Weboldallátogatottság növelés: így indíts legolvasottabb blogot Skip to content
Mikrofon - interjú

Hogyan indítsd el piaci szegmensed legolvasottabb blogját?

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 8 perc

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Interjú a The Pitch onlinemarketing-blog egyik alapítójával, Papp Gáborral

A The Pitch az év elején indult online marketinges szakmai portál, mely egy korábbi startupereknek szóló híroldalból alakult át. Az alapítók célul tűzték ki, hogy blogukkal és marketingképzéseikkel segítenek kinevelni egy új online marketinges generációt. Hozzáértésüket az oldalon megjelenített látogatószám és e-mail feliratkozó szám megjelenítésével is szeretnék hangsúlyozni. 3 hónap alatt a weboldal látogatottsága 8500 főt ért el, mely úgy gondolom nagyon szép eredmény.

ProfilképGábor szakterülete a keresőoptimalizálás, a growth hacking és az üzleti modellek. Tanulmányait az USA-ban, Budapesten és Amszterdamban végezete közgazdasági (pénzügy és vállalkozásfejlesztés) területen. 2004-ben kezdett el designnal és egyszerű weboldalak készítésével foglalkozni, 2011-től pedig blogolással és keresőoptimalizálással. Ügyfelei között van több Techstars és Seedcamp befektetés is, nagy hazai technológiai cégek, de együtt dolgozik New York Times Bestseller íróval is.

 

 

Kérlek, mutasd be a The Pitch rövid történetét!

A The Pitch mint brand még 2013-ban egy fiataloknak szóló blogként, hírportálként indult. Az akkori mottó ez volt: “Ébredj Magyarország!”.Jórészt fiatalok írtak, fiataloknak szóló cikkeket, Kószó Kamill és Sepsey Barna vezetésével.

Erre a blogra én is írtam néhány posztot 2014-ben már. Aztán tavaly, 2015 nyarán úgy döntöttünk az egyik akkori alapítóval, Barnával, hogy újragondoljuk a koncepciót. A brandet megtartjuk, de teljesen más lesz a fókusz. A hírportál jellegből az edukáció irányába mozdultunk el.

A célunk, hogy megcsináljuk Magyarország egyik legolvasottabb onlinemarketing-blogját!

 

Mi a küldetésetek a The Pitch-csel?

Nagyon sokat hallani arról, hogy ma már sokkal könnyebb céget alapítani, és nemzetközi mértékű sikert elérni. Főleg akkor, ha internethez köthető projektről van szó. Ez részben igaz, ugyanakkor ahhoz, hogy hazai és nemzetközi szinten is versenyképes projekteket hozzunk létre, ismernünk kell az online világot és az online marketing világát is. Az ehhez szükséges tudást kétféleképpen lehet megszerezni: mindennapi munkával vagy másoktól tanult ismeretekkel, például oktatás során. Itt pedig komoly szerepe lenne a köz- és felsőoktatásnak. Viszont itt van nagyon komoly probléma.

Egy érdekes tény: 2016-ban gyakorlatilag nincs kifejezetten online marketingre vonatkozó felsőoktatási képzés Magyarországon. A felvi.hu-n nem találunk egyetlen olyan képzést, aminek a nevében ott lenne a „digitális”, „online” vagy „internet” kifejezés. Ez pedig komoly akadályt jelent, ugyanis nagyon nehéz jó és képzett szakembereket találni a hazai piacon.

Pont emiatt tűztük ki azt a célt, hogy segítünk kinevelni egy új online marketinges generációt.

Célunk, hogy kineveljünk egy új online marketinges generációt

 

Hány fős az állandó csapat, aki a The Pitchen dolgozik?

Jelenleg 4-en dolgozunk a projekten. Ami igazából bruttó 4, de nettó 2. Én teljes munkaidőben dolgozok, Barna a fejlesztési kérdésekért felel, de igazából ő negyed munkaidőben dolgozik csak ezen. Nagy Gábor és Minorics Dávid pedig a tartalomgyártásban és a stratégiai kérdésekben segít. Gábor is negyed időben dolgozik, míg Dávid egyetem mellett az ideje felét áldozza erre a projektre. Így jön ki a bruttó 4, de valójában 2 embernyi munkaidő.

 

Mennyi időbe tellett, míg az újrapozícionálás megvalósult?

