LinkedIn tippek 2020-ra

A LinkedIn hazai felhasználóinak száma nemrég meghaladta az 1 milliót. Örülünk az évek óta tartó, az utóbbi 3 évben kissé meglóduló növekedésnek, ugyanakkor a platformot naponta használva úgy látjuk, hogy a legtöbben messze nem használják ki a professzionális közösségi hálózatban rejlő lehetőségeket. Ebben az írásban leginkább azokhoz szólok, akiknek van már LinkedIn fiókja / profilja, rendelkeznek 150- 300 kapcsolattal és szeretnék jobban kihasználni a LinkedInben rejlő üzleti lehetőségeket. Jöjjenek a LinkedIn tippek 2020-ra.

 

 

LinkedIn Profil

LinkedIn képernyőfotó: személyes profil

 

Az elmúlt 2-3 évben sok mindenben megváltozott a LinkedIn, de a profil fontossága nem csökkent. A jól átgondolt profil minden további linkedines tevékenység alapja. A profilkészítés teljes folyamatának bemutatás helyett álljon itt néhány kiemelt részlet:

 

  • Vizuálisak vagyunk. Egy profilt megnyitva, a keresési eredményeket átnézve a a profilkép ragadja meg elsőre a figyelmünket. A jó, hiteles, megnyerő (reális) profilkép fél siker. A profilkép nem örök. Ahogy változunk, úgy kell cserélni a profilképet is!
  • Nagyon kevés ember tesz ki háttérképet, vagyis ha te kiteszel, máris jobb leszel náluk. Legyen a kép egyedi, kifejező, ami nyomot hagy az emberekben. Feltétlenül ellenőrizd, hogy a háttérkép jól mutat-e mobilon is!
  • Címsor (rövid szöveg a kép alatt) A címsorba nem a beosztásodat és a munkahelyed nevét kell beírnod. Ez a 120 karakter (használd ki!) arra való, hogy elmondd, ki vagy, miben különbözöl a LinkedIn többi 500 millió felhasználójától.
  • About (korábban Summary): a profil egyik legfontosabb része – nem szabad kihagyni! A korábbi 2000-es karakterkorlátot nemrég 2600-ra bővítették. Élj a lehetőséggel, írj részletes, informatív bemutatkozó szöveget arról a témáról, amit a világon te isemrsz alegjobban: saját magadról. Ez a hely az, ahol el kell mondanod, mik az előnyeid, mit tudsz jobban másoknál, miért éri meg felvenni a kapcsolatot veled.
    Ha fontos számodra, hogy könnyen elérjenek téged, itt is megadhatod telefonszámod és email címed.
  • Munkatapasztalat (experience): kösd össze jelenlegi és korábbi munkahelyeidet a cégek LinkedIn oldalával!
    Az alapadatokon túl írd meg, mit csináltál ott, milyen eredményeket értél el.

LinkedIn kapcsolatépítési tippek

LinkedIn képernyőfotó: ismerősjavaslatok

 

  • Ne hallgass a LinkedIn hivatalos tanácsaira (“csak ismerősöket vegyél fel hálózatodba”), folyamatosan fejleszd kapcsolatrendszered!
  • Határozd meg pontosan kiket szeretnél hálózatodban látni (szakértelem, munkakör, iparág, cég), keresd meg és hívd meg őket  LinkedIn hálózatodba.
  • Minden kapcsolatfelvételhez (connection request) írj személyre szabott levele
  • Figyeld a kiküldött levelek és a visszaigazolt kapcsolatok arányát!

 

Tartalom és kommunikáció a LinkedInen

LinkedIn képernyőfotó: megosztott LinkedIn poszt

 

