Top 14 magyar digitális marketing- és digitális ügynökség a Google szemével

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 14 perc

Sok cég kerül abba a helyzetbe, hogy digitális marketingjét szeretné kiszervezni. Általában ezek a cégek már foglalkoznak online marketinggel, amit először belső erőforrásból oldanak meg. Egy idő után azonban olyan szintre kerülnek, hogy már több szakértelem, több erőforrás kell a sikerhez, így elkezdenek körbenézni a piacon, hogy milyen ügynökséghez fordulhatnának.

Ezen cégek marketingeseinek szeretnék az alábbi poszttal segíteni.

Alapjában egy beszállító kiválasztása mindig hosszú folyamat a cégek életében. A legfontosabb kérdés, hogy mennyire bízik meg az adott cég leendő partnerében. Ezt a kialakuló emberi kapcsolatok minősége nagyban befolyásolja. A keresési folyamat elején a rengeteg egyéb csatorna mellett a Google keresésnek is nagy szerep jut. Én ezt az aspektust vizsgáltam: a Google melyik ügynökségeket tekinti Magyarországon a leginkább ajánlható cégeknek.

 

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerinti top 14 ügynökséget az alább bemutatott ismérvek mentén, akkor a képre kattintva letöltheted a listát. Reméljük segítségedre lesz, az összefoglaló tábla, hogy mely ügynökségektől érdemes ajánlatot kérj egy-egy online marketinges munkára.

Számítógép képernyőjén a Google keresője látszik

Módszertan

Kutatásomat augusztus végén, szeptember elején végeztem. Először megvizsgáltam, hogy a Google szemével mely cégek jelennek meg az első találati oldalon a digitális ügynökség, digitális marketingügynökség és ahogy sokan hibásan rákeresnek, a digitális marketing ügynökség keresőszavakra. Ehhez a Moz keresőszó-kutató applikációját hívtam segítségül, hogy legyen egy “független” eredményem, kiszűrjem a Google által “rám szabott” találati eredményeket (amúgy ennek a célnak a Google inkognitó módban történő keresése is megfelelhet). Mindhárom kulcsszónál az első találati oldal listáját néztem a 80-20-as szabálynak megfelelően, hiszen az első tíz organikus találat az átkattintások 80%-át elviszi. A fizetett hirdetéseket nem vettem figyelembe, valamint egy álláshirdetést is figyelmen kívül hagytam a találati eredményekből. További két találat, egy angol ügynökség, (mivel nem magyar cég) és egy másik ügynökségbe beolvadt cég is kiesett a listából. A három top 10-es találati eredmény így nézett ki augusztusban.

Top 10-es lista "digitális marketingügynökség" keresőszóra

Top 10-es lista "digitális marketing ügynökség" keresőszóra

 

Top 10-es lista "digitális ügynökség" keresőszóra

 

A három listát összefésültem. Végül az átfedések miatt egy 14 darabos cégjegyzéket kaptam. Ezt a 14 ügynökséget vizsgáltam a nyilvánosan elérhető adatok alapján. Információkat a cégek weboldalairól és közösségi médiás oldalairól gyűjtöttem össze, valamint az elérhető vállalati alapadatokat is összehasonlítottam. A következő jellemzőket vizsgáltam:

  • cég irodáinak elhelyezkedése
  • ügynökség alapításának éve
  • cég 2016-os árbevétele
  • az ügynökség milyen típusú megbízókra fókuszál
  • a megbízók körét milyen cégek adják
  • az ügynökség hogyan pozicionálja magát
  • mi a cég szolgáltatásainak köre
  • az ügynökség közösségi médiás csatornáinak száma
  • a közösségi médiacsatornák követőinek száma
  • augusztus hónapban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma.

 

Miért a Googlet választottam rangsorolási tényezőnek?

A Google 2015-ben frissítette irányelveit a keresésekben használt minőségi értékelési rendszeréről (Search Quality Evaluation Guidelines). Ez az útmutató bemutatja, hogy lehet a Google keresésekben előrébb kerülni egy weboldalnak. Két szempontrendszert mutat be az útmutató: az egyik az EAT a másik az YMYL (“your money your life” weboldalak minősítésének feltételei). Az ügynökségek esetén az EAT-s szempontrendszer a meghatározó.

Ahhoz hogy egy weboldal minél jobban szerepeljen a keresőkben szakértőnek (expertise), hitelesnek (authoritative) és megbízhatónak (trustworthy) kell lennie. Ezeket a következő jellemzők befolyásolhatják:

  • Az adott iparág információs igényének megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom megjelenése, mely kellően kielégíti a látogatók igényeit.
  • Az oldal erős, pozitív reputációjú a témáit illetően.
  • Az oldalon megfelelő mennyiségű információ található.
  • Az oldal kellő mennyiségű kiegészítő információt tartalmaz, ami támogatja az élvezeti értéket, növeli a felhasználói élményt.
  • A weboldal felépítése támogatja az információk minél könnyebb megtalálását.
  • A weboldal folyamatosan frissül.

