7 lépéses versenytárselemzés a tökéletes tartalommarketing-stratégia érdekében

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 3 perc

Ez a cikk eredetileg a ContentPlusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Szoktad vizsgálni versenytársaid online tartalommarketinges aktivitását? Ha nem, javaslom, hogy szektorodtól, forgalmadtól függően tedd ezt meg bizonyos időközönként! Mivel tartalommarketinges tervet egy évre célszerű készíteni, évente alaposabban is megvizsgálhatod konkurenciáid online tartalommarketinges tevékenységét. Ez az elemzés fontos muníciót adhat számodra tartalommarketing-stratégiád kialakításához.

Javaslom, hogy a három-négy legfontosabb konkurenciád elemzését végezd el rendszeres időközönként és dokumentáld kutatásodat. Ezt legkönnyebben egy Excel fájlban teheted meg. Kövesd a következő lépéseket, hogy átfogó képet kapj ezen cégek tartalommarketing-aktivitásáról!

 

1. Fő üzenet

Első lépésként próbáld megfogalmazni mik a fő üzenetei versenytársaidnak! Mit ígérnek partnereiknek, vásárlóiknak, miben tekintik másoknak az ő ajánlatukat versenytársaikhoz képest.

 

2. Egyéb témák

Gyűjtsd össze, hogy milyen egyéb témákat kommunikálnak versenytársaid. Ezt akár egy gondolat térkép (mind map) felrajzolásával is vizualizálhatod. Gondolattérképet úgy készíthetsz, hogy a korábban meghatározott fő üzenet köré gyűjtöd az alüzeneteket, amik meglátásod szerint a fő üzenetet támogatják. Gondolattérkép egyszerűen elkészíthető Word vagy PowerPoint dokumentumban és rengeteg online program is rendelkezésre áll, pl.: Mind42, Mindmeister, Prezi.
Egy példát itt találhatsz gondolattérképre.

 

3. Használt tartalommarketing-eszközök, csatornák

A következő feladat versenytársaid létező tartalommarketing-eszköztárának, használt kommunikációs csatornáinak feltérképezése. A cégek web- és közösségi médiás oldalainak meglátogatásával szerezhetsz ezekről tudomást. Használd a tartalommarketing bemutatásáról írt cikkben összegyűjtött eszköztár- és platformgyűjteményt, hogy minden lényeges tartalommarketing-típust felderíts!

 

4. Megjelenési gyakoriság

A tartalommarketing-eszköztárak felderítése közben rögzítsd, hogy a versenytársaid milyen időközönként kommunikálnak a különböző csatornákon.

 

5. Hatékonysági mutatószámok

Ahhoz, hogy egy hozzávetőleges rálátásod legyen mennyire sikeresek versenytársaid a tartalommarketing területén érdemes megvizsgáld a weboldalaik átlagos látogatási oldalszámait, az azokon eltöltött átlagos látogatási időt, s az elpártolók arányát. Ezeket a mutatószámokat az Alexa oldalán lekérdezheted a megfelelő weboldalakra. Az átlagos látogatási oldalszám és az website-on eltöltött átlagos idő adhat számodra indikációt, hogy mennyire jó tartalmakat hoznak létre célcsoportuknak ezek a cégek, míg az elpártolók aránya inkább arra ad útmutatást, hogy a látogatók megkapják-e a szükséges információt az oldalon. Minél nagyobb az elpártolók aránya annál rosszabb az oldal UX dizájnja, a tartalmak célcsoport megszólítása.

További rálátást kaphatsz versenytársaid tartalmának közösségi médiás megosztásairól a Google webáruházban ingyenesen letölthető Social Analytics applikációval, vagy a Sharedcount oldalán vagy a Rypmarketing közösségi média analizáló programja által, melynek Google Chromera felrakható applikációja is rendelkezésre áll. Ezen mutatószámok alapján minősítheted versenytársaid közösségi médiás jelenlétének erősségét. Nem mellékesen információt gyűjthetsz így arról is, hogy mely tartalmak tetszenek a célcsoportodnak, mely tartalom kerül jobban megosztásra, mint a többi. Ehhez használd a Rypmarketing applikációját! Próbálj választ adni arra, miért lehetnek ezek a tartalmak sikeresebbek, mint a többi!

 

6. Tipikus hívóüzenet

Érdemes összegyűjtsd vizsgálódásod során a versenytársak tipikusan használt hívóüzeneteit: mire kérik a látogatót blogbejegyzéseiken, közösségi médiás tartalmaikon (pl. valamilyen exkluzív tartalom letöltésére, konferenciára való jelentkezésre, stb.). Készíts egy listát ezekről!

 

7. Tartalommarketing-rések

Ha kész vagy vizsgálódásaiddal gyűjtsd össze, hol látsz lehetőségeket, hogy más legyél, mint a konkurencia. Listázd, milyen az iparágadban hasznos tartalmakból van kevesebb konkurenciáidnál és milyen piacodhoz kapcsolódó témák nincsenek még teljesen kiaknázva. Az itt összegyűjtött következtetések fontos alapját képezhetik tartalommarketing-stratégiádnak.

 

Összefoglaló

Ebben a cikkben a tartalommarketing-stratégia készítés első lépését mutattam be. Azt, hogy milyen információkat kell összegyűjts konkurenciáidról, és azokból milyen következtetéseket vonhatsz le, amiket tartalommarketing-stratégiád elkészítésekor kamatoztathatsz.

Három-négy konkurenciát elemezz bizonyos időközönként, de évente minimum egyszer! Minden versenytársad esetében menj végig a 7 felsorolt lépésen, hogy teljes képet kaphass aktivitásaikról. A cikkben felsorolt hat online eszköz segíthet abban, hogy még teljesebb képet kaphass és időt spórolj az elemzésben.

A tartalommarketing-stratégia kialakításának további 8 lépéséről az elkövetkező hónapokban írok. Amennyiben nem szeretnél lemaradni egyik cikkről sem, kérlek iratkozz fel hírlevelünkre!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Iránytű tartalommarketing-ügynökség választásához
A profi tartalommarketing-tanácsadó választásának 5 kritériuma

Close