Tartalommarketing-trendek 2017 Skip to content
2017-es naptáron ceruza, toll, radír

Így növeld versenyképességed 2017-ben tartalommarketinggel

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 7 perc

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

A digitális marketingesek mindig szeretnek újdonságokkal dobálózni, s szívesen ki is próbálják azokat. Az online világ nagyon gyorsan változik, ezért fontos, hogy az ember képben legyen az újdonságokkal, hisz így versenyelőnyre tehet szert. Ezért is szedtem össze e cikkben, hogy milyen trendek befolyásolhatják a 2017-es évet a tartalommarketing területén.

Mielőtt rátérnék ezekre az újdonságokra, szeretnék egy kicsit visszatekinteni a 2016-os évre. Tavaly év elején is megfogalmaztam öt olyan trendet, amit akkor úgy éreztem érdemes figyelembe vegyél 2016-os aktivitásaidban. Kíváncsi voltam, mennyire váltak be azok az előrejelzések, ezért először ezt mutatnám be röviden.

 

2016-os tartalommarketing-előrejelzések értékelése

1. Weboldal optimalizálás során a mobilszemléletű gondolkodás folyamatosan felváltja az asztali szemléletű gondolkodást.

Akkor azt írtam, hogy nemcsak az lesz a fontos, hogy egy weboldal mobilbarát legyen, hanem az is, hogy a weboldal optimalizálása külön mobilra is megtörténjen, ráadásul a mobilos optimalizálás fontosabb lesz, mint a PC-s. A reszponzív dizájn, mint alapkövetelmény mellett, az AMP platformban történő gondolkodást is javasoltam.

Mi történt 2016-ban? Az AMP megjelent Magyarországon is, 2017 év elejétől a mobilindexelés leváltja az asztali indexelést, ez lesz az elsődleges indexelési szempont tehát.

Ez egy jól eltalált, de könnyű jóslat volt! 🙂

 

2. Hirdetési költségeid további emelkedése mellett a rajongóid számára releváns tartalom szerepe is tovább nő a legnagyobb közösségi médiás platformon, a Facebookon.

A 2015-ben tapasztalt CPC emelkedés nem folytatódott 2016-ban, így ez a jóslatom nem vált be. A releváns tartalom kérdése valóban egyre fontosabb: az egyre kifinomultabb mérési, targetálási lehetőségek is ezt bizonyítják.

Ez egy felemásra sikeredett jóslat volt tehát.

 

3. Keresőoptimalizálás szempontjából a „vaskos” tartalmak jelentősége tovább növekszik 2016-ban.

Egyre több tartalom megjelenésével fontos, hogy ki tudj tűnni a tömegből, ennek egyik lehetséges módja a vaskos tartalmak létrehozása. Ezen tartalmak keresőoptimalizálásban betöltött szerepét ez a 2016 szeptemberében megjelent részletes, elemző cikk is bizonyítja.

Ha ki akarsz tűnni a versenyben, továbbra is törekedj ilyen tartalmak létrehozására!

 

4. Vizuális tartalmak súlyának további növekedése várható 2016-ban is.

A vizuális tartalmak szerepének növekedése 2016-ban is érzékelhető volt. A Facebook elindította 360 fokos live video alkalmazását. Most már 360 fokos képek posztolására is van lehetőség a Facebookon. A Facebook próbál minden vizuális tartalommal kapcsolatos újítást lemásolni a Snapchattől. Legfrissebb hír e témában a képkeretek megjelenése e platformon.

A vizuális tartalmak szerepe tehát tovább nőtt 2016-ban is. A fejlesztések mind azt bizonyítják, hogy ez a trend továbbra is erős és fontos marad 2017-ben is.