Minél inkább szakértő, hiteles és megbízható egy oldal, annál inkább minőségi, így annál inkább előrébb kerül a találati listán. Vagyis a Google által elvégzett minőségi rangsorolás alapján a kialakult 14-es listán szereplő ügynökségek szakértők, megbízhatók, hitelesek iparágukban.

Ahhoz hogy egy ügynökség előrébb kerüljön a Google keresőjében nyilván keresőoptimalizáláshoz is értenie kell. Mivel digitális ügynökségekről beszélünk, ez alapkövetelmény, hogy ezek a cégek értsenek ehhez a területhez, amit utána partnereiknek is árulnak.

Ez a két, fentiekben vázolt érvrendszer alapján gondoltam, azt hogy a keresési toplista valós képet mutat a digitális ügynökségekről.

Lássuk tehát ki került be a top 14-es magyar digitális ügynökségi listába ABC sorrendben:

 

Armadillo

Armadillo ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 1999.
  • A cég 2016-os árbevétele: 162 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: sales fokuszú full service ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: online kommunikáció, arculattervezés, kampánymenedzsment, grafikai tevékenység / produkció, webfejlesztés. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 923.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 2.

 

Bemind

Bemind ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Veszprém
  • Ügynökség alapításának éve: 2010.
  • A cég 2016-os árbevétele:  45 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Kézműves online marketing ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Stratégia / marketingstratégia, online marketing / digitális marketing, közösségi marketing és tartalom, design és felhasználói élmény tervezés, webfejlesztés / technológia. Bővebben itt tájékozódhatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 1 (Facebook).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 683.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 1.

 

ContentPlus

ContentPlus ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2017
  • A cég 2016-os árbevétele:  –
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Tartalomalapú, sales és leadszemléletű digitális ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Tartalomstratégia, tartalommarketing, inbound marketing, natív hirdetések, SEO, PPC hirdetések, social selling, online analítika, tartalommarketing, social selling képzések. A lista részletezését itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Google+, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 49.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 22.

 

Doppio

Doppio ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2015.
  • A cég 2016-os árbevétele: 24 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: KKV magyar cégek többféle iparágból.
  • Pozicionálás: ROI fokuszú online marketingügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Piackutatás, versenytárselemzés, marketingstratégia, webfejlesztés, szövegírás, tartalomgyártás, közösségi média, PPC. Bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 337.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 6.

 

Face Média

Face Média ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2010.
  • A cég 2016-os árbevétele: 38 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: Elsősorban KKV cégek, magyar és néhány nemzetközi cég többféle iparágból.
  • Pozicionálás: Digitális reklámügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Google, Facebook és egyéb közösségi médiás felületek kezelése, hírlevélkezelés, fejlesztés. A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 1 (Facebook).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 208.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 1.

 

fps

fps ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Miskolc, Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2000.
  • A cég 2016-os árbevétele: 159 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Használható, hasznos és értékes digitális termékek létrehozása a felhasználók igényei alapján. Magyarország egyik vezető digitális ügynökségétől.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Dizájn, webfejlesztés, mobilfejlesztés. A szolgáltatások teljes körét itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 6 (Facebook, Google+, Instagram, Linkedin, Pinterest, Twitter).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 4911.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: több száz bejegyzés.

 

iWebmarketing

iWebmarketing ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Szeged, Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2001.
  • A cég 2016-os árbevétele: 1 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: magyar KKV cégek.
  • Pozicionálás: Innovatív online marketingügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Honlapkészítés, SEO, Google Adwords, landing page, webshopkészítés. A szolgáltatások teljes listáját itt találod.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Google+, Twitter).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 23.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

Neo Interaktive

Neo Interactive ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2002.
  • A cég 2016-os árbevétele: 540 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák minden iparágból.
  • Pozicionálás: Interaktív, full service digitális univerzialista tartalom és reklámügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Kampányok tervezése, teljes körű kivitelezése, online promóciók, adatbázisépítés, tartalomfejlesztés, márkaarculat, márkaépítés, multimédia dizájn, webes fejlesztések, üzletviteli alkalmazások, social media, keresőmarketing, e-commerce fejlesztés, mobilfejlesztés, kampányok, vírusmarketing, gerillamarketing, ambient média, videóhirdetések, infovideók, digital signage. A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 3 (Facebook, Linkedin, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 2280.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 7.

 

Reach Media

Reach Media ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 1998.
  • A cég 2016-os árbevétele: 160 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, különböző nagyságú magyar cégek minden iparágból.
  • Pozicionálás: Szaktudás, valódi partnerség, innovatív szolgáltatások.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Online direkt marketing, digitális brandépítés, teljesítmény alapú marketing. A szolgáltatásokról bővebben itt.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 1 (Facebook).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 600.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 5.

 

Sakkom

Sakkom ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2004.
  • A cég 2016-os árbevétele: 137 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, különböző nagyságú magyar cégek minden iparágból.
  • Pozicionálás: Megbízható teljesítmény, 12+ éves tapasztalat és díjnyertes megoldások. PR-, eredményfokuszú stabil ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Integrált PR stratégia, közösségi PR, hírnévmenedzsment, médiakapcsolatok, digitális PR, B2B kommunikáció, digitális marketingstratégia, kontent marketing, közösségi marketing, PPC kampányok, kampánytervezés, médiavásárlás, gyors webfejlesztés. A szolgáltatásokról bővebben itt és itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 4 (Facebook, Google+, Linkedin, Pinterest).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 865.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 9.

