Landingoldal-készítés lépésről lépésre Skip to content
Mobiltelefonon vásárlás

Részletes segítség landingoldal készítéséhez

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Biztos ezerszer hallottad mennyire fontos, hogy különböző ajánlataidra megfelelő landingoldalaid legyenek. Mégis valahogy soha nem jut időd, vagy nincs rá pénzed, hogy el is készítsd azokat. Így sokszor meglévő főoldaladra vagy aloldaladra érkeznek látogatóid, akiknek sikerült felkeltened érdeklődésüket, és beng, már el is vesztetted a legtöbbjüket, hiszen nem az ajánlatról magáról találnak részletes információkat. Ez különösen fájdalmas lehet, hisz Adwords hirdetéseknél az átlagos konverziós ráta mindössze 2,7%, aminél biztos rosszabb eredményre számíthatsz ilyenkor. Így hirdetésed felesleges pénzkidobás!

Marketingesek csak közel fele készít landingoldalt egy új kampányhoz, ráadásul ez a szám amerikai adat, mely valószínű nálunk még alacsonyabb.

Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, alkalmazod az itt leírt praktikákat, s megjelennek a megfelelő elemek a landingoldaladon, garantáltan több leadet sikerül szerezzél.

Hosszabb, értékesítésorientált landingoldalt szeretnél készíteni? Töltsd le egy ilyen oldal wireframejét erre a linkre kattintva!

Landingoldal-készítés: előkészületek

Landingoldalad egyik legfontosabb forgalomszerzési lehetőséged. A valamilyen szinten érdeklődő vásárlódat tudod vele egy következő vásárlói szintre mozgatnod. Mint minden fontosabb munkánál, itt is nélkülözhetetlen a tervezés, kutatás, információszerzés.

Kövesd ezeket a lépéseket az előkészületeknél:

  1. Írd fel egyszerűen ajánlatod!
  2. Sorold fel miért találtad ki!
  3. Készíts online kutatást, hogy ezen a területen milyen problémák merülnek fel a vásárlókban. Látogass el ilyen témájú fórumokra, használd a közösségi médiát!
  4. Listázd, hogy ezek közül milyen problémákat old meg ajánlatod!
  5. Mi a haszna a vásárlónak belőle?
  6. Mi történik, mi lesz az eredmény, hogy érzi majd magát, ha téged választ a látogató.
  7. Határozd meg a landingoldal célját (pl. feliratkozás, tartalomletöltés, vásárlás)!
  8. Írd le, mi lesz a cselekvésre felhívó gombod szövege a célod alapján!

Egy landingoldal nélkülözhetetlen elemei:

  1. egyedi ígéret
    a főcím
    b alcím, ami a főcímet támogatja
    c emlékeztető (ha szükséges)
  2. nyitókép
  3. ajánlat, vásárló haszna az ajánlatból
  4. bizonyíték: vásárlók, felhasználók véleményei
  5. űrlap.
Landing oldal felépítése: wireframe

Egyedi ígéret

Az egyedi ígéret elkészítéséről ebben a posztban olvashatsz. Ezt ajánlataidra is végig kell gondold. Ajánlatodnak egyedinek kell lenni: mi a legfontosabb haszna vásárlóidnak ajánlatodból? Készíts egy főcímet, mely a látogató legfontosabb hasznát mutatja be. Mit kap a felhasználó? Erre gondolj! Az alcímnek a főcímet kell egy kicsit jobban kifejtenie: milyen további haszna származik a vevőnek, ha téged választ?

Főcím és alcím egy fogászati landingoldalról

Hosszabb landingoldal készítésekor célszerű egy emlékeztető megfogalmazása is, amivel a látogatót emlékezteted ajánlatodra.

Néhány lehetőség, mi lehet ajánlatod: árengedmény termékedre, ingyenes tanácsadói konzultáció, vagy bármilyen szolgáltatás ajándékba, prémium tartalmad (pl. e-book) ingyenes letöltésének lehetősége.

Tippek: Légy konkrét, releváns, használj számokat (kedvezmény mértéke, ajánlat értéke), varázsszavakat mellyel jobban felkelted az érdeklődést! Van ajánlatodnak időbeli, vagy mennyiségi korlátja? Jelenítsd meg azt, mert így egy kis “nyomást” rakhatsz látogatódra!

Nyitókép

A nyitókép, az ajánlatod vizuális megjelenése, az ajánlat magyarázata. Használj videót, vagy gifet s még jobban lekötheted látogatód figyelmét.

Tippek: Legyen olyan a képbeállítás, ami a cselekvésre hívó gombra irányítja a figyelmet, pl. nézzen arra a képen lévő személy, vagy rakj rá nyilat a gomb felé mutatva!

Ajánlat, megoldások a vásárló problémáira

A landingoldal e részében arra a kérdésre kell megadd a választ, hogy mit ad ez az ajánlat a látogatódnak. Adj meg minden választ azokra a kérdésekre, amik felmerülhetnek látogatóidban!

Érdemes a nyitókép alatt felsorolva kiemelni vevőid számára nyújtott megoldásokat. Ezeket aztán részletesen kibonthatod, akár már termékelőnyöket is felsorolva.