  • Hiába a jó profil, ha nem szólalsz meg soha, nem fognak észrevenni. Írj legalább heti 2-3 alkalommal állapotfrissítést.
  • Ne arról írj ami téged érdekel, hanem ami a közönségedet (ügyfeleidet, vevőidet, partnereidet) foglalkoztatja.
  • A poszt írásához 1300 karakter áll a rendelkezésedre. Használd ki! A LinkedIn alapból csak az első 3 sort jeleníti meg, a további szövegért a “…see more” (tovább) linkre kell kattintani. Ezt a kattintást egy további megtekintésnek veszi a LinkedIn.
  • A LinkedIn “büntet” a kifelé mutató linkekért (rosszabbul terjeszti a posztodat). Tedd a linkeket a kommentbe, vagy szúrd be utólag, néhány perccel a publikálás után!
  • Sokkal többen megnézik a posztot, ha van benne kép. Válassz tartalmadhoz mindig egy erős, figyelemfelkeltő képet! 
  • Tölts fel egyszerre 5-nél több képet! A LinkedIn csak 5 képet jelenít meg, a többi megnyitásához kattintani kell. A LinkedIn algoritmusa “díjazza” a plusz kattintást.
  • A YouTube videókat – más külső linkhez hasonlóan – nem “szereti” a LinkedIn. Tölts fel inkább eredeti (natív) videókat a számítógépedről.
  • Újdonság, hogy a posztokhoz dokumentumot (pdf, .doc, .ppt stb). is feltölthetsz. Még csak kevesen élnek ezzel a lehetőséggel, így ezzel kitűnhetsz a tömegből.
  • A posztodhoz adott címkék (#hashtag) segítenek az érdeklődőknek tájékozódni annak témájáról. A jól megválasztott címkével hasonló tematikájú tartalmakhoz kötöd a posztodat, így könnyíted a megtalálásukat, a LinkedIn algoritmusainak pedig a terjesztést. Legfeljebb 3 címkét használj csak egy poszthoz!
  • Az említés (@név) használatával összekötheted posztodat ismerőseiddel, hivatkozott emberekkel. Vigyázz, soha ne használd ezt a lehetőséget öncélúan! Ne használj háromnál több említést egy posztban, a túl sok név zavarhatja olvasóidat.

Fontos LinkedIn profilbeállítások – tippek saját profilod megvédésére

LinkedIn képernyőfotó: profilbeállítás

 

A legtöbben ritkán jutnak el a Me főmenü Settings & Privacy  menüpontjába, pedig fontos dolgokra lehet itt akadni:

 

  • Email cím: a legtöbben privát email címükkel (gmail, freemail, hotmail stb) regisztrálnak a LinkedInre. Ebben az esetben a “contact info” szekcióban is ez az email cím jelenik meg, ami nem profi megoldás. Problémát okozhat azonban az is,, ha céges email címmel regisztrálsz. Gyakran előfordul, hogy valaki munkahelyet vált és későn eszmél rá: a régi munkahelyi email címe már nem él, így nem fér hozzá LinkedIn profiljához. Ráadásul, ha  készítesz is egy új profilt, a “fantom” profil továbbra is ott kísért… A https://www.linkedin.com/psettings/email felületen több email címet is hozzárendelhetsz profilodhoz, majd egyetlen kattintással kiválaszthatod / megváltoztathatod, melyik legyen az elsődleges (primary) profil. Ez később bármikor megváltoztatható.
  • Telefonszám megadása: https://www.linkedin.com/psettings/email
    Ha valamiért nem tudsz belépni a jelszavaddal, ha  korábban megadtad, a telefonszámod lesz a segítség.
  • Kétlépcsős azonosítás: ma már nem elég jelszóval védeni  a profilodat. A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy a LinkedIn egy második azonosítást (például a mobilszámodra küldött kódot) kér a korábban nem azonosított eszközről való belépéskor. Ha tehát valaki megszerezte, vagy kitalálta a jelszavadat és próbál belépni a LinkedIn fiókodba elakad, mert (remélhetően) a mobilodra kapott kódhoz nem fér hozzá. Te viszont a kód birtokában, plusz egy lépéssel egy idegen gépen (ismerős, ügyfél stb.) is be tudsz lépni. 

Ebben a posztban csak néhány fontos témát emeltem ki. Ha mélyebb tudásra vágysz, jelentkezz valamelyik tréningünkre, ahol felkészültségednek és érdeklődési körödnek megfelelő képzést kapsz. Addig is csatlakozz L!nkedIn tippek csoportunkhoz, ahol hasznos tanácsokat osztunk meg.

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
2020-t ír egy ablakra egy férfikéz
Digitális marketingtrendek 2020

Idei első posztunk -  hagyományinkhoz híven - újra az előttünk álló év trendjeit mutatja be.  A következőkben bemutatom, mi várható...

Close