 

Traffic BTL

Traffic BTL ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2003.
  • A cég 2016-os árbevétele: 180 millió HUF XTRM group tagjaként.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, erős magyar brandek.
  • Megbízók köre: Nemzetközi cégek, erős magyar márkák elsősorban b2c iparágból.
  • Pozicionálás: BTL kommunikációs ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Digitális marketing, eseménymarketing, promóciók. A szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Youtube).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 272.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

Uniquefield

Uniquefield ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2016.
  • A cég 2016-os árbevétele: 5 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: Multinacionális cégek, magyar brandek.
  • Megbízók köre: Néhány nemzetközi cég és magyar márkák többféle iparágból.
  • Pozicionálás: Ambiciózus, fiatal csapat.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Mobil és web design, grafikai tervezés, online stratégia, fotózás, social media menedzsment, videókészítés. A szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 2 (Facebook, Linkedin).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 75.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 2.

 

Uzine

Uzine ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2014.
  • A cég 2016-os árbevétele: 1 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: magyar KKV cégek.
  • Pozicionálás: Online kreatív ügynökség.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Tartalom, PR, kommunikáció, PPC, közösségi média, marketing, fejlesztés. A szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 6 (Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, Youtube, Instagram).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 234.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 0.

 

VNDesign

VNDesign ügynökség nyitóoldala

  • Irodáinak elhelyezkedése: Budapest
  • Ügynökség alapításának éve: 2014.
  • A cég 2016-os árbevétele: 10 millió HUF.
  • Megbízói fókusz: KKV cégek.
  • Megbízók köre: KKV cégek.
  • Pozicionálás: Felhasználói élmény fókusz: dizájn, ami eladást generál.
  • A cég szolgáltatásainak köre: Webdesign, webfejlesztés, POS, BTL, marketing és stratégia, kreatív, UX, technológia. A szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz.
  • Közösségi médiás csatornák száma: 5 (Facebook, Google+, Instagram, Twitter, Tumblir).
  • Közösségi médiacsatornák követőinek száma: 4790.
  • Augusztusban a közösségi médiacsatornákon megjelent posztok, frissítések száma: 43.

 

Használati útmutató

A kialakult listát mindenki saját igényei alapján szűrheti meg, aszerint például, hogy multinacionális céget képvisel, erős magyar márkát, vagy kis, közepes céget. Van akinek fontos lehet az alapítás éve, a pénzügyi stabilitása a cégnek. A pozícionálásából olyan értékeket kereshetsz, ami fontos céged számára egy ügynökség kiválasztásakor. A szolgáltatási körből láthatod, melyik cég mire fókuszál inkább, mely digitális szolgáltatásai az erősek. A  közösségi médiás statisztikák pedig jó indikációt adhatnak milyen erős az adott ügynökség ezeken a kommunikációs csatornákon.

 

Ha szeretnéd egy összefoglaló táblázatban látni a Google szerinti top 14 ügynökséget a bemutatott ismérvek mentén, akkor a képre kattintva letöltheted a listát.

 

Számítógép képernyőjén a Google keresője látszik

Összefoglalás

A 14 céget 4 jellemző mentén mutatja be ez a táblázat, mely két kalkulált mutatót is tartalmaz:

14 digitális ügynökség 4 összegoglaló jellemző mentén bemutatva

A bemutatott eredményekből látható, hogy sok olyan cég is bekerült a listába, akik nyilvánosan elérhető eredményei nem olyan erősek. Lehet ugyanakkor, hogy ezek a cégek más cégnév alatt is számláznak, s az is lehet, hogy a Google toplistájába olyan ügynökségek is bekerültek, akik üzletileg kevésbé, de seo és felhasználói élmény szempontjából erősek. Azt se szabad elfelejteni, hogy azok a cégek is kimaradtak a toplistából, akiknek magyar nyelven nem elérhető az oldala, hiszen magyar keresőszavakat használtam a sorrend kialakításakor. Ebből is adódik, hogy sok nagy ügynökség, akik már nemcsak a magyar piacra koncentrálnak nem jelennek meg az első találati oldalon a magyar keresőszavakra.

A listából kimaradtak az online marketingügynökségek is. Amennyiben ezeket is vizsgáltam volna, a toplista további 9 céggel bővült volna.

Azt is tudni kell, hogy a Google keresője állandóan változik, így 1-2 héttel később már más találati eredmények jöttek volna ki a három keresőszóra.

Megvan tehát a limitációja ennek a toplistának, ugyanakkor az eredményeket helyén kezelve egy jó összehasonlító képet kaphatsz erről a 14 toplistás cégről. 

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Egy sárga smile emoji sok kék között
Emojimarketing: így használd az emojikat kommunikációdban

Az emojik robbanásszerűen jelentek meg és váltak mindennapi életünk részévé. Ma már szinte nincs olyan közösségi csatorna, ahol ne használnánk...

Close