Valahol 2015 augusztusában merült fel először a gondolat, hogy újrapozícionáljuk a brandet. Az első nagyobb beszélgetést erről 2015 szeptemberében tartottuk 4-en, de a valódi munkát csak október végén kezdtük el. 2015 novemberében és decemberében összeraktuk az oldaltervet, a wireframe-t, elkészült a dizájn és Barna befejezte a fejlesztést is. 2016 januárjában még 2 hetet teszteltünk, aztán pedig el is indult az oldal. Azóta már az új koncepcióval haladunk előre. Szóval az előkészítés 2 hónapot vett igénybe, a megvalósítás is kb. 2-t, a tesztelés pedig 2 hetet.

Jelenleg minimum kéthetente egy posztra rendezkedtünk be. Az első negyedévben heti 1 posztot írunk, Q2-től kezdve ezt valószínűleg mérsékelni fogjuk havi 2-3 posztra.

 

Kérlek, mutasd be röviden, hogy tervezitek tartalommarketinges aktivitásaitokat!

A témákat két nagy forrásból válogatjuk össze. Vannak olyan kifejezések, amikre konkrétan szeretnénk optimalizálni, és vannak olyan érdekes témák, amikhez nem feltétlenül lehet kulcsszót párosítani, de mindenképp érdekes olvasmányok, esettanulmányok. A fő kategóriába a SEO, growth hacking, online marketing és analitika posztok kerültek, ezeken belül igyekszünk őket egyenletesen elosztani. Nagyjából 2-3 hét volt mire kiválasztottuk a fő kulcsszavakat és témákat az induláshoz, azóta pedig folyamatosan bővítjük azt a részt, ahova a tartalomötleteket rakjuk. Ezeket mindig negyedéves ritmusban tervezzük meg, tehát Q2 elején, azaz április elején megterveztük az április- május- júniusi posztokat. Itt kijelöltünk 7 posztot, amit biztosan meg fogunk írni, így havonta tartható a 2 posztos átlag. Az eredményeket alap szinten heti és komolyabban havi szinten szoktuk vizsgálni, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy míg másoknál a Facebook, a Google vagy egy hírportál nyílik meg alapértelmezett kezdőlapnak, nálam a Google Analytics-szel indul minden reggel a böngésző. 🙂

 

Az eddig eltelt rövid időszak alatt milyen growth hacking technikák, eszközök voltak a legsikeresebbek a The Pitch újraindulása óta?

Elég sok mindent teszteltünk a blog indulása óta. A legjobban teljesítő kampányok a SEO előadások, a vendégblogok és az ingyenes képzések voltak.

Guest blogolás vonalon volt egy-két elég jó trükk, amit használtunk. Sikerült már kikerülnünk az index2-re, az Index bloggyűjtő oldalára, sőt az index.hu főoldalára is 1 teljes napon keresztül. Az egyik ilyen cikket az első pár napban 36 ezren, a másikat 11 ezren látták. Ezek pedig nem a véletlennek voltak köszönhetőek, teljesen tudatosan építettük fel őket.

Az ingyenes képzések oldalán is elég jók a tapasztalatok. A Growth Hacking Gyorstalpalóra például már több mint 150-en iratkoztak fel eddig.

 

Mik azok az eszközök, programok, amik elengedhetetlenek egy ilyen tartalommarketing alapú cégnél a sikeres működéshez?

Az oldal WordPress alapon fut, a tartalmakat Google Docs programban írjuk és Trello segítségével tervezzük meg, hogy mikor miről írunk. Itt található tételesen lebontva, hogy melyik poszt milyen fázisban van, azon épp ki dolgozik. Egyfajta tartalom alapú projektmenedzsment eszközként funkcionál, mi házon belül csak content board-nak hívjuk.

Dizájnhoz Photoshopot és Illustratort használunk. Számlázáshoz és pénzügyekhez Billingot és PayPalt használunk. Az adatok és fájlok tárolására és megosztására Dropboxot használunk, csapatmunkára és kommunikációra Slacket és Asanat. Reszponzív e-mail szerkesztőnek az EDMdesignert, kiküldésre Mailchimpet, GMasst és Followup.cc-t. Ezen kívül még a Leadin (e-mailgyűjtő) és a Yoast SEO (seo plugin) van fent a gyakran használt eszközök listáján.

Szerintem ezekkel az eszközökkel egy olyan tartalommarketing-folyamat alakítható ki, amiben sok ember tud egyszerre, de hatékonyan dolgozni. Nálunk erre külön szükség van, ugyanis nincs fizikai irodánk, ún. remote vagy distributed team-ként dolgozunk a város, vagy épp a világ különböző pontjain.

