B2B marketing esettanulmány - Kvazar Cloud - ContentPlus Skip to content

Dobozos termékeladástól a felhős szoftverig

Projekt bemutatása, célja 

A Kvazar Cloud 2009. óta Magyarország egyik vezető informatikai nagykereskedőjeként működik. Munkája elismeréseként elnyerte a Microsoft Platinium Partner címét. A cég vezetése új stratégiája részeként az üzleti fókuszt a hagyományos “dobozos” termékekről a felhőalapú szoftverekre és szolgáltatásokra helyezte át. Az új modell alapján IT viszonteladóknak és tanácsadóknak kínálják felhős szoftvereiket, amiket azok egy erre a célra dedikált platformon SaaS (szoftver, mint szolgáltatás) formában tudnak továbbértékesíteni. A Kavzar Cloud az új stratégiát szerette volna marketingkommunikációjában támogatni: a piac edukációjával, bemutatva, hogy miért érdemes felhőalapú szoftvereket értékesíteni a dobozos termékekkel szemben, valamint SQL leadek megszerzését tűzte ki célul.

A megoldás

Az átmenet megkönnyítése és a piac edukálása érdekében a Kvazar Clouddal új “Üzlet a felhőben” almárkát indítottunk el.

Ezt a nevet használtuk a viszontedóknak rendezett havi szeminárium (“meetup”), LinkedIn csoport, illetve a céges webhelyen kialakított új blog szekciójánál is.

A havi Üzlet a felhőben élő rendezvény célja az volt, hogy a marketing által szállított érdeklődőket (MQL) értékesítésre kész leaddé (SQL) konvertálja.

A leadgondozás (nurturing) során SEO, email marketing, LinkedIn és Facebook felületein organikus és fizetett PPC csatornákat vettünk igénybe és a cég nevében fellépő ügyvezető igazgató szakmai véleményvezérként támogatta a kommunikációt.

Elért eredmények 

Az integrált marketinges megközelítésnek köszönhetően sikerült a tervezettnél 7 százalékkal több leadet generálni. A leadek száma az előző évhez képest megduplázódott. A kommunikáció alatt a cég webhelyének látogatószáma is hasonló 100%-os növekedést ért el az előző 6 hónaphoz képest.