2024-es marketing-előrejelzéseink teljesülése Skip to content

2024-es marketing-előrejelzéseink értékelése

A 2025-ös év marketingtrendjeit bemutató 10., jubileumi poszt a Kreatív oldalán jelent meg egyelőre nyomtatott formában, ezért a 2024-es évzáró posztunk most az előrejelzések teljesülését mutatja csak be.

MI megjelenése az analítikában

Ez az előrejelzés kevésbé teljesült. Bár a Google Analyticsbe nyáron kerültek be új AI funkciók, és decemberben is jelentettek be új AI által támogatott mérési javaslatokat a Search Console-ban egyelőre nincs AI elemzés, ahogy a nagyobb közösségi médiás felületeken sem jelentek meg ilyen funkciók. Erre harmadik feles eszközöket ( például Telow, Narrative BI) kell igénybe venni. 

Egyre több MI funkció megjelenése a közösségi oldalakon

Ez az előrejelzés több közösségi médiás felületen is bekövetkezett.

  • A Meta hirdetési felületén AI kép- és szöveggenerálási funkció jelent meg, az AI eszközeiket az Advantage + hirdetésekbe összevonták. A Meta Imagine funkciója (képgenerálás) már megjelenik a Facebook, Instagram, Messenger felületén is.
  • A LinkedInen is számos AI funkció jelent meg. Marketingesek számára a legfontosabbak a következők: posztírás, profilfejlesztés, inMail írás, Accelerate AI funkciók hirdetésekben (optimalizálás, kreatív-, célcsoport-, büdzsé-, szövegjavaslatok).
  • A TikTok a Symphony Stúdióban gyűjtötte össza AI funkcióit, mint például az ötletelést, videó-, avatarkészítés, keresőszó javaslatokat, fordítási és rengeteg optimalizálási funkciót.

MI a keresőben: SGE (search generative engine)

Ez a funkcó a Bing keresőjében elérhető. A piacvezető Google Magyarországon még nem indította el ezt a funkciót. Az amerikai tesztidőszak után novembertől az AIO-t (AI Overview) további 100 országba vezetik be és az angol mellett hindi, indonéz, japán spanyol, portugál nyelven lesz elérhető.

A felhasználók egyre inkább a kisebb közösségi oldalak felé fordulnak

Az NMHH 2024-es legfrissebb kutatásából látható, hogy Magyarországon a nagyobb, “hagyományos” közösségi oldalak felhasználószámai 2023-hoz képest visszaestek, míg a fiatalabb közösségi oldalak, mint például a TikTok, Reddit fehasználószámai nőttek. Itt kell megemlíteni a LinkedIn felhasználók számának növekedését is, ami 2024-re elérte azt a számot, hogy már magyar nyelven is elérhető ez a felület. A legfrissebb külföldi hír ebben a témában, hogy a felhasználási feltételek változása miatt tömegek kezték elhagyni az X-et (korábbi nevén Twittert), miközben napok alatt 1,5 millióval nőtt a BlueSky chat platform felhasználóinak száma.

Blogtartalmak változása, előállításuk automatizálódása

Ezen a területen nem áll rendelkezésre magyar adat, így két trend bekövetkezését csak angol nyelvű forrásból tudom bemutatni. A blogcikkek hossza minimálisan csökkent 2024-ben 2023-hoz képest.

Átlagos bloghosszúság 2014-2024 között - statisztika

A tartalmak előállításához a mesterséges intelligencia használat pedig jelentősen nőtt 2023-hoz képest.

AI használata blogíráshoz 2023-2024-es statisztika

Összegzésként elmondható, hogy a 2024-re megfogalmazott öt előrejelzésből három teljesen egy valamennyire valósult meg.

Neked ajánljuk