 

Mely tartalomtípusok hoztak eddig a tervezettnél sokkal jobb eredményeket, s milyen célt támogatott az adott tartalomtípus?

A legjobban azok a tartalmak konvertálnak, amik valódi értéket adnak. Ezek jellemzően azok a posztok, ahol lépésről lépésre bemutatunk egy folyamatot. Így azt mások is meg tudják csinálni akár. Illetve azok a témák, amikről magyar nyelven egyelőre nem érhetőek el olyan részletes leírások, mint amilyeneket mi szoktunk írni. Ilyen volt az egyik double vs single opt-in e-mail feliratkozással foglalkozó posztunk, vagy épp a local SEO-ról szóló posztunk.

 

Milyen tartalommarketinges csatornákat használtok az oldal népszerűsítésére? Mekkora szerepe van a kommunikációban a PPC-nek?

Mi egyelőre nem használunk PPC-t egyáltalán. Idővel lehet, hogy fogunk, de jelenleg csak nem fizetett csatornákról szerezzük a forgalmat.

A legjobban teljesítő források a keresőoptimalizálás, az e-mail marketing, a más blogokról történő hivatkozási forgalom és a közösségi média. Fórumokon nem vagyunk egyelőre annyira aktívan jelen, mert az rengeteg erőforrást igényelne, amivel most még nem rendelkezünk. Főleg a SEO-ra és az e-mail marketingre próbálunk fókuszálni. Havonta meg szokott jelenni 1-2 vendégposztunk is más szakmai blogokon, ezt a jövőben is szeretnénk fenntartani.

Ahogy erősödik a brand és egyre többen ismernek minket, úgy szépen a direct forgalom is nő az oldalon. Hétről hétre több ember látogat úgy az oldalra, hogy már tudatosan hozzánk akar ellátogatni, ezért beírja az oldal címét, és elkezd tartalmakat olvasgatni.

 

Eddig hány számotokra kulcsfontosságú kifejezésre szerepeltek 1-5-ös találati eredmények között a Googleben?

Nagyjából 100 kulcsszó van most azon a listán, amire a fókusz kulcsszavakat gyűjtjük. Ezek közül 10-nél az elsők vagyunk, 24-nél a top 5-ben, 35-nél pedig a top 10-ben van az oldal. Figyelembe véve, hogy tudatosan erre csak 2016 január eleje óta figyelünk, ez az eredmény nem olyan rossz.

Ez a lista idővel várhatóan bővülni fog. Mind a fókusz kifejezések oldalán, mind pedig a top 5-ös helyezéseknél. Valódi áttörést én egyébként csak 2016 harmadik negyedévére várok. Akkor jutunk el ugyanis oda, hogy már 6 hónapnál régebben dolgozunk a keresőoptimalizálásunkon. Szerintem a 6+ hónap után nyílik reális időablak arra, ahol már komoly eredményeket lehet látni a rangsorban elfoglalt hely és keresőkből érkező forgalom vonalán is.

 

Köszönöm válaszaid. Legvégül egy személyesebb kérdést szeretnék feltenni. Mire vagy a leginkább büszke eddigi pályafutásodban?

Leginkább csak sportolóktól, de inkább focistáktól szoktam azt hallani, hogy ők nagyon szerencsésnek tartják magukat. Ők ugyanis imádnak csinálni valamit, amiért még meg is fizetik őket.

Nálam is hasonló a helyzet. Azért fizetnek, amit egyébként is imádok csinálni. Én tényleg úgy szoktam felkelni reggelente, hogy várom a munkakezdést. Ez pedig pozitívan hat a teljesítményemre és a környezetemre is.

Ha a konkrétumokat nézünk, akkor van pár dolog, amire kifejezetten büszke vagyok. Még 2005-ben állami tanulmányi bajnok lettem az USA-ban (4A Academic State Champion). A mai napig ott lóg a nevem a középiskola dicsőségfalán sok méter magasban. Pont ahogy a filmekben szoktuk látni. Emellett pár éve előadhattam a TED konferencia fiataloknak szóló programján is. Keresőoptimalizálás téren pedig lehetőségem volt már több neves nemzetközi technológiai céggel és egy New York Times Bestseller íróval is együtt dolgozni.

Neked ajánljuk