 

5. A hirdetésblokkolók terjedése még jobban a tartalommarketing felé tereli a marketingeseket.

A hirdetésblokkolók száma 2016-ban is tovább emelkedett, sajnos a tartalommarketing területén nem készült 2016-ban felmérés Magyarországon, hány cég használja ezt az eszközt, ugyanakkor az a tendencia megfigyelhető, hogy most már minden fontosabb magyarországi konferencián egyre több tartalommarketing témájú előadás hangzik el, s legtöbbször külön szekciót is kap a marketing ezen felfogása. Sok reklámügynökség felvette szolgáltatási körébe a tartalommarketinget 2016-ban. Ezek a tendenciák azt bizonyítják, hogy egyre több cég indított ilyen tevékenységet.

Visszanézve tehát, tavaly év elején egész jól eltaláltam a legfontosabb trendeket, s akik éltek javaslataimmal, azok ma már előrébb tarthatnak a tartalommarketing területén. Úgy gondoltam, az idei évet is a tavalyihoz hasonlóan előrejelzésekkel indítanám. Lássuk tehát!

 

2017-es tartalommarketing-trendek

1. Mesterséges intelligencia (AI) megjelenik a tartalommarketingben

Robot képe látszik egy számítógép monitorán

 

Magyarországon leghamarabb email marketingben számíthatunk erre, s leginkább a perszonalizációban lesz ennek jelentősége. Szövegírásban is segítségünkre lesz a mesterséges intelligencia, egyre több cégnek lesz saját robotja (botja) az üzenetküldési platformokon (Facebook, Viber), amikkel releváns tartalmakat juttathatnak például el e cégek felhasználóik felé. Egyelőre magyarul még nem fogjuk tudni a szövegírást robotoknak kiszervezni, de ez angol nyelven már lehetséges egyre több applikáció segítségével, nem is beszélve speciális tartalmak előállításáról.

Egyéb tartalomterjesztési rutinfeladatokban is egyre jobban számíthatunk a robotok segítségére: megjelenik a mesterséges intelligencia a PPC kampányok kezelésében, vagy a közösségi megosztást segítő programoknál is.

 

Hogyan gondolkodj? Mértékletesség vezéreljen

Az ilyen trendekhez történő csatlakozás erősítheti márkád innováció iránti, digitális nyitottságát, de nyilván úttörőként rizikók is társulnak ezen aktivitásokhoz. Céged erőforrás-ellátottsága és újdonságból származó előnyei alapján kell megtaláld, mekkora rizikót vállalsz be. Kezdj inkább kicsiben, tapasztald ki a korlátokat, s az alapján haladj tovább a komplexebb projektek megvalósítása felé!

 

2. Hiteles tartalmak még fontosabb rangsorolási tényezők lesznek a keresőkben, csökken a közösségi oldalakon a hamis tartalmak száma

Lexikon és egy Kindle a fűben

 

Biztosan sokat hallottál már a hamis tartalmak szerepéről az USA elnökválasztásban. Trump szavazói nyitottak voltak ezekre a tartalmakra, hisz a kampány során a republikánus elnökjelölt folyamatosan azt hangoztatta, hogy a média elfogult a demokraták felé, így ezek a hírek nem érdekelték Trump rajongóit. Azokra voltak kíváncsiak, akik mást üzentek, mint a tradicionális médiacsatornák. Tulajdonképpen az elnökválasztás körüli események mutatták meg, milyen szerepe lehet az olyan óriás platformoknak, mint a Google és Facebook a nem hiteles információk terjesztésében, azáltal, hogy olyan hírek jutnak csak el a felhasználókhoz, ami megfelel érdeklődési körüknek. Rájöttek, hogy a médiában ők maguk is komoly szerepet játszanak, s felelősek lehetnek a kialakult helyzetért. 2017-ben azt várom, hogy ezek a multik olyan lépéseket tesznek, amivel a felületeiken hátrányt élveznek majd az ilyen tartalmak a jövőben.

 

Hogyan gondolkodj? Készíts hiteles, örökzöld tartalmakat

A Google a mesterséges intelligenciának köszönhetően egyre jobban képes lesz felismerni, hogy egy adott tartalom mennyire megbízható. Minél több adatot, megbízható forrásra történő hivatkozást tartalmaz egy-egy tartalmad, annál jobban hisznek cégedben látogatóid és nem mellékesen jobb fényben tűnhetsz fel a keresőknek is. Gondolkozz hosszú távon, hozz létre adatokkal alátámasztott hiteles, örökzöld tartalmakat, melyek a közösségi médiában is sikeresek lesznek.