3 képpel illusztrált példa potenciális vásárló hasznának bemutatására

Tippek: Használj képeket, hogy még jobban bemutasd, ajánlatod mire ad megoldást! Illusztráld, hogy érzik majd vevőid magukat, ha elfogadják az ajánlatot! Milyen kifogásaik merülhetnek fel: próbálj erre is választ adni itt!

Bizonyíték

Hozz fel független forrásból kapott érveket, miért válasszanak téged látogatóid! Ezek mind segítik konverziód. A következő elemeket használd:

– Vásárlói vélemények: mit mondtak termékedről, szolgáltatásodról, ajánlatodról korábbi vevőid.

– Független szerevezettől kapott díjak, elismerések.

– Oldal biztonságát, vagy egyéb biztonsági jellemzőt kommunikáló logók.

– Vásárlói értékelések (pl. csillagszám).

– Bármilyen statisztikai adat, mely ajánlatod népszerűségét támasztja alá.

Tippek: Használj profilképeket vásárlóidról, akiknek visszajelzéseit használod, vagy készíts videót ezekről a véleményekről! Ezek mind növelik látogatóid bevonódását.

Űrlap

Itt kell látogatódnak személyes adatait megadnia, s a konverzió is itt történik a cselekvésre hívó gombra kattintással. Listázd röviden, mit várjon látogatód, ha kitölti az űrlapot! A gomb szövegezése utaljon vissza a fő és alcímekben megfogalmazott üzenetekre! Rövidebb landingoldalaknál célszerű az űrlap nyitóoldalon történő elhelyezése! Hosszabb landingoldalaknál lejjebb is kerülhet ez az elem.

Tippek: Minél kevesebb mezőt kell kitöltenie a látogatónak, annál nagyobb a konverzió esélye: csak lényeges, nélkülözhetetlen információkat kérj el potenciális vevőidtől. Az űrlapot célszerű más színnel kiemelni, hogy elkülönüljön az oldal többi elemétől. Az űrlap mezői legyenek összekötve e-mail kezelőddel, marketingautomatizációs programoddal. A gomb szintén üssön el a szövegtől, legyen figyelemfelhívó. Ne kliséket, (mint például elküld, klikkelj stb.) hanem aktivitásra felhívó szavakat használj: érdekel, kérem, megrendelem stb. Hosszabb landingoldalnál több gomb is használható (nemcsak az űrlap alatt).

Landingoldal-készítés: általános tippek

Landingoldaladon ne legyen menüsor, csak céged logója, ezáltal az elkattintási arányt csökkenheted. Egy cél fele kell hajtani látogatódat, hogy kattintson a cselekvésre hívó gombra. Legyen minél több landingoldalad (ajánlatokra, perszónákra, a vásárlói út különböző szakaszaira, a különböző csatornákról érkezőkre), célszerű őket noindexálni és a linkeket nofollowra tenni a duplikációk elkerülése érdekében. Végül folyamatosan javítsd landingoldalad: készíts A/B tesztelést (egy-egy elem megváltoztatásával tudod mérni, melyik verzió konvertál jobban). Egyik partneremnél legalább 10 fajta landingoldal készült egy ajánlatra, míg elértünk egy optimális konverziós számot. Az ipari átlagot elérő konverziós számmal (2,5%) kezdtük első landingoldalunk, melyet sikerült a végére 4% felé tornázzunk. Ez 65%kal több leadet jelentett partneremnek.

Milyen mérőszámokkal mérheted landingoldalad sikerességét?

A leggyakrabban használt mérőszámok a következők:

– bounce rate/ oldalelhagyási arány

– CTR /átkattintási arány

– konverziós arány.

Milyen programokat használhatsz landingoldal készítéshez?

Landingoldalaidat készítheted CMS rendszeretekben, amihez több programozói ismeret szükséges. Ugyanakkor már csomó program létezik, ahol programozási ismeret nélkül is elkészítheted landingoldalad. Ilyen például az Instapage, Unbounce, Lander, Leadpages, Optimizepress. Általában ezek az oldalak fizetősek, de megéri az áruk, hisz rengeteg automatizmust segítő funkcióval rendelkeznek (A/B tesztelés, keresőszavak cseréje a hirdetésed szövegezésének megfelelően, ezzel több landingoldal mutáció biztosítása a jobb targetálás érdekében).

Amennyiben terméked, szolgáltatásod összetettebb és az eladás a legfontosabb célod, célszerűbb hosszabb landingoldal készítése. Ide kattintva letöltheted egy ilyen landingoldal felépítését.

Összefoglalás

Landingoldal-készítésre sem lehet egzakt útmutatót adni. Minden cég és iparág más. A vásárlói igényekre szabva kell kialakítsd landingoldalad is, nyugodtan térj el a fent leírtaktól, hiszen lehet egy kicsivel más elrendezés, bizonyos elemek elhagyása is növelheti konverziód. A cikkben egy általános érvényű landingoldal elkészítését szerettem volna bemutatni neked, praktikus tippekkel, amik segíthetik, hogy még tökéletesebb legyen weboldalad.

Ha tetszik a cikk, kérlek, oszd meg ismerőseiddel a közösségi oldalakon!

Neked ajánljuk