommarketinged tematikáját.
Tartalommarketing tematika kialakítása
Az egyedi ígéreted elérése érdekében milyen üzeneteket kell eljutass potenciális vásárlóidnak? Listázd fel a legfontosabb 5-6 témát, amivel az elkészített piramisban megfogalmazott legfontosabb vásárlói igényekre, szükségletekre választ tudsz adni. Milyen területeket kell érints? Gyűjtsd össze!
Írj minden egyes téma mellé pár kulcsszót, ami kapcsolódik az adott témához, és szeretnéd azokat megcélozni.
Tájékozódj a legfontosabb trendekről a témáidban a Google Trendben!
Használd az Adwords kulcsszótervezőjét, hogy megtudd a kategóriádban melyik keresések a legfelkapottabbak. Sajnos az Adwords már nem mutat kulcsszavakhoz tartozó keresésszámokat, hanem összevonja egy-egy rokonértelmű szó keresési eredményeit, de ebben a stádiumban ez is jó iránymutatást adhat.
Használhatod Search Consolos keresőszó statisztikádat is, hogy megtudd, milyen keresésekkel találták meg a látogatók oldaladat. A vásárlóid mindig valamilyen probléma megoldására keresnek választ. Ezekre a kérdésekre kell választ adj oldaladon.
Ha megvagy, ezután már csak egy-két megkülönböztető jegyet kell összegyűjts, amivel más szeretnél lenni, mint konkurenciád.
Tartalommarketinged egyéniségének kialakítása
Az elkészített konkurenciaelemzés és a meghatározott tematikák alapján szedd össze miben szeretnél más lenni, mint a konkurencia, hogy elérd tartalommarketinges céljaid:
– Stílusodban?
– Tartalmaid megjelenésében?
– Személyiségeddel?
– Hozzáértéseddel, szakértelmeddel?
Ha kész vagy szinte kész vagy tartalomstratégiáddal. Már csak 3 lépést kell elvégezz, hogy készen állj a nagy útra!
Összefoglalás
E cikkből megtudhattad hogyan készítsd el egyedi ígéreted, hogy határozd meg az azokat támogató tartalommarketinges tematikád. Fontos, hogy eldöntsd tartalommarketingedben miben szeretnél más lenni, mint a piacod többi szereplője. Ne felejtsd ezt is rögzíteni!
Amennyiben úgy érzed ez a munka már nem fér bele idődbe, vagy csak szeretnél új külső szemléletet bevonni cégedbe, lépj kapcsolatba velünk. Több mint két évtizedes stratégiai tapasztalatom hozzájárulhat hogy céged még sikeresebb legyen az üzleti életben!