Miért nem működik a kizárólagos leadfókusz B2B marketingben? Skip to content
márkaimidzs - leadszemlélet

Miért nem működik a kizárólagos leadszemlélet a B2B marketingben?

Azt minden B2B marketinges tudja, hogy a vásárlói utak sokkal hosszabbak ezekben az iparágakban, mint a B2C vásárlói utak. Abba ugyanakkor már kevesen gondolnak bele, hogy mit jelent ez a kommunikációjuk szempontjából.

Gyors leadszerzés kényszere

B2B megbízóink általában kétfajta célt fogalmaznak meg felénk mielőtt elkezdünk együtt dolgozni:

  • “több leadet szeretnék, mert ez a KPI, ami megmutatja mennyire hatékony a marketingem”
  • “szeretném ha a márkaismertségem is nőne, edukálni szeretném a piacot”.

Aztán miután elkezdődik a közös munka a második célról egyre kevesebb szó esik, minden a leadszerzés körül kezd el forogni: leadek kellenek, amik értékesítéssé konvertálhatók.

Abba ugyanakkor senki nem gondol bele, hogy a leadszerzés szintén hosszú folyamat. 

A leadfókuszú gondolkodás csapdája

Egy B2B marketinges könnyen kiszámolhatja, hogy az iparágában a célcsoport hány százaléka akar egy adott pillanatban vásárolni. Ehhez mindössze azt kell tudnia, hogy átlagosan mennyi idő telik el termékének, szolgáltatásának beszerzése között egy-egy partnerénél. Az évek számát megszorozva 4-gyel (negyedéves léptéket tekintve a vásárlás szakaszának) kijön, hogy a teljes potenciális célcsoport hány százaléka akar egy adott időpillanatban vásárolni. A B2B Institute által megjelentetett whitepaper szerint ez a szám 5% (körülbelül 5 évente történik egy-egy B2B termék, szolgáltatás beszerzése, vagyis évente a célcsoport 20%-a akar vásárolni, aminek a negyede van “vásárlói üzemmódban”). A célcsoport 95%-a számára nem releváns a mondandód!

B2B vásárlói út 95-5-ös szabálya

A vásárlói út problémafelismeréstől indított szakaszaiban, ami a leadszerzés szakasza csak a piac 5%-a van. Ráadásul ha csak akkor jelensz meg először az adott cég döntéshozói számára, biztos, hogy nem a te márkádat fogják választani, hanem azt a márkát, ami ismerős számukra. Az a taktika tehát, hogy csak az aktív kategória iránt keresőket célzod hirdetésekkel nem működik, már előtte a tudatalattiukban kell legyél.

Ebből az is következik, hogy ha céged nem kommunikált korábban, (tegyük fel, hogy csak most kezdte a kommunikációt) ahhoz hogy a céged válasszák a potenciális vásárlók normál esetben annyi időnek kell eltelnie, míg a kommunikációddal elért döntéshozók vásárlói üzemmódba kerülnek. Ez legrosszabb esetben  a vásárlások között eltelt idővel egyenlő, ami átlagosan 5 év a B2B piacon a B2B Institute elemzése alapján. Érdemes hát így gondolkodj a leadszerzés gyorsaságában!

Márkaismertség, edukáció nélkül nincs értékesítés

Hogyan tudsz a döntéshozók tudatalattijába kerülni? Úgy hogy akkor is kommunikálsz nekik, amikor piacon kívül vannak.

Elolvasnád a teljes tanulmányt? Töltsd le whitepaperünk!

Miért nem működik a kizárólagos leadszemlélet a B2B marketingben? című whitepaper letöltése

Prémium tartalmunk letöltéséhez az alábbiakban megjelölt adatkezelési célokkal összefüggő adatkezelésekhez adhatod meg a hozzájárulásodat az adatkezelési célokban részletezettek szerint. Amennyiben az adataid törlését kéred, akkor ezt az info@contentplus.hu e-mail címen vagy emailjeinkben a leiratkozó linkre kattintva teheted meg. Adataidat a hozzájárulásod visszavonásáig kezelhetjük.

Az adatkezeléssel kapcsolatos részletes tájékoztatást az Adatvédelmi Tájékoztatóban a contentplus.hu weboldal használatával kapcsolatos részletes tájékoztatást pedig a Felhasználási feltételekben találod.

A whitepaper elkészítése több munkanapunkba került. Az 5000 forintos eszmei értékű könyvet most ingyen letöltheted! Kérjük fogadd el az adatkezelési hozzájárulásokat!

Elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót és a Felhasználási feltételeket. Ezek elfogadásának hiányában nem tudsz továbblépni.
Hozzájárulok, hogy a ContentPlus Kft e-mailben segítségnyújtás céljából (marketingcélból) megkereshessen.
Hozzájárulok ahhoz, hogy a ContentPlus Kft. a megadott e-mail cím felhasználásával számomra releváns hírdetéseket juttathasson el online felületeken (pld. Facebook, LinkedIn, Google, Instagram).
Marketing by

Neked ajánljuk