B2B döntéseket is emberek hoznak. Rossz B2B döntések levét is emberek isszák meg. Kedvező B2B döntésekből is emberek nyernek: sikerélményt, új ügyfelet, üzleti eredményt. A kedvező B2B döntések meghozatalában is segítenünk kell azoknak az embereknek, akiket még nem ismerünk, még nem ismernek minket, de nagyszerű döntés lenne, ha találkoznánk. Hogyan támogatja ezt a tartalommarketing, és […]
TovábbTop 12 B2B marketingügynökség a Google és a ChatGPT szemével
2023-24-es időszakban a B2B szektor már a globális gazdaság 83%-át adta. A top 10 B2B márkák között csak elvétve találunk kizárólag fogyasztói márkát (2-3-t, a lista készítőjétől függően). A digitális marketing megjelenésével kinyílt a világ a B2B cégek számára: rengeteg új csatornát tudnak már használni kommunikációs mixükben. Ma már a B2B területen működő cégek elsősorban […]
TovábbB2B márkanagyköveti program ContentPlus-módra
Néhány éve sokat foglalkoztunk a marketing kiterjesztésével a cég dolgozóira. Az employee advocacy fantasztikus és izgalmas dolog, az USA-ban és Európa fejlett országaiban kitűnően működik, de nekünk rengeteg munka és néhány apróbb siker után be kellett látnunk, hogy ez a fajta vállalati tartalomkészítés és -megosztás nálunk még nem életképes. Tapasztalatunk szerint a dolgozók bevonása a […]
TovábbValóban bünteti a Google az AI-val írt tartalmakat?
Az elmúlt másfél év a ChatGPT-ről (és versenytársairól) szólt. A mesterséges intelligencia hirtelen közel került hozzánk, felhasználókhoz – naponta merülnek fel az AI-alapú chatbot és a virtuális asszisztens programok újabb és újabb alkalmazási területei. (Az egyszerűség kedvéért a továbbiakban ezeket a nagy nyelvi modelleken (LLM) alapuló alkalmazásokat itt AI néven fogom említeni. Mindenki helyettesítse be […]
TovábbB2B marketingtrendek – a szakemberek szemével
B2B marketinges vagy? Akkor ez a terület biztosan számodra is leginkább a napi feladatokat, kihívásokat jelenti. Gyakran nehéz eltávolodni ezektől és kicsit tágabb perspektívából vizsgálni a B2B marketing helyzetét, az azt alakító legfontosabb trendeket. A témára vonatkozó Információk vannak bőven (néha úgy érezzük, hogy túl sok is). Ezek többsége azonban az Egyesült Államokból vagy a […]
Tovább2024 marketingtrendjei
Idei első posztunk – hagyományainkhoz híven – az előttünk álló év várható trendjeit mutatja be úgy, hogy közben a 2023-as évre is visszatekint. A szokásoknak megfelelően most is kíméletlenül elemeztem a tavalyi előrejelzéseimet, megvizsgáltam, mennyire valósultak azok meg. A 2023-as digitális marketing-előrejelzések értékelése 1. TikTok és az ahhoz hasonló közösségi médiás tartalmak (Reels, Shorts) szerepe […]
TovábbKét szabály, amit B2B marketingstratégia készítésekor figyelembe kell vegyél
Az online kommunikációs csatornákat mára már minden B2B marketinges rutinosan használja – többnyire leadszerzésre. A márkaépítés fontosságát ugyanakkor csak kevés B2B cég ismeri fel, pedig hosszú távon erre kellene a marketingeseknek fókuszálniuk. Marketingstratégia készítésekor mindössze 2 szabályt kell szem előtt tarts, hogy hatékony legyen kommunikációd. Potenciális piacod mindössze 5%-a van most a vásárlás fázisában John […]
TovábbMi kell egy erős B2B márkához: B2B márkaépítés
Kérdezz meg 100 B2B piacon tevékenykedő céget és 90 biztosan azt fogja mondani, hogy a marketing lényege a vevőjelöltek (lead) szerzése. Igen, ez a B2B marketing közvetlen, szabad szemmel is jól látható eredménye, de a márkaépítést sem szabad elhanyagolni. Ha két, nagyon hasonló termék, vagy szolgáltatás között kell dönteni, tudatosan (“biztos lóra tenni”), vagy tudat […]
TovábbB2B marketingstratégia, ami megalapozza B2B marketinged
A stratégia gyakran használt fogalom. Talán túl gyakran is, ezért eléggé elkopott a jelentése. A stratégia egy hosszútávú terv megvalósítása érdekében készített terv. A posztban marketingstratégia alatt marketingkommunikációs stratégiát értek. A marketing egyéb területeivel, mint a termék, ajánlat, árazás, disztribúciós stratégia nem foglalkozom. Mi a B2B marketing? A hagyományos megközelítés szerint B2C (fogyasztóknak történő értékesítés) és […]
TovábbÍgy használd a mesterséges intelligenciát a tartalomgyártásban
A ChatGPT megjelenésével a a mesterséges intelligencia berobbant a köztudatba. Ahogy sok szakmában, úgy a marketingben is elkezdték vizsgálni, hogy tudják használni ezt az eszközt munkájukban. A Metánál hirtelen a mesterséges intelligencia fejlesztések kerültek előtérbe, a metaverzum háttérbe szorult. A Google alapítói ismét megjelentek a vállalat napi munkájában és a cég piros riasztást is kiadott […]
TovábbKeresés
ROVATAINK
- audio tartalom (1)
- B2B marketing (14)
- belső kommunikáció (2)
- blogírás (6)
- definíció (2)
- digitális marketing (12)
- digitális marketing-stratégia (1)
- egyéb (1)
- eszközök (3)
- inbound marketing (4)
- keresőoptimalizálás (4)
- közösségi média (10)
- márkaépítés (2)
- marketing (4)
- PPC hirdetés (4)
- PR (1)
- SEO (5)
- social advocacy (11)
- social selling (9)
- stratégia (10)
- tanácsadás (4)
- tartalommarketing (16)
- trend (3)
- vizuális tartalommarketing (5)