Projekt bemutatása, célja
A Kvazar Cloud 2009. óta Magyarország egyik vezető informatikai nagykereskedőjeként működik. Munkája elismeréseként elnyerte a Microsoft Platinium Partner címét. A cég vezetése új stratégiája részeként az üzleti fókuszt a hagyományos “dobozos” termékekről a felhőalapú szoftverekre és szolgáltatásokra helyezte át. Az új modell alapján IT viszonteladóknak és tanácsadóknak kínálják felhős szoftvereiket, amiket azok egy erre a célra dedikált platformon SaaS (szoftver, mint szolgáltatás) formában tudnak továbbértékesíteni. A Kavzar Cloud az új stratégiát szerette volna marketingkommunikációjában támogatni: a piac edukációjával, bemutatva, hogy miért érdemes felhőalapú szoftvereket értékesíteni a dobozos termékekkel szemben, valamint SQL leadek megszerzését tűzte ki célul.
A megoldás
Az átmenet megkönnyítése és a piac edukálása érdekében a Kvazar Clouddal új “Üzlet a felhőben” almárkát indítottunk el.
Ezt a nevet használtuk a viszontedóknak rendezett havi szeminárium (“meetup”), LinkedIn csoport, illetve a céges webhelyen kialakított új blog szekciójánál is.
A havi Üzlet a felhőben élő rendezvény célja az volt, hogy a marketing által szállított érdeklődőket (MQL) értékesítésre kész leaddé (SQL) konvertálja.
A leadgondozás (nurturing) során SEO, email marketing, LinkedIn és Facebook felületein organikus és fizetett PPC csatornákat vettünk igénybe és a cég nevében fellépő ügyvezető igazgató szakmai véleményvezérként támogatta a kommunikációt.
Elért eredmények
Az integrált marketinges megközelítésnek köszönhetően sikerült a tervezettnél 7 százalékkal több leadet generálni. A leadek száma az előző évhez képest megduplázódott. A kommunikáció alatt a cég webhelyének látogatószáma is hasonló 100%-os növekedést ért el az előző 6 hónaphoz képest.