Hogyan lehet sikeres tartalommarketing tevékenységed kiszervezése?

A cikk elolvasásához ennyi időre van szükség: 1 perc

Ez a cikk eredetileg a Contentplusba beolvadt Evocontent oldalán jelent meg.

Hezitálsz, hogy kiszervezd-e tartalommarketinges tevékenységed? Ha igen érdemes megnézd az alábbi infografikát, mely segítséget adhat a minél jobb döntés meghozatalához. Az infografikából a következőket tudhatod meg:

A cégek életében a kiszervezett munkák 14%-a köthető marketinges feladatokhoz világviszonylatban.

Öt érvet találsz a kiszervezés mellett és a kiszervezés ellen, mely a következő területeket feszegeti: munka feletti kontroll, időgazdálkodás,
megbízhatóság, rugalmasság, szakmaiság, piaci trendek, konfliktuskezelés, üzleti titok, költségmenedzsment.

Kaphatsz egy képet arról, hogy Észak Amerikában és az Egyesült Királyságban milyen tartalommarketinges területeket szerveznek ki a cégek legszívesebben. A tartalommarketinget a cégek közel fele kiszervezi. A leggyakrabban kiszervezett tevékenységek pedig a tartalom írás és a dizájn készítés.

Jó hír, hogy tartalommarketing témában Magyarországon is elkészült egy vállalatok körében elvégzett kutatás az Arvaligroup jóvoltából, amiből kiderül, hogy a magyar cégek 35%-a szervezi ki tartalommarketing tevékenységét.

Ha a kiszervezés mellett döntesz a következőkre érdemes figyelj:

– Nézz utána a cég, tanácsadó referenciáinak, akár lépj is kapcsolatba ezekkel a cégekkel.

– A kezdeti ajánlathoz képest tervezz 10-15%-os költségráhagyással.

– Tudd meg a tartalomszolgáltatás felhasználási jogi feltételeit a lehetséges beszálítóidtól.

– Kösd a juttatások egy részét mérhető célszámokhoz.

– Kérj biztosítékot a határidős teljesítésre: például határidő utáni teljesítés esetén díjmegvonással.

– Köss titoktartási nyilatkozatot.

– Mindkét fél számára előnyös megállapodásra törekedj!

– Mindig legyél elérhető az alvállalkozónak, mert ez jelentős kihatással lehet a projekt befejezésére.

– Maximálisan meg kell bízz tanácsadódban, minden, a sikert elősegítő információt meg kell ossz vele.

Természetesen a végső döntés a te kezedben van. Minden iparág, minden vállalkozásméret más. A cég érettsége, szakértelme is befolyásolja, hogy mennyire érdemes kiszervezz bizonyos munkákat. Próbálj minél több forrásból tájékozódni, hogy utána nyugodt szívvel hozhasd meg döntésedet a kiszervezés tekintetében.

Használni szeretnéd? Illesszd be a fenti infografikát saját weboldaladba!

  •  
  •  
  •  
  •  
Neked ajánljuk
Read previous post:
Hölgy készül blogbejegyzést írni tollal. Mellette mobil, laptop
Így tervezz, hogy blogbejegyzésed sikeres legyen!

Close