 

3. Befolyásmarketing (influencer marketing) szerepe tovább nő Magyarországon is

Farmerzsebből kilóg egy Blogger feliratú papír

 

Ma már itthon is elmondható, hogy a blogok és vlogok kinőtték magukat, véleményformáló erőkké váltak. Egyre több emberhez tudnak eljutni, véleményüket befolyásolni. Ezt nyilván egyre több marketinges használja ki itthon is.

A közösségek véleményformáló erejéről sem szabad megfeledkezni. Egyre több cég használja ki a meglévő lehetőségeket, hogy közösségekhez eljuttassa új termékét, akik azok kipróbálása után megosztják pozitív tapasztalataikat a közösségi oldalakon. Olyan ez, mint a szájreklám, de sajnos mindez egy kis támogatás fejében történik. Ugyanakkor hatásos: egyik partnerünk versenytársa élt ilyen lehetőséggel 2016-ban, mely végül éves szinten az online említéseinek 35%-át tette ki. Látható, mekkora ereje lehet ezen eszköznek is.

 

Hogyan gondolkodj?

Használd a véleményvezéreket online kommunikációdban!

Amennyiben még nem kezdtél ilyen programot a digitális térben, érdemes megvizsgáld annak elindítását, hisz tartalmaid célcsoportodnak történő eljuttatásában fontos szerepe lehet iparágad véleményvezéreinek. Kezdd el kicsiben, s haladj lépésről lépésre! Segítségedre lehet ez és ez a program a véleményvezérek megtalálásában.

 

4. AR (augmented reality – kiterjesztett valóság) tartalmak megjelenése

Öreg embert fényképezik egy nő mobillal, miközben egy csecsemő képe látszik a kijelzőn

 

2016 a Pokémon éve volt az online játékok piacán. Magyarországon is sokáig vezette a letöltési listákat. Ezzel a játékkal sokan megismerték a kiterjesztett valóság világát. Egyre több ilyen tartalom megjelenésére számíthatunk 2017-ben Magyarországon is. Előnye ezen tartalmaknak, hogy nő a célcsoport bevonódása (engagementje), ráadásul annyira nem is drága létrehozásuk. Ilyen platformok is léteznek, amik segítségével egyszerűen kivitelezhető egy kiterjesztett valóságos megjelenés. Érdekel? Lépj velünk kapcsolatba, s kidolgozzuk ilyen kampányod!

A virtuális valóság megjelenésére kevésbé számítok 2017-ben még Magyarországon, szerintem ez az elkövetkező évek slágere lesz, a megfelelő VR-es szemüvegek elterjedésével.

 

Hogyan gondolkodj? Élj az AR nyújtotta lehetőséggel

Ezen tartalmak egyedisége miatt egyelőre kitűnhetsz versenytársaidtól, ráadásul nem jelent olyan jelentős plusz befektetést az ilyen tartalmak létrehozása. A feliratkozott olvasói e blognak a karácsonyi jókívánságunkat is ilyen megoldással kapták meg, így ők kicsiben láthatták már ennek működését.

 

Összefoglaló

Négy fontosabb tartalommarketing-trendet gyűjtöttem össze e posztban, mely Magyarországon is megjelenik idén. A mesterséges intelligenciának egyre nagyobb szerep jut a tartalommarketing területén is, a hiteles tartalmak rangsorolási tényezők lesznek a keresőkben, csökken a közösségi oldalakon a hamis tartalmak száma, az influencer marketing fontossága pedig tovább nő, s megjelennek az AR tartalmak is 2017-ben. Ha nem akarsz lemaradni ezen trendekről, érdemes belekóstolj némelyikbe, mely releváns lehet iparágadban. Biztos meghozzák a hozzá fűzött reményeket!

Neked ajánljuk