Projekt bemutatása, célja
A koronavírus-járvány miatt 2020. a bizonytalanság évévé vált.
Az MLBKT, a logisztikai szakemberek legnagyobb hazai szervezete már javában tervezte éves kongresszusát, amikor egyértelművé vált, hogy az élő rendezvényt nem lehet megtartani. Miután döntés született egy tisztán online kongresszus rendezéséről, a félúton tartó kampányt teljesen át kellett alakítani.
Az új stratégia részeként célként fogalmazódott meg az előző évi (még élő) konferencia regisztrált részvevőszámának 50 százalékos elérése, a résztvételi árak mindössze 30%-os csökkentése mellett. (Abban az időben sok szakmai konferencia akár 90 százalékkal is visszavágta árait a túlélés érdekében.)
Miközben egy hónap már elveszett a konferencia 2,5 hónapos kommunikációs időszakából, az üzeneteket újra kellett fogalmazni. A ContentPlus/BBN Hungary rugalmasságának köszönhetően sikerült ezeket a kihívásokat is leküzdeni.
A megoldás
Az MLBKT koferenciáit korában Google Ads, PR és email marketing aktivitásokkal támogatták. A ContentPlus/BBN Hungary javaslatára a hangsúly a közösségi kommunikáció felé tolódott el.
Miközben PPC hirdetések csak a Facebookon futottak, meghatározó szerephez jutott a LinkedIn. Itt az organikus tartalmak mellett a személyes profilokból küldött in-mail meghívók és social advocacy – influencer program jelentették a legnagyobb erőt.
Az influencer marketing sikerességét azzal is segítettük, hogy MLBKT a saját influencer hálózatában meghirdette Az Év Márkanagykövete programot, mellyel aktivizálta a szakmai influencereket, ami növelte a bevonódást és az MLBKT hangjának érvényesülését a LinkedInen.
Az említett csatornák mellett PR, Google My Business és email marketing is erősítette a kommunikációt.
Elért eredmények
A kitűzött 50 százalékhoz képest a regisztráltak száma elérte az előző évi érték 84 százalékát. (Összehasonlításul: Az online megvalósulás miatt a kiállítók száma 2019-hez képest 61 százalékot esett.) Az influencer kampány szállította az MLBKT webhely látogatóinak a 21 százalékát, valamint a regisztrálók 8 százalékát.
Ugyancsak az influencer kampányból származó kattintások 4000 € (fizetett) média értéknek feleltek meg, így közel a teljes kampányköltést visszahozták.